Houd jij van je paard?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
ajbdhrtls138
Berichten: 1040
Geregistreerd: 26-08-01
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-02 14:59

Ik geef meteen toe dat mensen paarden houden voor hunzelf en niet voor het paard, maar ik zie het probleem niet. Mijn vz paard bijvoorbeeld moet een half uurtje/ drie kwartier per dag lopen, dat is zijn werk waar hij een goede beloning voor krijgt namelijk verzorgd worden en een beetje rondlummelen de rest van de dag.
Als je van het principe uitgaat dat een paard laten werken fout is waarom zou zijn manier dan wel goed zijn. (ik heb niks tegen NH hoor)

stokpeerd
Berichten: 431
Geregistreerd: 23-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-02 21:57

idd

voest doet het op zijn manier goed, ik heb best van hem geleerd (had ik al gezegd dat hij ook graag mensen chockeerd met zijn extreme uitspraken?)

Maar goed als je de dieren (alle) zou laten kiezen, dan zouden ze allemaal kiezen voor leven in de vrijheid. Echter een hond redt zich niet meer zelf, een paard ook niet, een kat wel aardig maar zoekt toch ook graag de mensen op, een konijn uit een hokje gaat snel dood en ga zo maar door.

Een mens gebruikt dieren nu eenmaal al eeuwen om er profijt van te hebben. dus idd eenzijdig. Ik ben van mening dat wij er voor gezorgd hebben dat ze zo ver van de natuur zijn komen af te staan. Juist daarom moeten we ze dus nu de bescherming (lees verzorging) geven om toch een prettig leven te kunnen hebben. Dat we dan ook nog met ze willen rijden (paarden) of africhten (honden) is geen ramp. die enige uurtjes die ze dan werken staan niet in verhouding met de vele km. per dag die ze in de natuur moesten afleggen of jagen(de hondjes) om aan hun voeding te komen. Ik voel me dus echt niet aangesproken door mensen die het zielig vinden dat paarden gereden worden. Wel zielig vind ik mishandeling, maar dat zal iedereen op bokt wel met me eens zijn.

cherrie
Berichten: 119
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-02 22:38

ik vind het een beetje overdreven
het verschilt van paard tot paard vind ik
ik heb twee paarden en ga tot taal verschillend met elkaar om met de een moet ik heel erg rustig doen en met de ander moet streng zijn (natuurlijk nooit op een harde manier!!!! daar ben ik wel helemaal op tegen)als het echt allemaal zo erg zou zijn voor paarden zouden ze echt niet voor je willen werken!!!!!!!!