zand gehapt maar toch trots op mijn paardje

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Lieke

Berichten: 11351
Geregistreerd: 18-02-01
Woonplaats: Haarlem

zand gehapt maar toch trots op mijn paardje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-06-02 16:34

Gister ging ik met een vriendin naar de bak om te springen. Maar haar paardje was niet helemaal lekker dus had ze die maar even in het weitje daar gezet.
Ik ging wel springen. Ik had mijn beugels een gaatje korter gedaan dan normaal met springen, en het ging een stuk beter, het was veel gemakkelijker om in balans te blijven. Eerst deden we een paar normale hindernisjes (60-70 cm). Dat ging ook super. Het lukt nu eindelijk ook beter om in de juiste galop te komen na de sprong.
Omdat het zo lekker ging zijn we hoger gaan springen, tot nu toe was het hoogst 80 cm, nu 90. Ik had hem daarna op 95 gezet maar hij had er genoeg van en ging een paar keer flink weigeren. Ik wou wel eindigen met een goede sprong dus de hindernis ging 10 cm lager. Maar nee hoor weer volweigeren, dacht ik Knipoog Hij sprong vanuit stilstand met alle vier zijn benen er tegelijk over heen. Daar was ik niet op voorbereid en ik vloog er zo af, alleen raakte mijn scheenbeen zijn hoef tijdens mijn val Verdrietig Ik lag wel heel mooi met mijn gezicht in het zand en armen wijd Haha!
Verder geen pijn, alleen waren er net toeschouwers aan komen wandelen Knipoog
Daarna om toch te eindigen met een goede sprong sprong ik over een hindernisje van 30 cm, maar ook die weigerde dat lieve krengetje Extreme duivel Hij was denk ik een beetje geschrokken dat ik ernaast lag (hij sprong toch Haha! ) Uiteindelijk ging hij er wel overheen.
Ben wel trots op mijn kleine duivel Lovers


leentje
Berichten: 3822
Geregistreerd: 02-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-02 21:08

ja dat komt me hier bekend voor hoor
mijn pony lapte me het vroeger ook weleens
ofwel stormde ze op de hindernis af en dacht ik 'ja, ze gaat springen' en dan trok ze net ervoor alle remmen dicht en regelmatig ging ik dan wel over de hindernis, maar zij niet
ofwel liep ze op de hindernis af en kon je voelen dat ze er geen kracht achter zette en geen zin in had en dan stond ze telkens bijna stil en dan sprong ze toch
met het ruiterbewijs heeft ze me dat laatste bij de laatste hindernis geflikt toen we al twee weigeringen hadden
ik was toen zo blij dat ze toch nog gesprongen had, dat ze sindsdien van mij niet meer hoeft te springen
want eigenlijk is ze er als de dood voor (bij haar vorig eigenaar is ze een keer overkop gegaan)

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: ardanwan, AVdB96, cariena1, Evilou, Hanjan, ImkeTarek, inge_romeo, Lukasje, MeesMo, Padoertje, stefanie33, Thincla en 186 bezoekers