probleempje

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
noeska_m
Berichten: 165
Geregistreerd: 16-04-02
Woonplaats: Avenhorn (nh)

probleempje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-02 11:35

1 meisje die bij de stal staat waar mijn pony ook staat rijd met slof.
terwijl haar paard, gabrielle dat helemaal niet nodig heeft, ze heeft de slof helemaal verkeerd vast en weet niet hoe ze der mee om moet gaan. nou heeft een vriendin/nichtje van haar ook daar een paard, bo staan. en dat meisjes van gabrielle zei dat zij ook met slof moet gaan rijden, terwijl dat helemaal niet nodig heb dat paardje gaat zo aan de teugel. en dat paard gabrielle moet nu nog steeds met winterdek lopen echt zielig en zij wou ook dat gabrielle s nacht binnenstond dus stond gabrielle een week alleeen binnen. dat meisje van gabrielle heeft nog een pony evelien dat is een oud karreponietje van ongeveer 22, ging ze dat arme paard ook met slof rijden echt sneu. nu ging dat meisje van bo zelf een slof maken van een longeerlijn omdart ze zelf geen slof heeft en haalde ze de teugels van het hoofdstel af omdat ze anders 2 dingen in haar hand moest hebben.
ze trok het paard gewoon naar beneden ik vind dit echt zielig

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-02 11:47

tja, daar kan ik maar 1 iets opzeggen:

Dit soort mensen verdient het niet om een paard/pony te hebben!!! Misselijk

saltycinq
Berichten: 42
Geregistreerd: 13-05-02
Woonplaats: Almelo

tjeees

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-02 11:57

deze mensen verdienen het inderdaad niet om een pony of paard te hebben ...misschien kun je er eens wat van zeggen.......is altijd wel ff rottig maar dan heb jij in ieder geval je best gedaan om iets voor die pony te doen.....misschien heb je dat al gedaan en hielp het niets ...dan kun je het beste een paardenboek voor haar neus leggen en zeggen van lees dit maar eens door dan zie je hoe jij met je paard om moet gaan ......het is een idee en ik hoop dat het lukt want het is gewoon sneu voor het paard ........

groetjes elsje

sweetbuddy
Berichten: 491
Geregistreerd: 16-06-02
Woonplaats: Ridderkerk-ZoNe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-02 22:25

gewoon iets van zeggen Knipoog
bv als je ziet dat het paard weer een deken om heeft zeggen van ja dat heeft ie niet nodig... (ofzow)
ik zou er in ieder geval wat aan doen, zoals elsje zei... Haha!

chanickyo

Berichten: 2050
Geregistreerd: 11-02-02
Woonplaats: Auckland, NZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-02 07:53

misschien kun je het tegen de ouders van die meisjes zeggen

wat dit is echt zeker weten paardenmishandeling of je moet het tegen degene zegge waar het paard staat bij ons doen ze er dan wel wat aan
suc6

Sando
Berichten: 4312
Geregistreerd: 13-11-01
Woonplaats: Waalre

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-02 11:28

trek je mond open, dit is echt zielig voor die pony`s....
jij kunt er iets van zeggen.....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-02 08:35

Jammer dat die ruiters hun problemen (?) niet anders oplossen, maar weet je zeker dat je het allemaal goed ziet? Je zegt zelf namelijk dat het jammer is dat ze een slof gebruiken omdat het paard vanzelf al aan de teugel gaat lopen.

Punt 1: loopt dat paard aan de teugel of in de krul...
Punt 2: een slofteugel is er niet om een paard 'aan de teugel' te rijden, dus weet je wel zeker dat je zelf helemaal weet hoe het zit???

Misschien gebruiken ze de slof wel om voorzichtig wat meer lengtebuiging te gaan vragen ofzo...
Overigens is teugels los, slof eraan nooit goed te praten. Daar niet van.

Wat ik hiermee wil zeggen is dat het zo verdomd makkelijk is om altijd maar meteen van een ander te zeggen dat het zo stom is dat ze dit of dat... Vraag ze gewoon eens rustig waarom ze iets doen. Op die manier heb ik de laatste 25 jaar aardig wat nieuwe inzichten gehoord. Met veel kon ik helemaal niks, maar met sommige ging er een wereld voor me open....

cherrie
Berichten: 119
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-02 22:42

imker schreef:
tja, daar kan ik maar 1 iets opzeggen:

Dit soort mensen verdient het niet om een paard/pony te hebben!!! Misselijk



precies eerst leren met paarden om gaan dan leren rijden!!!!!!!!!!!

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-02 09:39

Tja, dat zijn van die dingen waar je niets mee kunt. Wat ik altijd doe in zo'n situatie is me groen en geel ergeren en na verloop van tijd lukt het me dan ook niet meer om mijn mond te houden en hatelijke dingen te gaan zeggen zoals "zou je eerst niet eens zelf leren rijden voordat je dat paard met een slof naar beneden trekt?' Zelf ben ik op bokt ook ooit een discussie begonnen (waar ik ook veel bijval mee kreeg) over iemand die met slof reed omdat ze het paard ZELF niet naar beneden kreeg terwijl het paard zo nageeflijk was. Dat is de omgedraaide wereld he, dat is de laatste reden om met een slof te rijden. Maar goed. Stommerikken zul je altijd blijven houden vrees ik.