Hoe praten jullie tot je paard?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
marloes-joy

Berichten: 8421
Geregistreerd: 28-07-01
Woonplaats: Vianen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-02 13:25

ik roep altijd joy en dan komt dat koppie omhoog en die oortjes erop
Dan roep ik heeeel enthousiast
"ha lekker wijfie""
en dan zet het op een sprintje naar mij toe Lovers


grbuik heel veel lekker en wijfie

XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-02 13:26

eh tja, ik weet niet of jullie dat wel willen weten. Ik heb altijd hele verhalen tegen Flair, vooral als ik alleen een buitenrit maak. Ze is dan ook veel rustiger dan als ik niets zeg.

Als ik haar uit het land ga halen, ga ik bij het hek staan en roep ik Vlèèèèrek ja beetje rare roepnaam maar Flair alleen roept gewoon niet lekker. Of Flairie, en als ik poets of op stal ben noem ik haar vaak trutje, vark, wijffie. Als ik echt boos ben zeg ik altijd poedersuiker ik breng je naar de slacht. (het helpt nooit)

haike
Berichten: 13520
Geregistreerd: 06-10-01
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-02 13:27

Voor Haike:
Haikske (hoe schrijf je dat normaal??)
Dooske
Haik
Kloteknol (ook als ie lief is)
Beest(je)
Beesie
Watje

Voor Peerke:
Peerel
Grote hengst (is maar 83 cm, maar jah)
stoere hengst
engerd
rare
knorrie (de pony van mijn vriendin heet korleon, bijnaam knorrepot, daar komt knorrie vandaan, weet het: vaaaaaaaaag)

Voor beide:
koekies
knolletjus!!!!!1 (als ik ze roep)
viezerds!

Lieke

Berichten: 11351
Geregistreerd: 18-02-01
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-02 14:03

Hangt een beetje af of ik alleen ben. Als ik met iemand anders ben praat ik niet zoveel.
Meestal van dikke/ lekker ding/ teddy beer/ knuffelpaard kom dan. En braaf en uh enzo. Maar knuffelpaard is op t moment mn favoriet.
Maar als ik alleen met hem ben praat ik de oren van zn hoofd. Hoe mooi die wel niet is, en hoe dik en dat hij toch echt moet gaan trainen in de wei Haha! En wat ik gedaan heb enzo.

Mieke
Berichten: 6926
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-02 14:52

ik klets aardig wat af tegen die knollen, moet voor derden best apart zijn om te horen...

Toon: he dikke papzak, ga je mee een stukkie rijden?

Kaminka: he theemuts, wat ben je weer goed smerig vandaag! (kaminka is dol op poetsen, dus maakt zich elke dag weer goed smerig)

Ireen_
Berichten: 8251
Geregistreerd: 13-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-02 19:24

haha.. grappig om te lezen!!

Evita noem ik vaak Blondie, Bolle, meisie, black beauty (als ze in de modder heeft gelegen.. Haha! ) ofeuh.. dikkiedik

DiamondCheckers
Berichten: 1724
Geregistreerd: 22-03-02
Woonplaats: Thief River Falls, Minnesota, USA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-02 20:36

Echt grappige antwoorden. Heb wel een beetje zitten grinniken met sommigen Haha! . Ik spreek tegen mijn paardje met haar naam. Ik gebruik zelden ander woorden. "Stinkweed en Brat" zijn sommige woorden die ik gebruik, maar niet vaak. Tja, het is makkelijk mommy te zeggen als je in het engels moet praten. Ik denk dat ik ook "het vrouwtje" zou zeggen als ik in het nederlands zou praten.
Bedankt voor de grappige antwoordjes! Ik hoop er nog meer te lezen! Knipoog

sl0wm0ti0n
Berichten: 2812
Geregistreerd: 25-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-02 23:03

Hij is altijd lieffie of lieverd voor mij Lachen
Als ik hem uit de wei haal zeg ik altijd "heej lieffie.. " Of "Lieeeeeevvvvvveeeerrrrrddddd.. " als die helemaal achterin de wei staat, en dan spitst die zn oortjes.. en dan komtie meestal wel aangelopen.
Meestal zeg ik ook gewoon Scrabble tegen em, of.. schoon paard Haha! hahaha (omdat ie altijd zooooo schoon is, me lieve schimmeltje *LOL* Lovers )

Avanti

Berichten: 13903
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-02 00:23

Ik zeg altijd tegen avanti heeyyyyyyyyy lekker ding! Haha! En lieverd enZo, verder zeg ik gewoon als ze braaf is goed zo , of goed gedaan en dan zet ik altijd een beetje een kinder stem op Lips are sealed *LOL* Ik vertel nooit hele verhalen tegen een paard daar heb je vrienden voor, maar ik heb zat mensen gehoord die dat wel doen en het is zoo leuk om die afteluisteren! Extreme duivel Haha!

