BMstables?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

imka

BMstables?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-06 09:42

Hey,
Ik vroeg me af of hier mensen zitten die hun paard of pony daar vandaan hebben, en daar helemaal tevreden over zijn. IK wil misschien daar gaan kijken voor een paard omdat het niet al te duur is, maar heb geen idee of het ook echt wat is juist doordat ze goedkoper zijn. Ik hoor het wel. Haha!

Ididit

Re: BMstables?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-06 10:21

de meningen hier op bokt zijn gigantisch verdeeld over BM stables. Als jij denkt een leuk paardje gezien te hebben moet je gewoon gaan kijken en zelf oordelen. Op bokt zijn heel wat topics over BM die allemaal uitgelopen zijn op ruzie's omdat iedereen een andere mening heeft...
Succes Lachen

Marijkjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-06 10:23

Idd Ididit, ik heb zelf trouwens geen ervaring met BM Stables.

Botervlieg

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-06 10:39

Je kunt bij BM-stables even 'veilig' gaan kijken als bij iedere
handelsstal of particulier als je gedegen te werk gaat en niet
valt voor een lief koppie alleen.

Tips:

- neem iemand mee die kennis van zaken heeft op het gebied van paarden
- ga zelf met het paard tutten en poetsen en rijd erop
- laat altijd zelf keuren; neem geen genoegen met een aanwezig keuringsrapport
- hou er rekening mee dat een verhuizing voor een paard zeer traumatisch kan
zijn en het paard bij jou heel ander gedrag kan vertonen dan op de vorige stal;
het kan meteen anders zijn, maar ook na weken of maanden (tot zelfs een jaar) - als
het paard zichzelf wordt

- BM-stables biedt omruilgarantie; dat kán goed uitpakken, maar de kans dat
ze een ander paard naar je zin hebben is natuurlijk niet heel groot

Tenslotte:

Je hoeft geen paard te kopen waar je naar gaat kijken.
Als niet alle bovenstaande punten naar je zin zijn, doe het dan niet.
Paarden genoeg.

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-06 11:27

Ben het eens met de rest, ik heb zelf 2 goede paarden bij bmstables vandaan gehad, maar je moet natuurlijk niet zomaar blind ieder paard kopen wat je leuk lijkt.

Zilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-06 14:30

Ik vind het advies van Botervlieg erg goed, en ik ga daar dan ook in mee.
Je moet alles gewoon goed op een rijtje hebben. En als dat zo is kun je (bij elke handelaar) een leuk paard kopen Ja

__Marloes__

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-06 15:14

Ook ik ga mee met dat advies. Verder heb ik zelf geen paard gekocht bij BM, ben er wel eens geweest. Ik vond het er allemaal prima uitzien.

friesiszwart

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-06 16:29

Iemand bij een vriend op stal heeft vorig jaar daar een paard vandaan gehaald, slechte ervaringen. binnen een week droes op stal. ook had het paard een slechte achterhand, wat nog steeds niet verbeterd. dus een paard waar al een jaar (ruim) mee gedokterd is. Mijn advies ga kijken wat je van plan was maar in ieder geval laten keuren en ook onverwachts aankomen. Dan kun je de paarden zien zoals ze zijn. Inplaats van een paard die al op zijn best uit stal of land komt. En een kenner meenemen. Zelf ben je wellicht al verkocht als je een bepaald paard ziet staan, en ander prikt daar door heen. succes

Eefje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-06 16:33

Ik ga helemaal mee met botervlieg en Ididit. Ga goed voorbereid zelf kijken!! Mijn paard komt daar indirect ook vandaan en zou niet meer zonder hem kunnen!! Het kan trouwens altijd later blijken dat je bijv. geen klik heb met het paard of dat hij toch te sterk blijkt te zijn ook als je hem niet bij BM-stables vandaan hebt gehaald! Je kan niet alles uitsluiten maar wel veel!!
Succes ermee!!!

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-06 16:51

In aanvulling op Botervlieg:
De wet schrijft voor dat de verkoper op eerste vraag alles moet vermelden, de MELDPLICHT. Daar kun je mee doen wat je wil, wat een verkoper niet weet, kan ie ook niet vertellen.
Echter: als koper heb je ONDERZOEKPLICHT. JIJ moet ALLES in het werk stellen wat redelijkerwijs van je verlangt kan worden om te onderzoeken of het paard KAN voldoen aan de wensen/eisen die jij stelt.
In de praktijk komt dit ongeveer neer op de lijst van Botervlieg...............
Tot slot: lees goed de verkoopvoorwaarden, voodat je koopt......

Kath_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-06 18:32

Ik zelf heb daar mijn paard niet vandaan.. Maar 'de manege' heeft er in totaal 4 paarden gekocht. 1 daarvan nam ook inderdaad meteen droes mee, en verder was het gewoon heelmaal niets, veel te mager, absoluut niet happy etc. De andere was constant kreupel, verder wel braaf. Die zijn dus allebij ingeruild. En de twee die we ervoor terug genomen hebben waren allebij zwaaaar kopschuw.. verder was de ene ervan nog maar 3, dus daar kon nog niet echt veel aan verpest zijn om zo maar te zeggen, is tot nu toe nog niet kreupel of ziek oid geweest, en heel braaf Lachen
En de andere is ook braaf paard, ook niet vaak kreupel oid.. Lachen

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-06 19:33

Denk dat het lijstje van Botervlieg wel volledig is.
En net wat ikke zeg, lees de verkoopvoorwaarden.

