Paar weken geleden wezen kijken bij een welsh merrie die onze andere merrie gezelschap kan houden en waar ik ook mee wil gaan fokken en naar de keuringen kan gaan.
De pony moest daar weg vanwege te veel pony's en ernstig tijdgebrek. ( hou vooral deze zin in je achterhoofd tijdens het lezen )
Pony bekeken, heel leuk dier, goeie uitstraling, leuke afstamming en lekker lopen.
Ze was ook superbraaf en erg knuffelig.
Was er meteen helemaal weg van en de koop gesloten.
Afspraak gemaakt dat ik haar een week later op zou halen omdat ze nog gechipt en bekapt moest worden.
Ik zou dan de koopprijs betalen en de papieren krijgen.
Bekappen was echt hard nodig, hoeven veel te lang en hier en daar stukken eruit gebroken.
Leek me dus ook niet verstandig ze zo op een trailer te zetten, het was toch een rit van anderhalf uur.
Een paar dagen later gaat de telefoon, pony was bekapt en gechipt maar volgens de dierenarts was ze waarschijnlijk hoefbevangen omdat ze rechtsvoor niet goed liep ( ???.......bevangen aan 1 hoef??)
Volgens de dierenarts het advies om het 2 weken aan te kijken.
Ik dacht er eerder aan dat ze misschien te kort bekapt was en dat ze daardoor gevoelig liep.
Dus ik reageer heel rustig, oke, we kijken het even aan dan, laat maar even horen zodra het beter gaat dan haal ik haar op.
Nog geen 3 dagen later een mail dat het niet goed gaat en ze foto's willen maken en dat ze de pony niet meer verkoopt, ik moest maar een andere merrie gaan zoeken ( ?? )
Ik helemaal perplex natuurlijk, en reageer dat ik geen andere merrie ga zoeken maar het even af wil wachten.
Ik had nou eenmaal voor deze pony gekozen en was niet van plan de koop ongedaan te maken voor ik wist wat er aan de hand was.
( lijkt me vrij logisch toch ? )
Vervolgens overleg ik met mijn dierenarts en ook hij zegt het maar een vreemd verhaal te vinden.
Toevallig ontdek ik op een verkoopsite dat de verkoper op een ander welsh merrietje geld geboden heeft ( ! ) en dit terwijl die zelf tegelijkertijd diverse shetjes te koop aanbied wegens tijdgebrek.
Nu werd het wel heel erg verdacht , je gaat niet bieden op een pony terwiijl je er zelf een stuk of 6 te koop aanbied wegens tijdgebrek.
( of ben ik nou gek ??
)Afijn, ik doe net of mijn neus bloed en stuur een mail dat ik graag met haar dierenarts een gesprek wil over de pony en dat ik de koop dus niet ongedaan wenst te maken tot ik weet wat er aan de hand is.
Heb zelfs nog voorgesteld de pony op MIJN kosten na te laten kijken !
Om een , nog veel langer verhaal , kort te houden:
Ik mag niet naar de pony komen kijken, mag geen gesprek met haar dierenarts en ook mijn eigen dierenarts mag niet met haar dierenarts overleggen.
Met andere woorden, einde verhaal, punt uit.
Verkoper verkoopt de pony niet meer .
Dit is toch belachelijk ????
Ik vermoed dat er andere zaken spelen , een hoger bod of spijt van de verkoop of zoiets, maar ik leg me er in ieder geval niet bij neer !
Hier ga ik echt stappen tegen ondernemen.
Verkocht is verkocht bij mijn weten en het het is in mijn ogen achterbaks en onbeschoft om op deze manier er onder uit te willen komen.
Heeft iemand ooit wel eens zoiets idioots meegemaakt ?
Ik niet in ieder geval en zit al bijna 40 jaar in de paardenwereld dus ben ook niet echt een leek.
Pfffff.......tis een lang verhaal geworden maar ik ben dan ook des duivels als mij onrecht word aangedaan

Een boze welshliefhebber.