Macario

Berichten: 5779
Geregistreerd: 18-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-02 09:31

ik zeg heeeeel veel. nouja geen gesprekken maar steeds woordjes en zinnetjes zoals: heeey fotomodel kom je mee? schat nu ff doorlopen. aaaaaaaah ben je weer aan het huilen. meis sta nou es ff stil. ja ik wéét dat die dazen vervelend zijn. Ik leef met je mee lieverd.. rustigggggg hoooo nee niet wegrennen nu ..

en ga zo nog maar ff door *LOL* mijn koosnaampjes voor ies zijn: iesepies fotomodel schatje lieverd meis crossknol Haha!

SGWuppie

Berichten: 4628
Geregistreerd: 24-04-02
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-02 10:38

Ik noem ze altijd apekoppen of knollekoppen of mafkezen....

1 paard van mij heet Rex en dat wordt dan vaak Rexie en dan is het van: éééérexie....dat klinkt dan wel een beetje vaag Tong uitsteken

Pjelk

Berichten: 1957
Geregistreerd: 06-06-02
Woonplaats: Warffum

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-02 10:56

Ik praat met ze als met een kind ofzo. Ik zeg gewoon hallo Pjelk of hallo Beau als ik ze uit de wei haal en praat dan soms nog wat. Meestsl klets ik niet heel veel. Ze snappen het niet en ik denk dat paarden vriendelijk en rustig handelen net zpo prettig vinden als een vriendelijke stem. Wat ik verder tegen ze zeg is vaak een reactie op wat ze doen of wat ik wil dat ze doen.
Beau noem ik vaak Breautje of Boki en Pjelk wordt Pjelli of Kjelp, bulldozeroffuh dikbil Haha! .

bless
Berichten: 6
Geregistreerd: 20-06-02
Woonplaats: Zaanstad

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-02 11:02

zep, heb je nescio nog steeds? mijn instructeur had namelijk ook een paard die zo heette maar die is nu afgemaakt.

AniqueN

Berichten: 2041
Geregistreerd: 28-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-02 12:30

Ik noem duco altijd bolletje, toen i em net kreeg was ie heel dik en dat is er gewoon in blijven zitten, hij is nu niet meer dig, gewoon goed gevuld:D

allemaal spieren!!! Schijnheilig

ik praat wel veel, want dat vind ik wel gezellig hij ook wel hoop ik!!

phoenix4ever

Berichten: 4350
Geregistreerd: 18-03-02
Woonplaats: Vilafranca del Penedes (Barcelona)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-02 14:16

sympie lekker ding. sym kom je Haha! sym kom nou Haha! sym we gaan hoor.
grote meid sym echt stoer van je. ah sym word je nou weer plat gelopen door je mama Frusty

exel doe niet zo lomp (ah) He mutsje. Goed gedaan trutje.Ga eens om bolle hihi. Hihi ik hou wel van ze hoor. exel is zo druk met veulen daarom dat ze zo lomp is. zonder veulen is het.
he exeltje ga je mee schat. he mutsje ik ben er weer. oed zo dexeltje.

Jan_324
Berichten: 6933
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-02 14:23

Ok, ik word regelmatig heel raar aangekeken als ik met een of andere joekel bezig ben en em telkens 'pony'noem. ''goed zo pony. brave pony'' Komt nog uit mijn ponytijd denk ik Haha! . Voor de rest praat ik best wel. In de trant van: braaf zo goed zo.. tot:*censuur* *censuur* Haha!

napoleon

Berichten: 4078
Geregistreerd: 11-08-01
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-02 14:53

Als ik hem roep (meestal fluit ik namelijk): Nappert of Nappie en als ik sta te kletsen noem ik hem meestal Beer of lekker ding van me Haha! Trouwens volgens mij hang ik hele verhalen tegen hem op, ik vraag altijd als ie iets geks doet wat ie doet Clown (alsof hij er antwoord op geeft) en ik vertel hem altijd wat we gaan doen voor en tijdens het rijden of longeren! Ik kan het niet zo goed uitleggen maar het komt er gewoon op neer dat ik veel tegen hem praat Haha!

Gabbertje

Berichten: 707
Geregistreerd: 26-10-01
Woonplaats: Zwolle/Zalk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-02 18:06

Ik noem hem noooooooit bij zijn naam! Ik vind zijn naam echt verschrikkelijk!!!! Misselijk Maar meestal is het: vent, kerel, lekker ding, sukkel. verkleinwoorden meestal wel zoals ventje en kereltje ( hihi 1.73 m) Ook wel es voor de gein dikkop of vetklep!! Haha! Slaat nergens op verder maar ik vind het wel grappig! Haha!