Gekke spettie op straat(dattie nog leeft is een wonder)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Woogy

Gekke spettie op straat(dattie nog leeft is een wonder)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-06 16:56

Vanmiddag toch weer wat meegemaakt zeg. Bass ging longeren en ik was beetje aan het poetsen hoor ik ineens klak klak klak klak ik denk "verrek wie is d'r nou nog paarden aan het fietsen". Vervolgens komt een vriendin aangerend en schreeuwt als een mager speenvarken "Lies pak je fiets, paard van ome Willem pakken!!!".
Ik liet alles vallen wat ik vast had, paardjes naar mijn fiets toe stonden te snuiven in de boxen.
Het moment dat ik de poort uit fiets komt de baas aan gerent "naar rechts naar rechts!".
Ik als een halve zool naar rechts gefiets zie ik een halve kilometer verder een grote bruine kont de hoek om gaan. Tempo opgevoerd en als een halve zool zo hard erachteran gefietst.
Overal mensen die aan het bellen en wijzen waren. Vriendin werd door wat mensen van de camping met de auto meegenomen.
Na een flink stuk besloot ik maar te gaan roepen"Spetter spetties, ho maar vriendje". Het frapante...hij keek om met hele grote ogen. Hij heeft witte ringen om z'n ogen, ze waren knal en knal rood doorlopen, hij wist niet meer wat hij moest dus besloot maar het tempo op te voeren en in een enorm tempo over straat te draven.
Langs het overdrukke winkelcentrum, bussen, vrachtwagens, tankstations, om auto's heen(inhalen kan die heel erg netjes, eromheen en terug op z'n pad).
Vervolgens op een drukke lastige kruising werd hij geremd door een grote neger met een hele bos dreads in zo'n pantykous. Hij stond stil, maar toen de man hem wilde pakken schrok die en besloot weer door te draven. Ovedr de busbaan...gelukkig kwam er geen bus aan want die had hem frontaal aangereden.
Rechtuit was het ziekenhuis waar wat rood witte linten hingen die hij toch wel eng vond. Hij besloot dus naar links te gaan, tegen het verkeer in over een veel te drukke straat(de van alkemadelaan voor de mensen uit de omgeving). Beide banen waren erg druk en ik zag de auto's aanrazen het enige wat ik kon bedenken was "dit is z'n dood...hier houdt het op".
Uitermate miraceleus heeft hij om de auto's heen gelopen en bleef doorgaan. Intussen stond hij op de longeerlijn, deze is nu dan ook ingekort tot anderhalve meter Haha!.
Ik bleef roepen en hij reageerde gelukkig wel. Naast me zag ik een man heel hard langs fietsen en naar spettie kijken.
Ik werd hem wel zo zat en zei maar "ho nou even flikker" en hij stond met vier benen aan de grond genagelt...ik kon hem alleen net niet pakken anders hadden we allebij ondersteboven gegaan, maar hij volgde me godzijdank wel.
Toen stond hij naar de meneer en mij te kijken, de man wilde hem pakken...hij liep achteruit ik dacht "nee als hij omdraait hebben we niks meer". Gelukkig stopte hij.

De man gaf het lijntje aan mij en hij legde heel lief z'n grote witte neus tegen m'n arm aan zo van "hey gezellig zeg, jij ook hier".
Uiteindelijk mankeert onze knappe spetter helemaal niks...hij heeft een klein wondje in z'n mond van het bitje maar meer ook niet. Heb hem aan de fiets meegenomen, m'n vriendin achterop ook mee naar stal. Gewassen en uitgestapt.

Uiteindelijk waren we op spetterjacht met een stuk of 20 mensen Haha!

passepartout

Re: Gekke spettie op straat(dattie nog leeft is een wonder)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-06 19:03

Wat een verhaal en wat een geluk dat het goed is afgelopen, je moet er niet bij nadenken over wat had kunnen gebeuren.
Soms vraag je je af wat die knollen bezielen.

pippie123

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-06 19:59

Pfff wat een verhaal zeg! Gelukkig is hij er goed van afgekomen!! Moet er niet aan denken wat er zou kunnen gebeuren, jullie zullen wel ontzettend geschrokken zijn!!! Maf beest..... Koe

Ringetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-06 20:03

Wat een verhaal. FIjn dat het zo goed is afgelopen. Jullie zullen wel erg gescrokken zijn.

