pablo kan meer dingen als dressuur :-)

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
tallie

Berichten: 2207
Geregistreerd: 16-05-01
Woonplaats: Ede

pablo kan meer dingen als dressuur :-)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-02 17:58

Gister ging ik 'savonds na stal omdat het zo bloedheet was 'smiddags.
Gelukkig toen ik die kant op ging was het onweer net voorbij.
Mijn vriend ging mee en we gingen eerst een vriendin van me ophalen die ook een paardje daar op stal heeft staan.

Ik had me voorgenomen om eens een sprongetje te wagen. Eerst maar wat balkjes gestapt en gedraafd... Dat ging super,, maar ja dat had hij ook wel vaker gedaan.

Ferry (mijnvriend) had een klein kruisje neergezet en daar ging ik mijn eerst poging op wagen. Ik dus rustig aanrijden en hij gaat er zo overheen.. no problem!
Hij rende alleen wat hard na de hindernis, maar na een paar sprongen deed hij dat ook niet zo erg meer.
Afijn het kruisje wat hoger en daarna van het kruisje een klein stijltje gemaakt.

Ik dus weer aanrijden en weer springt hij er overheen. Oke hij springt nog wat vlak, maar goed het begin is er.
Totdat hij opeens de balk goed raakt. Hij raakt hem wel vaker maar van deze keer schrok hij zo hard dat hij na de sprong me toch in rengalop ging door de bak. Voelde alsof we schuin door de bochten gingen.

Na 2 rondjes had ik hem weer op zijn gemak gesteld en ferry aaide hem nog wat en hij werd weer helemaal rustig.
Daarna nog even 2 keer gesprongen zodat hij niet bang was om e springen, maar hij sprong er weer net zo makkelijk over.
Hij s chrok gewoon van zijn eigen fratsen.

Daarna nog even een kwartiertej gedressuurt en mijn lieve vriendje heeft de hindernis opgeruimd.

Ineke2

Berichten: 33118
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-02 20:01

Wat leuk!
Pablo klinkt als een braaf leuk paardje Lovers
Veel plezier nog met hem!

tallie

Berichten: 2207
Geregistreerd: 16-05-01
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-02 21:45

ik had niet verwacht dat het springen zo goed ging.
Ben zelf nogal bang om weer te springen, omdat de laatste keer dat ik gesprongen heb er nogal hard ben afgevallen.
Maar ben nu dus supertrots op mijn paabje