paard dat omslaat..

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

paard dat omslaat..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-06-02 17:18

Flair was dus toen ik net op haar begon te rijden een echte renner. Als ze even haar zin niet kreeg gooide ze haar hoofd zo hoog mogelijk in de lucht met haar bit vast en begon te rennen, ze stopte dan pas weer wanneer zij daar zin in had. (doet ze nu heeeel soms nog)

Ze liep toen altijd over haar tempo heen, erg dribbelig en gestressed met haar hoofd. Ook was ze heel gevoelig op mijn been, ik hoefde maar heel weinig tot bijna geen been te geven.

Nu: Ze is tot aan het slome toe, ik heb nu erg veel been nodig om haar een beetje te laten lopen. Nou heb ik 1,5 jaar op haar gereden terwijl ze zo was als in het eerste stuk en heb ik dus bijna geen been. Nou wil ik niet zeggen dat ze erop achteruit is gegaan. Ze kon voorheen niet linksom galopperen, als het haar wel lukte ging het kneiterhard, nu kan ze heel netjes in de linkergalop aanspringen en dan nog verzamelen ook. Ze maakte voorheen haar passen niet af, en nu ALS ik genoeg been geef wel. Enz enz..

Maar toch, ze is zo sloom geworden, ik rijd nu gewoon met sporen (die ik zelden tot niet gebruik) en met zweep. Je kunt zeggen dat ik haar bij moet tikken als ze niet op mijn been reageert maar mevrouw kan niet tegen de zweep en word daar heel gestressed van, dus ik kan kiezen of een gestressde pony of een slome... Die sporen gebruik ik alleen als ze echt strontvervelend is, daar kan ze dus ook niet goed tegen, als ik bij het aandrijven mijn sporen gebruik gooit ze haar hoofd in de lucht terwijl ik het dan zo zacht doe dat ik niet kan geloven dat het pijn doet. Argh ze kan eigenlijk helemaal nergens tegen bedenk ik me net, ook als ik alleen een ophouding maak met mijn handen voor een overgang of wat dan ook, gooit ze haar hoofd in de lucht en word ze wat gespannen.

Hebben jullie weleens meegemaakt dat een paard zo verandert?


Tinne

Berichten: 13717
Geregistreerd: 07-11-01
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-02 17:40

Ja, alleen had ik er toen totaal geen problemen mee!

Ik reed op Tinne en in het begin trok ze echt de hele tijd de teugels uit mn handen en reageerde ze totaal niet op mijn been en als ik met zweep reed, ging ze ervandoor of ging zo NOG harder trekken... Maar na een half jaar is dat allemaal veranderd en liep ze aan de teugel en trok ze zelfs niet eens meer en was ze goed aan mn been! Haha!

Weet je toch wel zeker dat alles goed is met Flair? Misschien zit er wel iets dwars bij haar...je weet het maar nooit!

XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-06-02 17:46

jawel, lichamelijk is alles goed, alleen geestelijk nog niet helemaal waarschijnlijk.

Ze is als jong beestje niet zo goed behandeld.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-02 19:02

Ja Kawa Haha!

Van een huppeltrutje is het nu bijna een manegeknol Haha!

Eerst was het altijd dribbelen, stuiteren,overal spoken zien.
Te licht in de mond omdat een bit eng was, been stil houden wat daarmee bewegen was eng.
En op concours of in het bos liep hij met zijn koppie erop, staart erop en in passage rond te snurken.
Als ik dan op zulk moment stil moest staan dan stond meneer recht overeind.
Op concours hebben mensen me vaak voor gek verklaard dat ik er zo op ging zitten.
Maar zou ik hem eerst longeren dan deed hij nog maffer, zo maf dat hij zelfs onderuit ging, tot enkele malen toe. En dan heel boos weg bokken omdat hij gevallen was Lips are sealed
Dus dan toch maar meteen erop.

Nu is hij heeeeel rustig. Neemt het bit goed aan, dus kan nu goed van achter naar voor rijden.
Loopt met een lang teugeltje door het bos.
Op concours ook.
Vorige week nog op mijn gemak het knoopje van mijn bloes dicht zitten frutten terwijl ik erop zat. Dus de teugels niet eens vast Haha!

Hij is nog wel alert om dingen om zich heen, dus hij is niet ziek, maar vind het voortaan wel goed.

Het is heel relaxed, maar eerlijk gezegd ook wel saai.
Ik heb altijd hete paarden gereden, dus dit is ook wennen Haha!

Maar eerlijk gezegd ben ik wel benieuwd wat hij zou doen als er 3 maanden iemand anders op zou rijden, volgens de man waar ik opgestald sta, zou het dan weer een ettertje worden Extreme duivel

XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-06-02 19:18

Ja echt raar is het, ook met buitenritten was ze altijd schrikkerig en rennerig en nu is ze gewoon vaak sloom (op de heenweg dan Haha! )

Misschien heeft het met vertrouwen te maken, wie weet heeft Kawa ook wel iets minder leuks meegemaakt voordat jij hem had.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-02 19:40

Hij was 3,5 jaar oud toen ik hem leerde kennen.
En niet zadelmak. Dus verwacht niet dat hij veel meegemaakt had.
Maar Kawa voert redelijk wat bloed, en dat liet hij eerst altijd duidelijk merken. En het is een paard met karakter.
Ik heb zelfs eens het compliment van Emile en Paul Hendrix gehad dat ik hem ondanks zijn karakter zo goed reed, hun hebben de merrie en hadden een volle boer en zus van Kawa, dus kunnen het weten.
Tjee wat was ik toen trots toen ik dat hoorde, Party!! bloos. Het werd me helaas niet rechtstreeks verteld, maar mijn vriend ving hun gesprek op Haha!

Nu is hij 10 en vind het gewoon wel goed zo, heb ik het idee.
Hij is zijn wilde haren kwijt Haha!

*afkloppen* morgen lig ik er langs Haha!

XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-06-02 19:46

hmm ok, dan heb je dus gewoon een paard met karakter.

Ik ken Flair vanaf haar 3e, en op haar 7e ben ik op haar gaan rijden, ik weet wat er daarvoor allemaal met haar uitgespookt is. Maar ik kon er toen niks tegen beginnen, ik was nog een kind en had niks met Flair te maken.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Annash, DenieesB, djodjodjo, Esmee_RS, Faya__, Ik_is_Ik, Paloma_Janet en 97 bezoekers