MissBambi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-06 20:03

jeeeyy nog zoon paard wat het leuk vind om te ontsnappen Tong uitsteken die van mij kan stallen openmaken .. is ook al regelmatig op pad geweest en is ook een keer ontsnapt tijdens het longeren.. ik weet nog steeds niet hoe maarja..

overigens staat hy nu wel ergens anders gestald waar ze niet kan ontsnappen Knipoog

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-06 20:06

spettie is best wel een typisch peerdje...dat hij de straat op ging in plaats van naar stal, is gewoon echt iets voor hem. Om een enorme grote engel op z'n schouders te hebben...is nog veel meer typisch spettie Lachen
Eigenlijk valt het geschrokken zijn wel mee...kan er wel enorm om lachen, vooral toen ik hem weer vast had. Dat ik hem riep en hij reageerde maakte mijn lachspieren al wakker Lachen

R0X

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-06 20:08

Wow.....gelukkig is het goed gegaan!!!

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-06 20:12

denk dat het ook scheelt...spettie is niet achterlijk, hij zal nooit ergens tegenaan lopen en let eigenlijk altijd wel op wat hij doet

Miss_Favre

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-06 20:57

Haha....ja ik zag hem voorbij stieren vanmiddag....en jouw op je fietsje erachter aan crossen hihi...

Leip paardje ook he,ik keek op zich niet verbaasd,omdat er regelmatig losse paarden voorbij crossen,van de polo,dravers,volbloeds... Eigenlijk helemaal niet grappig natuurlijk.
Ik schrik wel van het verhaal,dat hij de van Alkemadelaan oprende,dat is echt heel eng,dat hij niks heeft is echt een wonder...! Ik moet er niet aandenken,echt vreselijk!
Gelukkig heeft ie niks!!!

_anton_love_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-06 20:36

Ik had een keer dast Dancer(kruising kwpnXfries) en Pietsie(shetlander) onstapt waren. ik had pietsie gelijk gepakt en ik ging met me domme hoofd achter Dancer aan met Pietsie er bij dacht ik iene laat ik maar terug lopen dan komt dancer vanzelf wel mee Tong uitsteken dus ik liep terug en dancer liep gewoon gezellig naast me van he gaan we nu al weer terug Tong uitsteken

_anton_love_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-06 09:55

haha

veerle123

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-06 11:39

Wow die heeft ook veel geluk gehad.
Bij mijn vzpaarden was er ook zo een geval.Ze hadden enkele van hun paarden in een andere wei gezet, 10 min rijden van bij die wei en op een gegeef moment kwam er een paard terug(star).
Dit is normaal een heel lief paardje, maar ze had een veulen(die toen wel al 3 jaar was) en ze wou er terug naar toe.Het rare was dat ze vertraagde voor het rood licht, dit had iemand gezien oomdat hij haar had gezien uit de wij breken en had haar dan maar gevolgt.dit is 2jaar gelede gebeurt, en nu is er een andere net hetzelfde gedaan.Dus nu staat die terug bij hun

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-06 20:37

het is dan ook niet zeldzaam dat paarden loslopen hoor Lachen

horsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-06 21:22

zoooo leuk paardje hebben jullie haha grapje hoor!!
Dat kan iedereen overkomen Knipoog
heel het centrum in rep en roer Clown

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-06 16:47

die wisten niet wat ze zagen, was best grappig allemaal mensen keken om "verrek, kwam daar nou een paard langs?"

_anton_love_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-06 17:53

Dex mijn kleine shetlander *HENGST* was onstapt wand er waren hengstige merries. Maar hij rende dus over een drukke weg los. En een man fietse der naast en zat me maar uit telachen oeii dee ie net alsof ie hem ging pakken oeps mis zegt ie. Terwei hij hem echt zo kon pakken. En hij lachen joh, en ik boos na echt erg.

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-06 18:41

tsja, als een shetje losloopt die kunnen vaak toch minder schade aanrichten Lachen

_anton_love_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-06 18:49

Uhm.. ik geef even veel op hem dan op me grote paard hoor.. Ze hebben toch allebij een leven..

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-06 18:59

ik zeg toch ook niet dat je dat niet doet? ik zeg enkel dat hij minder schade aan kan richten dan een groot paard...

_anton_love_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-06 11:37

Ik bedoelde der gewoon mee dat ie mensen me gewoon aan het uit lachen waren..

_Suus_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-06 11:42

Oeiii,, Idd geluk dat hij nog leeft ';)
Nou ja je hebt hem te pakken Haha!.,
& gelukkig mankeert hij niks Haha! Haha! Vork

Mii_X_HarrY

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-06 17:17

heey lies, spetter.. ni die spikkel van marjan toch??
morge ben ik der weer trouwens Haha!

Horsea_nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-06 18:17

het zou je maar gebeuren! damned wat ene verhaal! maar goed dat het goed is afgelopen

Daisies

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-06 19:33

Jeetje, wat een geluk zeg dat die het overleeft heeft!

Jacimatho

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-06 00:09

Wat een verhaal... Bloos!

Moest even vreselijk lachen om die neger met dreads en een panty op zijn hoofd, je kan mooi vertellen... Haha!