4daagse dag 3

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nimber

Berichten: 26552
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

4daagse dag 3

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-02 13:00

gister was de zwaarste rit 22 km maar veel heuvel op en heuvelaf door mul zand en later door erg veel modder.
Janneke en ik hadden de grootste lol om van alles en nog wat en hebben heerlijk gereden ineens kregen we het bordje rust over 1 km huh? nu al?
Toen we wegreden kwam een 2 span friezen ons achterna Ik verbaasde me daar al over en zei het nog tegen Janneke: wat gek hij haalt geen stempel.
De Friezen raakte we al snel weer kwijt en toen kwamen we bij een lang pad heuvel op.
We besloten tot een lekker rustig drafje en na een paar meter werd Lodewijk ineens kijkerig en probeerde steeds schuin te lopen omdat hij wat achter zich hoorde. Wij draaide ons om in het zadel en daar kwam met dondersgeweld het 2 span Friezen achterop zetten.
ik zei nog tegen janneke jezus die zijn op hol....

Wij snel van dat pad al maar het was al te laat Lodewijk schrok vreselijk van al dat geweld achter zich en voor ik 'm om kon draaien ging hij aan de kletter zo ken ik 'm dus echt niet.
Hij ging gelukkig niet in een volle rengalop en was niet op Hol maar hij was echt bang hij liep steeds schuin om te kijken naar achter en dan zag ik gewoon het wit van de ogen.
Inmiddels waren die Friezen nog geen 10 mtr achter mij en waren ze janneke voorbij.
De Friezen remde wat af en toen begon het door te dringen dat ze niet op hol waren. de zweep werd er nog meer overheen gehaald en die koetsier zat maar JaaahJaaaaaaaaaaaaaaah en die paarden op te zwepen.
Lodewijk bleef dus maar doorrennen ik hield er niets aan. Bovenaan de heuvel ging het vrij stel naar beneden ik hield m'n hart vast maar de Friezen bleven doorgaan en dus Lodewijk ook.
pfff als ie gestruikeld was...
Ondraan de heuvel was een grote plas en een bocht naar links.
Door 1 teugel los te laten en met 2 handen en vol gewicht aan de ander te gaan hangen heb ik 'm om die plas gekregen en zijn wij rechtdoor geschoten de Friezen werden op de rem getrokken en gingen wel linksaf.
zodra ze achter mij weg waren kreeg ik een noodstop van lodewijk want ik hing nog steeds aan die teugels.
Ik was zo woest! ik stond helemaal te trillen.
janneke kwam ook naar beneden en die liep te schelden joh!

beide paarden waren drijfnat en lodewijk was vreselijk heet/ paniekerig zodra d'r een paard achterop kwam begon ie te dansen en maf te doen arme beest was helemaal van de kaart.

Al snel kwamen we iemand van de organisatie tegen toevallig diegene waar Lodewijk op stal staat. We hebben een klacht ingediend en meteen werd er een jeep ingezet om die vent aan te houden...

Wij hebben onze rit uitgereden.
terug op het terein kwam als gauw de man van de organisatie na ons toe.
de menner was een bekende van hun.
een zwartrijder die vorig jaar ookal was betrapt echter hij had al iemand zijn gezicht verbouwd en heeft veel vrienden op het kamp. ze konden dus niets doen tegen die vent. ofja hopen dat het een keer misgaat het niet ernstig is maar dat ze de politie eropaf kunnen sturen nu doen ze niets omdat er eigenlijk'niets' gebeurd is....

De menner die dinsdag een ongeluk heeft gehad ligt van de 3 als enige nog in het ziekenhuis hij had een klaplong en 3 gebroken ribben.

Ik heb Janneke en Polle thuis afgezet en daarna Lodewijk terug naar mijn stal gebracht morgen rijd ik met Experiment de intocht.
Lodewijk heeft een dikke pees aan dit avontuur overgehouden hij is niet kreupel/ onregelmatig maar zijn rechtervoorbeen is aan de achterkant van de pees dik en warm.
goedafgespoten en coolinggel erop Frusty Frusty Boos!

