Waterspelletjes???

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

marsi

Waterspelletjes???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-06 14:34

Morgen is de laatste les voor de vakantie bij ons op de club en nu wilde ik eigenlijk wat leuke spelletjes gaan doen met de kids. Helaas doet de zoekfunctie het nog steeds niet, dus vandaar dat ik het even zo probeer. Heeft er nog iemand tips? Ik moet er wel bij zeggen dat het ruitertjes in de leeftijd van 6 tot en met 16 zijn, dus het moet niet al te moeilijk/ wild worden.
Alvast bedankt!

Liedje

Re: Waterspelletjes???

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-06 14:49

Ligt er natuurlijk aan wta voor een pony's je hebt, maar wij gingen altijd onder de sproeier met de pony's *LOL*

marsi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-06 15:06

Ik denk niet dat ze dat durven. Zoals ik al zei zijn er nogal kleine ruitertjes bij (wat niet altijd wil zeggen dat ze niet zo goed kunnen rijden, maar in dit geval wel!). Ik had al bedacht om een klein parcour uit te zetten en dan estafette doen. Een emmer water aan het begin, spons erin en deze meenemen en aan het eind uitknijpen. En dan kijken wie het meeste water naar de overkant heeft gekregen. Maar ja, dan kan je zo moeilijk een uur mee volmaken.
Toch bedankt voor het meedenken, liedje!

Liedje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-06 15:40

Ja dat is zo Ja maar als de pony's makkelijk zijn met water krijgen die kinderen natuurlijk alleen maar meer vertrouwen Lachen Je kan ook samen met de kinderen de pony gaan wassen Ja Ook altijd leuk Pling

Melia

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-06 17:28

idd.. gewoon een estafette met allemaal water doen.. bijv. water in een bekertje.. of een spons uitknijpen over de hals van de pony evt. (als het kleine/onervaren ruiters zijn) even afstappen. En dan met een slalom met een bekertje water bijvoorbeeld, of cavaletti's.
Of bijv. zo'n waterballetje en dan die natmaken en daarmee tikkertje spelen?

manonutjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-06 21:36

Op de pony zitten, bekertje vol met water in de hand, naar de overkant zo snel mogelijk(bij kleintje stap, grotere draf evt galop) bekertje legen in grote emmer en dan mag de volgende. Soort estaffete en het team dat na 5 minuten het meeste water heeft wint ofzo. Is ook te combineren met slalom.