Veel plezier met het zoeken naar een paardje.

kelcy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-06 13:35

ik heb mijn pony daar vandaan en ik heb er geen problemen mee tot nu toe ze doet het goed (ja eigenwijs maar goed dat was ze al Tong uitsteken ) verder ben ik 100% tevreden Lachen

Toushie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-06 13:50

idd hetzelf wat botervlieg zegt zeker doen.
en jah wat aal gezegd word de verkoopsvoorwaarde.
ik had er zelf ook ene paard vandaan, maar jah ik heb er zekers slechte evaringen mee..
omdat daar met poetsen rijden enz hoel goed ging. nou thuis was hij opslag veranderd. hij ging totaal door het lint en liet zichzelf express valle. nou je weet dta een paard zich heus niet zomaar laat vallen. gelukkig srock ik dat hij zich liet vallen en trok ik heel haard an de teugels(opzich wel zielig.) maar daardoor stond hij wel op en ben ik er niet onder gekomen.
verder plette hij mensen ook zeer goede ruiters.
en na een week plette hij je zelfs in de stal.
beestje was met vroige eigenaren opgezocht en gebeld dus flink getraumatiseerd.
wat met trainen in de bak goed zou kunnen komen maar zodra hij weer iets tegen kwam elke keer in de stress kon schieten.
maar ben blij dat er mensen zijn die er wel vele goede paarden vandaan hebben gehaald.
p.s. sorry voor mijn zeur verhaal hoor.
maar zeker alles proberen en ook kijken als ze zeggen verkeersmak zeker op straat uitproberen want dat mag wel bij bmstables.

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-06 21:38

BM-stables of een andere handelsstal, of prive, een paard kan altijd wat hebben.
Je moet alleen een paard kopen als je 100% zeker weet dat het wat voor jou is.

Een vroegere vriendin heeft een pony gekocht (gekregen van dr ouders) omdat ze die zo mooi vond, als ze hem weg zou doen kreeg ze geen andere meer. Zo loopt ze nu al 4 of 5 jaar met een beestje wat totaal niet bij dr past en waar ze ook echt niet mee om kan gaan..

Neem dus een paardje dat goed bij je past en wat je ook echt leuk vind, laat het altijd goed keuren voordat je tot koop overgaat, of het nou bij bm-stables is of niet, gewoon altijd doen!

Botervlieg gaf gewoon een perfect advies

Groetjes

Toushie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-06 17:59

jah dat is neit leuk als je paardje hebt wat niet bij je past.
je moet je er zeker goe dbij voelen.
overal zitten mensen tussen die het alleen om het geld doen
zeker ook prive

mi_maudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-06 20:40

Je hoort wel verhalen dat het slecht is maar dat valt wle mee ik ken die mensen! en tuurlijk iedere handelaar heeft betre en slechtere paarden staan maar neem gewoom iemand mee die er veel verstand van heeft en dan komt het heus wel goed en het is niet zo dat je er meteen daar een moet kopen je kan altidj nog veredr kijken als als je het niks vindt en kijk andres even op de site daar staan ook alemaal mensen die daar hun paard hebben gekocht en hun hebben er oo een stukje bijgeschreven kijk daar andres even bij wat voor ervaringen hun daar hebben
Knipoog

Twaalf

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-06 09:44

De tips van Botervlieg en ikke zou ik zeker volgen.
Ik heb zelf geen topervaringen met BM Stables en ik ben blij dat ik de pony's heb na laten kijken. Maar dat wil niet zeggen dat BM Stables geen goede paarden en pony's verkoopt.

JschafferJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-06 09:57

ik denk dat je gewoon moet gaan kijken en hem moet laten keuren. dan vragen als je hem een tijdje op proef mag hebben om te kijken of het klikt.

groetjes jessica

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-06 12:50

Er zijn al hele goede tips gegeven!! Het is ook een mogelijkheid om meerdere keren te komen, en proef te rijden......

Maak voor jezelf een lijstje wat jij belangrijk vind, waar het paard aan moet voldoen etc... En wijk daar niet (te veel) van af....... Dat is voor jezelf eerlijker en ook voor het paard......

Succes met je zoektocht!!

janna

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-06 18:55

.
Laatst bijgewerkt door janna op 01-09-24 10:35, in het totaal 1 keer bewerkt

joycie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-06 19:03

Sorry, foutje gemaakt.
Ik denk dat je gewoon moet gaan kijken. Je kan geen goed oordeel vellen als je niet zelf bent wezen kijken. De een is wel tevreden, de ander niet. Ga rustig zelf kijken, en wacht af hoe jij je erbij voelt als je daar bent. Voelt het niet goed, dan moet je het niet doen.
Laatst bijgewerkt door joycie op 18-07-06 19:51, in het totaal 1 keer bewerkt

jodoka

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-06 19:04

De bm stables heeft goedkope paardjes,
dat houd in dat ze niet op sport nivo lopen en dat je gewoon niet veel moet verwachten.

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-06 19:06

Botervlieg schreef:
J
- laat altijd zelf keuren; neem geen genoegen met een aanwezig keuringsrapport

Kleine aanvulling: ga altijd keuren bij een door jou uitgekozen dierenarts en laat altijd bloed afnemen.

Coby
Moderator Over Paarden
The one and only

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-06 19:08

jodoka schreef:
De bm stables heeft goedkope paardjes,
dat houd in dat ze niet op sport nivo lopen en dat je gewoon niet veel moet verwachten.

Hoeft niet. Ik heb mijn eigen paard verkocht aan bm-stables. Paard had zeker potentie voor de sport, en loopt nu ook goed in de sport.
Het paard wat ik van haar gekocht heb, zal onder een goede ruiter Haha! best leuk kunnen lopen.