Vervolg: VERHUISD!!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

merrieveulen

Vervolg: VERHUISD!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-06 22:30

hallo, hier even het vervolg op mijn topic:

http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=1&t=616258

ik ben vandaag direct naar de buurman gegaan, en heb vanavond mijn paarden verplaatst. mijn paard kon gelijk overweg met zijn nieuwe weidemaatje, die kende hij al wel een beetje, dus dat gaat goed! mijn pony loopt nu tussen andere shetjes, en ook daar is alles goed gegaan!

ik voelde me wel rot tegenover mijn vorige stalhouders, ik heb daar toch 5 jaar gestaan, en ik kon prima met ze overweg. wel had ik het eerder moeten doen denk ik, ze werden helemaal niet boos, (opa wel een beetje, maar het viel mij in alles mee!)

ik ben dus lekker overgestapt, heb een mooie box tot mijn beschikking, en een fjne zadelkast en van alles en nog wat! ik mag zoveel hooi en stro hebben als ik wil, dus daar hoef ik me ook geen zorgen meer om te maken. en er zijn automatische drinkbakjes, dus ook het waterprobleem is van de baan!

aan de ene kant voel ik me best rot, aan de andere kant ben ik superblij, en ik weet dat dit de beste beslissing was voor mijn beestjes, en daar gaat het toch om!
of ik de AID ga bellen weet ik nog niet, in ieder geval niet nu want er staat niets ernstigs op mijn oude stal. alleen de merrie in de mest (vandaag was iedereen er, maar mesten of drinken geven ho maar, de eigenaar kwam nog naar me toe om te vragen waar zijn paard was, terwijl hij naast de stal stond. herkende zijn eigen paard niet eens!)

maar goed, iedereen bedankt voor de stimulerende woorden, heeft me net dat extra zetje gegeven om al mijn moed bij elkaar te schrapen en de stap te wagen. bedankt!

Groetjes Renée

PS: foto's van de nieuwe stalling komen eraan voor de geïnteresseerden!

oestinja

Re: Vervolg: VERHUISD!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-06 22:37

Gefeliciteerd met je beslissing en ik zou zeker niet de dierenbescherming bellen in dit geval, je hebt duidelijk laten merken dat je toch wel veel om die mensen geeft en als je dat doet heb je zeker weten stront aan de knikker. Het beste wat je kunt doen is van een afstand een oogje in het zeil houden en je zegt zelf, er staan nu geen schrijnende gevallen daar op stal...

Taffje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-06 22:42

Goed dat je de stap genomen hebt! Ik zou het verder laten voor wat het is, het is nog steeds dichtbij en ik denk dat je er een rotgevoel aan overhoudt en dan kun je je afvragen of dat het waard is.

ilske

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-06 22:48

heb toevallig net je andere topic gelezen.. en ik vind het echt goed dat je daar weg bent gegaan.. is niet leuk voor je gevoel naar die mensen toe, maar je paarden zijn toch belangrijker vind ik.. succes en veel plezier op je nieuwe stal!!

Tessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-06 23:19

Gelukkig dat alles zo goed gegaan is! Heel veel plezier en succes op je nieuwe stalletje Lachen

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-06 07:02

Fijn dat je paardjes nu een goed onderkomen hebben.
Zal voor jou wel een hele geruststelling zijn.

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-06 07:14

Goed dat je de stap gezet hebt.

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-06 23:29

bedankt! ik kwam vandaag op stal, en mijn paard was binnen. de stalhouder had ze binnen gehaald voor het heetste van de dag, omdat het op deze stal heerlijk koel blijft. 's avonds heb ik ze weer naar buiten gezet. Faram kan goed met zijn weidemaatje, een ander maatje komt binnenkort terug, die is momenteel bij de hengst (een tweeling, op de scan waren twee vruchtjes te zien dus waarschijnlijk wordt er ééntje geaborteerd ivm het risico). Faram moest wel wennen aan het automatische drinkbakje, dat was toch wel wennen, hihi! ik heb er wat biks ingegooid, en hij heeft zijn angst overwonnen! nu snapt hij ook de bedoeling ervan.
Flicka moet wat meer wennen, ze staat nu bij twee shetjes, waarvan er eentje behoorlijk dominant is. ze durfde ook niet te komen, de schat! ze had wat bijtplekken op d'r kont, dus de rangorde is nog niet helemaal duidelijk. ik ben er nog wat voorzichtig mee, ik wil niet dat ze kreupel getrapt wordt oid.

