Ik liet alles vallen wat ik vast had, paardjes naar mijn fiets toe stonden te snuiven in de boxen.
Het moment dat ik de poort uit fiets komt de baas aan gerent "naar rechts naar rechts!".
Ik als een halve zool naar rechts gefiets zie ik een halve kilometer verder een grote bruine kont de hoek om gaan. Tempo opgevoerd en als een halve zool zo hard erachteran gefietst.
Overal mensen die aan het bellen en wijzen waren. Vriendin werd door wat mensen van de camping met de auto meegenomen.
Na een flink stuk besloot ik maar te gaan roepen"Spetter spetties, ho maar vriendje". Het frapante...hij keek om met hele grote ogen. Hij heeft witte ringen om z'n ogen, ze waren knal en knal rood doorlopen, hij wist niet meer wat hij moest dus besloot maar het tempo op te voeren en in een enorm tempo over straat te draven.
Langs het overdrukke winkelcentrum, bussen, vrachtwagens, tankstations, om auto's heen(inhalen kan die heel erg netjes, eromheen en terug op z'n pad).
Vervolgens op een drukke lastige kruising werd hij geremd door een grote neger met een hele bos dreads in zo'n pantykous. Hij stond stil, maar toen de man hem wilde pakken schrok die en besloot weer door te draven. Ovedr de busbaan...gelukkig kwam er geen bus aan want die had hem frontaal aangereden.
Rechtuit was het ziekenhuis waar wat rood witte linten hingen die hij toch wel eng vond. Hij besloot dus naar links te gaan, tegen het verkeer in over een veel te drukke straat(de van alkemadelaan voor de mensen uit de omgeving). Beide banen waren erg druk en ik zag de auto's aanrazen het enige wat ik kon bedenken was "dit is z'n dood...hier houdt het op".
Uitermate miraceleus heeft hij om de auto's heen gelopen en bleef doorgaan. Intussen stond hij op de longeerlijn, deze is nu dan ook ingekort tot anderhalve meter

Ik bleef roepen en hij reageerde gelukkig wel. Naast me zag ik een man heel hard langs fietsen en naar spettie kijken.
Ik werd hem wel zo zat en zei maar "ho nou even flikker" en hij stond met vier benen aan de grond genagelt...ik kon hem alleen net niet pakken anders hadden we allebij ondersteboven gegaan, maar hij volgde me godzijdank wel.
Toen stond hij naar de meneer en mij te kijken, de man wilde hem pakken...hij liep achteruit ik dacht "nee als hij omdraait hebben we niks meer". Gelukkig stopte hij.
De man gaf het lijntje aan mij en hij legde heel lief z'n grote witte neus tegen m'n arm aan zo van "hey gezellig zeg, jij ook hier".
Uiteindelijk mankeert onze knappe spetter helemaal niks...hij heeft een klein wondje in z'n mond van het bitje maar meer ook niet. Heb hem aan de fiets meegenomen, m'n vriendin achterop ook mee naar stal. Gewassen en uitgestapt.
Uiteindelijk waren we op spetterjacht met een stuk of 20 mensen