Een leuke invulling van een les in de hitte.

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Pjelk

Berichten: 1957
Geregistreerd: 06-06-02
Woonplaats: Warffum

Een leuke invulling van een les in de hitte.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-02 17:05

Gisteren les gehad in de hitte met Pjelk. Ik had vanwege de hoge temperatuur niet heel veel zin maar was toch maar gegaan. Gelukkig maar want het bleek best leuk te worden. Maar toen ikbij de manege kwam was ik toch wel even verbaasd: Allemaal zadels over de poestbalk en geen een paardje van de vorige les in de buitenbakken te bekennen. Ze zouden toch niet binnenrijden!? Maar na even gevraagd te hebben bleek het mee te vallen: zij hadden een halfuurtje zonder zadel gereden en hadden daarna de pony`s af gaan spuiten en dat was precies wat wij ook gingen doen. Lachen
Daar had ik precies zin in want Pjelk (is Fjord dus brede rug en lage schoft) zit lekker en twee dagen terug hadden we ook al geoefend in zonder zadel rijden. De rest vond het alleen een wat minder geslaagd plan (is zwak uitgedrukt) zij moesten namelijk op hoge, hobvelende, smalruggige manegepaarden met hoge schoften en dat was soms wel even te horen in draf. Ikzelf heb echter heerlijk gereden. Wel rustig aan gedaan trouwens. Paar rondjes draf en twee rondjes galop en Pjelk was alweer klets.Toen gingen we uitstappen en was het tijd om de paarden af te gaan spuiten.
Daar was pjelk het echter niet helemaal mee ens want water uit een slang is (in tegenstelling tot water in waterbak of plas) HEEL eng! Gelukig wilde hij er met wat overedingskracht van mijn instructrice toch wel onder. Daarna nog even zijn hoefjes ingevwet en toen zonder zadel met een heerlijk schoon en fris paardje naar de wei gewandeld Lachen

littleroosie

Berichten: 6062
Geregistreerd: 16-05-01
Woonplaats: Oldemarkt

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-02 19:44

Pfff, les rijden met die hitte Haha!
Zonder zadel rijden is idd leuk, hadden we laast gedaan.
Vorige zomer wanneer het warm was gingen we altijd spelletjes te paard doen, met water Tong uitsteken

guidolover

Berichten: 1642
Geregistreerd: 26-09-01
Woonplaats: St. Maartensdijk (zeeland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-02 20:28

zonder zadel rijden is ook niets voor mij, want guido heeft ook niet zo'n comfortabele rug....
we reden wel altijd op de fjord van mn vriendin en dat rijd super!!
ik heb heel wat jaartjes terug ook een paar keer op een belg gereden zonder zadel, ook heel gaaf!!!

gertruud

Berichten: 131
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: oosterblokker

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-02 22:50

ging het niet heel erg plakken tussen je kont en je paard? *LOL*

Pjelk

Berichten: 1957
Geregistreerd: 06-06-02
Woonplaats: Warffum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-02 10:16

Jah wel een beetje en mijn rijbroek zag er ook niet meer uit maar leuk was het wel! Lachen