maar goed, al met al ben ik erg blij met deze overstap. deze stalhouder is eerlijker, hij zegt 'je betaalt ervoor, dus je mag zoveel voer en stro pakken als je nodig hebt.' en de stal is schoner, minder stof en een stuk gezelliger en luxer. mijn rotgevoel van gisteren is ook al minder, op dat moment was het wel even slikken, vooral toen er zes(!) kruiwagens met mijn zadels, hoofdstellen en andere spullen overgebracht werden. maar ik weet zeker dat dit de juiste keuze is.

ik ben bezig met een mooi naambordje voor Faram's box, dan is hij echt helemaal gesetteld!

Dapnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-06 06:37

Gelukkig is de verhuizing goed gegaan.
Veel plezier op je nieuwe stal!!

Marijkjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-06 06:43

Je heb toch de stap genomen, goed zo. Wel fijn dat het zo leuk is op je nieuwe stal Lachen

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-06 08:27

ik zal er ook even foto's van maken. het is heel mooi en netjes, alle muren wit enzo, dus het is ook lekker licht. bij mijn oude stal was alles donkerbruin, dus het was ook heel donker...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-06 14:00

Goeie keuze, meid... ben blij dat het je bevalt, en het is veel beter voor je paardjes... Blijft Max ook komen voor Flicka?

Dhani

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-06 19:19

heey cool!!! ga je foto`s maken?? hihi link mailen!!!! haha
Groetjez!!!!!!!!!!!!!1

Loezoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-06 20:43

Dit klinkt inderdaad stukken beter, ben érg benieuwd naar de foto's!!!

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-06 20:46

gefeliciteerd met jullie nieuwe thuis,knap dat je de stap genomen hebt,echt petje af!Heel veel geluk hier!

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-06 22:29

Yamcha schreef:
Goeie keuze, meid... ben blij dat het je bevalt, en het is veel beter voor je paardjes... Blijft Max ook komen voor Flicka?

ja, het is net zover, dus hij blijft Flicka gewoon doen. ik ben een beter zadeltje voor ze aan het regelen. morgen even opruimen in de stal, (al mijn zooi moest erin, ik heb nu een kast maar eerst had ik een hele stal van 2x2 voor mijn spullen, en die zat vol, hihi!). als dan alles netjes is, maak ik mooie foto's!
Faram was vandaag al echt veranderd, hij staat nu natuurlijk met een ander paardje, en dat merkte ik gelijk. hij is veel alerter, drukker, en voelt zich weer meer hengst. heerlijk! ook met rijden was hij supervrolijk, en het ging super! hij heeft al twee jaar las van headshaking, en dat was nu een stuk minder. hopen maar dat dat zo blijft!
de stalhouder is ook een leuke vent, hij heeft humor en komt gewoon even op stal zitten terwijl je poetst om even een babbeltje te maken. gewoon een stuk gezelliger!
maar goed, de foto's komen hopelijk deze week nog!

miloetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-06 08:52

gelukkig maar dat er geen schrijnende gevallen op stal staan.
Misschien kun je een keertje wat mest ruimen van de merrie en haar water geven?
Veel plezier op je nieuwe stalling.

inge81

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-06 09:18

Zoals ik net in het andere topic ook hebt gepost, je hebt er goed aan gedaan.

Wees trots op jezelf. Probeer wel nog eens regelmatig bij de "oudjes van je nu buren" langs te gaan. Dat zullen ze denk ik wel waarderen. Bovendien kan je dan af en toe subtiele aanwijzingen en hints geven.