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-02 13:03

Sjezus wat een eikel!!! Boos! Zulke mensen zou je toch he???!!!
Kan er met mijn verstand niet bij dat ze zich zo DOM gedragen terwijl ze zien dat anderen erdoor in de problemen komen.
Arme Lottel Huilen
Kan je geen aangifte tegen die kerel doen, zonder dat jouw naam bekend wordt gemaakt? Je kunt vast zijn naam wel achterhalen.

N00tje

Berichten: 7734
Geregistreerd: 24-10-01
Woonplaats: Krommenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-02 13:04

Sommige mensen Boos! Gelukkig maar dat er niks ernstigs is gebeurd, wat een schrik zeg!

Mike

Berichten: 2686
Geregistreerd: 19-02-01
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-02 13:06

Jeeeeez! Wat een gigantische Hufter zeg!!! En dan nog zo'n figuur waar mensen bang voor zijn ook! Boos!

Gelukkig heb je zelf niets zeg!

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-02 13:11

Tssskk! Asociaal zeg! En weet je, ik ken net zo'n span.
Vertel dit verhaal maar eens aan Eduard. Ik weet wel wat hij zal gaan zeggen denk ik.....
Hij wilde ook een klacht indienen, net zo'n soort verhaal als bij jouw.
Ik lig dus ook vaak in de clinch met Isolda en/of Berber door net zo'n tweespan Boos!

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-02 13:12

Jij maakt ook nooit eens niks mee he......
Wat 'n eikel onbezonnen *pieieieiep*
Waarom was hij het niet van dinsdag ipv die andere man..... Boos!
Hopen maar dat lot er geen angst voor achteropkomend verkeer aan over houdt.

Beterschap voor Lot en succes met Expiriment!

Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-02 13:19

Wat heb ik toch een saai leven als ik dat vergelijk met dat van sommige bokkers... alhoewel ik in dit geval niet met je had willen ruilen....

Ik hoop maar dat het geen echte peesblessure is... duim duim duim.... arme lot, doet hij zo zijn best, krijgt-ie zoiets achter zich aan.... Frusty

Nimber

Berichten: 26552
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-02 13:26

volgesn mij heb ik dat al eens gehoord jantina of het moet een ander verhaal zijn eduard verteld er zoveel.
volgens mij ook een span Friezen bij jou op het eiland die het ene na het andere wagentje aan gort raggen?

Dorine
The one and only

Berichten: 4131
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-02 14:19

Kim, heel veel sterkte met Lot!
Jezus ik ben best wel geschrokken van dit verhaal en echt, ik zou ook pislink geworden zijn!

Het is maar goed dat die man niet naast me staat nu want anders... Boos!
En ik uit niet zo gauw een dreigement, kun je nagaan.

Volgende keer kan misschien iemand camera's op 'geheime plaatsen' neerzetten, zodat wanneer er wel wat gebeurt, jullie in elk geval hem gefilmd hebben of zo?

Ik duim voor je wat Lot zijn pees betreft, dit is echt balen dat je morgen niet op Lot kan rijden...
Gelukkig is Exje er om in te vallen, de lieverd.
Geef je Lot een knuffel van me?

Maaike

Berichten: 11864
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-02 14:25

jullie zullen ook een keer niets meemaken.... Wat een gigantische eikel zeg!!! Ook lekker link voor zn eigen friezen lijkt me als die zo keihard heuvel op heuvel af moeten met die kar erachter. Arme lottie dat ie t zo eng vond....
geef lot een dikke knuffel (wel voorzichtig want ik ben een beetje bang) en veel plezier met exie vanavond

Ineke2

Berichten: 33109
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-02 18:00

Jeetje wat een gingantische ****piep**** gelukkig zijn er geen ongelukken mee gebeurt Scheve mond Hopen maar dat lot er geen blessure aan overhoud...