Jeetje...

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Joleen

Berichten: 4240
Geregistreerd: 27-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-01 21:25

Hai allemaal.
Ik ben weer een klein beetje verdrietig. Gisteren was ik een beetje boos op Brando en hij op mij. Toen heeft ie voor de eerste keer in zijn hele leven gesteigerd. Hij kwam recht omhoog. Dat vond ik opzich niet heel erg, maar...
Toen ik vandaag op stal kwam had ik me voorgenomen om het weer goed te maken met Brando. Maar hij kwam helemaal niet naar me toe, wat hij anders wel altijd doet in zijn stal. Dus loop ik naar hem toen, en het viel me op dat hij geen stap verzette. Lekker even met hem geknuffeld en hij met mij, dus het was weer goed gemaakt. Maar ik maakte me toch een beetje zorgen om zijn benen die hij helemaal niet verzette. Dus nam ik hem mee aan zijn halster mee naar buiten. Kon ie amper lopen!!!!! Ik schrok me natuurlijk helemaal naar. Hij wou zijn linkerachterbeen helemaal niet optillen. Uiteindelijk stonden we buiten. Ik was al bang dat het kwam doordat Brando misschien iets had verdraaid tijdens het steigeren ofzo. Gelukkig kwam toen mijn instructeur eraan en zei dat Brando vanmorgen bekapt was en dat de hoefsmid een hoefzweer had gevonden bij zijn rechterachterhoef. Dat verklaarde ook waarom hij zijn linkerachterbeen niet optilde. Dan zou zijn gewicht op zijn zere hoef komen. Het had dus niks te maken met het steigeren gelukkig. Maar het rare was dat ik het nooit heb gemerkt van die hoefzweer en mijn instructeur verder ook niet. Hij zei dat het zo van de ene op de andere dag kan komen. Maar toen hij vanmorgen bekapt moest worden kwam hij al stokkreupel uit zijn stal. De hoefsmid heeft meteen de zweer eruit gesneden, en nu moet ik Brando's hoefje elke dag in het soda water stoppen. Daarna even met hem stappen en dan weer terug naar stal. Hij mag niet eens lekker de wei in. Ik vind het wel heel zielig voor hem. Ik hoop dat het snel over is, en nu voel ik me toch wel schuldig dat ik gisteren zo boos op hem ben geweest... Scheve mond\

Margje

Berichten: 2534
Geregistreerd: 26-04-01
Woonplaats: Etten

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-01 15:33

hee,
ahh, arm paardje! is wel ff schrikken jah! spot heeft het ook gehad en bij haar was het ook opeens van de een op de andere dag. beterschap!

Soraya

Berichten: 6875
Geregistreerd: 14-04-01
Woonplaats: Hoogvliet

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-01 15:50

jeetje, wel ff schrikken als je paardje gewoon kreupel uit de stal komt lopen! Gelukkig minder erg dan ik dacht toen ik het begin las!

xxx so

Joleen

Berichten: 4240
Geregistreerd: 27-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-01 22:53

Dank jullie wel voor jullie reacties! Vandaag ging het weer een stuk beter. Liep nog lang niet goed, maar strompelde niet meer zo en was al weer een stuk fitter!!! Gelukkig Pling Pling

sanderijn
Berichten: 5643
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: daar waar het altijd lijkt te waaien....

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-01 22:57

ahgos!arm paard.auwa zere voeten doen zo'n pijn........geef hem maar een extra grote knuffel en wat lekkers van me!!!wat sneu nou toch......

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-01 23:13

dat is dus een rede dat IK bepaal wanneer mijn pony gekapt of beslagen wordt, en niet de stal eigenaar.
Zo kom ik niet voor zulke schrikdingen te staan als wat jij had

Joleen

Berichten: 4240
Geregistreerd: 27-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-01 15:28

Hoe bedoel je stef? Ik ben nou juist blij dat de hoefsmid het er meteen uitsneed, anders had hij waarschijnlijk wel wat langer pijn gehad.
Groetjes!! Pling