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-06 23:42

op het moment durf ik er niet zo goed te komen. wel om ze een aardigheidje te geven voor al die jaren stalling, maar verder hou ik me maar even gedeisd.
op de nieuwe stal wordt het alsmaar beter. ik heb een heel mooi oud halster gekregen, wat mooi matcht bij mijn antieke westernzadel. en we zijn flink aan het knutselen, de kasten zijn opgeruimd en er komt een nieuw hek in de ponywei. de stalhouder zegt dat we maar bonnetjes moeten bewaren van sloten e.d., en dat hij betaalt. niet te geloven voor mij!!
gisteren vroeg hij of ik het er netjes vond. ik zei ja, echt super! hij zei: nou, ik niet! en dus kwam hij met het voorstel om de hele stal van binnen opnieuw te witten. het ziet er allemaal nog keinetjes uit, OK de muren zjin niet spierwit meer, maar wat wil je als er paarden lopen te kakken enzo. maar goed, hij wil de muren weer witten, dus dat wordt weer heerlijk klussen!!!

NoGo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-06 17:56

Zo wat super dat je paardjes het weer naar hun zin hebben.
Ik zou er wel goed over nadenken idd of het wel zo slim is om de aivd of db er opaf te sturen.
Dat kan natuurlijk nog wel een grote burenruzie zoeken.
Ben benieuwd naar de foto's en hoop dat het zo goed blijft gaan!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-06 20:11

Mooi dat Max blijft komen, ik vind het zo'n leuk stel, die twee passen echt bij elkaar... Ik heb werkelijk gesmuld van de foto's, vooral die waar ze tegen elkaar aan liggen te slapen, zo cute!
Wat tof dat het zo gezellig is en zo netjes... echt super!!!! Ik gun het je, je hebt het echt verdiend!!! Nou nog ff foto's plaatsen hè? Tong uitsteken

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-06 23:25

Yamcha schreef:
Mooi dat Max blijft komen, ik vind het zo'n leuk stel, die twee passen echt bij elkaar... Ik heb werkelijk gesmuld van de foto's, vooral die waar ze tegen elkaar aan liggen te slapen, zo cute!
Wat tof dat het zo gezellig is en zo netjes... echt super!!!! Ik gun het je, je hebt het echt verdiend!!! Nou nog ff foto's plaatsen hè? Tong uitsteken

foto's komen eraan, ik zal eens kijken of ik morgen wat kan maken. latere foto's komen ook nog, als we alles weer helemaal wit hebben, hihi!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-06 11:59

Leuk... ik ben heel benieuwd....

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-06 22:14

nou, het is niet gelukt hoor... ik was het toestel vergeten 's avonds... we hebben een rit gemaakt van drie uur, in het bos. Faram begint echt te veranderen, ook op stal en in de omgang. als hij nu mijn stem hoort, maakt hij een geluidje, dus ongeveer honderd keer per dag. ook met het rijden is hij vrolijker, hij heeft er meer zin in (ook al had hij er eerst ook altijd zin in, maar nu nog meer), en wil graag lekker hard...
in de omgang merk ik dat hij meer ontspannen is, terwijl hij al nooit zo opgefokt was, maar nu merk ik hoeveel beter het kan. hij komt als paard beter tot zijn recht, en gaat vertrouwelijker met mij om. misschien heeft dat ook te maken met de omgang op de vorige stal... ik kon hem nooit aan de oren zitten, maar nu kan ik ze zo pakken en zachtjes aaien en vasthouden. en hij heeft zich vandaag voor het eerst in zijn leven laten afspuiten, iets wat hij altijd doodeng vond. ja, mijn ventje heeft het goed naar zijn zin daar! en mijn pony ook, zij heeft een maatje, als er iemand bij is eist ze wel de aandacht op, maar als we er niet te dicht bij zijn dan zijn ze echte vriendinnen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-06 22:45

Super,leuk dat het zo goed gaat... goed om te horen meid, ik ben werkelijk erg trots op je! En die foto's komen wel... Ik wacht wel af.