5 weken geleden beslagen nu al versleten ijzers

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Letizia

Berichten: 12147
Geregistreerd: 24-04-02

5 weken geleden beslagen nu al versleten ijzers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-06-02 16:51

het is echt een rampeplan, 5 weken gelden is darmorah voor het laatst beslagen en vorige week lagen de voor ijzer al weer los en vanmiddag ontdekte ik de een een van de ijzers door de helft gebroken was, de achter ijzer liggen er nog goed onder, maar ik kan toch niet de hoefsmid elke 5 weken laten komen, de ene keer voor alle 4 de hoeven en de andere keer alleen voor de voorkant en darmorah is al een dure klant, ze heeft ook nog wiggen en pinnen en onder liggen nou ja ik zal de hoefsmid maar weer eens bellen Scheve mond


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-02 17:00

Rij je veel met je paard over de weg?
Dan kun je b.v extra dikke ijzes onder laten zetten.

En als je heel veel op de harde rijd, kun je zelfs die dikke in 2 weken dun rijden Haha!

janna

Berichten: 4537
Geregistreerd: 08-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-02 17:06

d
Laatst bijgewerkt door janna op 20-03-22 16:42, in het totaal 1 keer bewerkt

-

Romy

Berichten: 912
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Zaandam

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-02 17:11

Ik heb ook extra dikke ijzers, 1 cm!
En hij slaat ze altijd extra goed vast.. (er zitten 4? gaten waar de hoefnagels door kunnen, meestal gebruiken ze er 3 om het hoef mechanisme zo natuurlijk mogelijk te laten, bij mijn pony slaat hij ze allemaal vast)
Die van mij is een wonder in ijzers aftrappen, zelfs achterhoef ijzers trapt ze eraf!

Letizia

Berichten: 12147
Geregistreerd: 24-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-06-02 18:57

misschien wel een idee om aan de smid te vragen, of hij er dikkere ijzers onder kan zetten, als hij komt, want ik vind dit echt niet meer leuk (€ 80,- per keer) en ja ik rij idd veel over de weg ik probeer zoveel mogelijk in de berm te rijden maar dat gaat vaak niet (slechte berm of geen berm)

Rhys
Berichten: 6352
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-02 00:11

Amiga heeft platte voeten en ik heb dus ook iedere 5 weken de smid hier. (gelukkig is de mijne niet zo duur als die van jou.....)
Vandaag heeft hij er voor het eerst 10 mm ijzers onder gezet ipv 8 mm, dat ijzer was tevens iets breder. Ik hoop dat het nu beter gaat.....maar eens probleemvoeten.....

Es könnte alles so einfach sein
Ist es aber nicht

~Die fantastischen Vier~

Gerrie

Berichten: 4385
Geregistreerd: 18-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-02 23:54

beetje late reactie ,maar de stelling eens platte voeten altijd platte voeten gaat niet echt op Verward

mijn merrie is sinds ik haar heb gelukkig door een goede smid onder handen genomen.Helaas staat niet alles op foto, maar de voeten blijven nog steeds verbeteren.

Om de 12 weken is bij mij de regel .....
ik gebruik RWL produkten.

Zie www.rwl-quality.nl

Our only purpose in life is to Love one another.
.....and if we can't do that try not to hurt each other.
-Dalai Lama

Rhys
Berichten: 6352
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-02 00:14

dat zei ik ook niet Haha!
Maar voor heeft ze gewoon slechte voeten: hoornkwaliteit is slecht, zeer weinig verzenen, ene hoef steiler dan de andere.....de smid is er vorige week wel een uur mee bezig geweest (alleen voor), dus ik ben benieuwd hoe het nu gaat. Mijn smid is echt okay hoor, ik heb hem al jaren en nooit onvolkomenheden gehad, ook niet met andere pony's.

Es könnte alles so einfach sein
Ist es aber nicht

~Die fantastischen Vier~

Gerrie

Berichten: 4385
Geregistreerd: 18-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-02 19:38

Juist daarom ben ik RWL gaan gebruiken om de kwaliteit van het hoorn te verbeteren Haha!

Mijn merrie heeft ook voor verschillende voeten,maar het wordt steeds minder opvallend,(platte voetje wordt steiler)en ze nageld nu ook veel beter.
Aldus de smid Haha!

Hij blij en ik blij !

Our only purpose in life is to Love one another.
.....and if we can't do that try not to hurt each other.
-Dalai Lama

musje

Berichten: 295
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-02 08:34

ach ja te stijle hoeven is ook niet alles. ik ben elke 6 weken de pineut want anders gaat mijn paard struikelen met zijn achterbenen....dus de ideale hoeven moet ik nog tegenkomen Haha!

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-02 12:26

Tiko moet ook vrij vaak, ging de laatste tijd wel wat beter, maar nu moet hij weer al vrij snel weer.
Bovendien schraapt hij en hij trapt tegen de deur, waardoor zijn voorijzers aan de voorkant vrij snel slijten.
Ooit stond hij ook niet op ijzers, aar door het schrapen moest hij elke 3 weken bekapt worden.
Nu staat hij sinds 1,5 maand ook achter op ijzers omdat we vaak over de wg moesten. Maar het schrapen en trappen blijft toch het grootste probleem (dus als iemand tips heeft....)

Een ongeluk zit in een klein hoekje - Dan blijft er nog heel veel ruimte over voor geluk



Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: ardanwan, Cjuan, Esther_r20, herous, Ik_is_Ik, Knorretjee, MallyBelly, Milow2018, mingming, Roihi, Sababber, Utixo, Vagabondo, YvonneV en 92 bezoekers