Nieuws over de bijrijdster van Kaminka

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-05-01 11:12

Nou, gisteravond was het dus zover, de bijrijdster (ik noem haar wel even M, das makkelijker) heeft op Kaminka gereden onder toezicht van haar instructrice op wiens ZZ-lichtpaard ze ook les heeft.

Ik had Kaminka eerst even los gelaten en haar wat laten dollen, want ze sprong bij het uit de wei halen met vier benen de lucht in en raakte de stalhouder met haar lompe voeten op zijn enkel. Het is en blijft een boer die kaminka!

Vervolgens hebben we het zadel van M geprobeerd, dat precies bleek te passen! *LOL* Toeval?

Het rijden ging goed, ze moest alleen heel erg wennen in het begin, want Kaminka draafde natuurlijk leuk met haar harses omhoog en dat rijdt vreselijk. Reactie van M: "ze loopt als een harddraver!" Op die manier wel ja! Ik weet hoe het voelt!

De instructrice ging met een longeerzweep de bak in en bleef Kaminka naar voren drijven, ook bij de overgangen terug, zodat Kaminka op een gegeven moment bijna ging zitten.
Er is wel flink gebokt, want mevrouw was het niet eens met die zweep en sloeg af en toe gericht naar dat ding. Gelukkig bleef M zitten en schopte Kaminka gewoon naar voren. Ik heb erg veel bewondering voor wat ze gisteravond voor elkaar kreeg, gelukkig is M helemaal niet bang en ook niet onder de indruk van dat gebok.

Ik zie het dus wel zitten met haar! A.s. woensdag wordt Kaminka door een osteopate behandeld omdat ik een wervel o.i.d. uit zie steken. Dan moet ze een weekje rust en donderdag gaat M haar nog een keer proberen en gaan we afspraken maken. In principe wil ze maximaal drie dagen in de week en dat vind ik prima.

Uiteindelijk hoop ik zelf ook weer wat meer met haar te doen, is alleen afhankelijk van mijn lef... Verward Ik ben niet zo'n held en moet echt weer even ergens doorheen met Kaminka. Wat dat betreft is het goed dat M nu even wat met haar uitvecht, zodat ze weer weet wat de bedoeling is. M had trouwens de blaren op haar handen staan, want Kaminka is loeisterk en geeft gerust niet zomaar na, maar het lukte op een gegeven moment wel, alleen de aanleuning is nog niet constant, maar dat is logisch. Het begin is er!

Al met al ben ik wel positief! En het is zowiezo leuk om iemand op een goede manier op je paard te zien rijden! Ik stond wederom versteld van Kaminka's bewegingen, pfff, dat is toch wel wat anders dan Toon! Maar goed, die is mooier en zachtaardiger, dus elk paard heeft zijn eigen positieve en negatieve kanten! *LOL*

Ik hoop volgende keer de digicam van mijn werk te kunnen lenen, dan kunnen jullie zien wat die twee er samen van bakken!

Groetjes Mieke


Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-01 11:24

gaaf dat het zo goed ging. Heel leuk om te zien lijkt me dat ook.

fijn dat het zo goed klikt.

Paardentweet: Zag laatst een meisje onderweg naar haar paard met kogelvrijvest aan.
Dat paardrijden is ook niet meer wat het geweest is..
[IM] Julius....16 jaar alweer...

jacqueline

Berichten: 5549
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-01 11:26

Wat goed he Party!! , heerlijk voor jou en Karminka, en het zal vast iedere keer wat beter gaan Party!! ......en hopelijk dat jij er dan ook zelf ooit heerlijk op zal rijden Lovers
Veel sucses verder met Karminka en je bij rijder M Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-01 11:28

Fijn dat het zo goed ging! Succes met de osteopate!

Nimber

Berichten: 26547
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-01 12:14

succes fijn dat het zo meeviel is Kaminka dan niet bang voor de zweep? wat een karakter heeft dat beestje he!

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

janna

Berichten: 4536
Geregistreerd: 08-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-01 12:18

c
Laatst bijgewerkt door janna op 14-02-22 07:26, in het totaal 1 keer bewerkt

-

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-01 12:21

He dat klinkt goed!
Verhalen hier neer blijven pennen he?
Ik vind het erg leuk om zo'n bijna-dagboek mee te lezen.
Groetjes Petra

:evaw:

Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-05-01 12:26

Ja, karakter heeft ze zeker! Enne: ze is inderdaad niet bang van de zweep, ze accepteert hem alleen niet, ze wordt woedend en bokt dan echt smerig... Boos!

Mijn instructrice heeft het vorig jaar ook een paar keer op deze manier geprobeerd toen ik er op zat, maar ik vond het doodeng, omdat Kaminka zo verschrikkelijk kan exploderen als ze het ergens niet mee eens is. En die spanning bracht ik weer over op Kaminka waardoor het allemaal helemaal niet meer ging. Ik moet geen instructeur om me heen hebben die met een zweep staat te zwaaien hoor, daar krijg ik echt de kriebels van! Maar goed, het werkte dus wel bij M!

Tja, mijn gevoel is een beetje dubbel; aan de ene kant is het voor Kaminka heel goed om regelmatig op haar plaats te worden gezet, ook is het voor haar lijfsbehoud goed dat ze op een knappe manier gereden wordt, maar aan de andere kant ben ik niet zo voor dat gedoe met zwepen, ook al werd ze niet geslagen of zo, alleen af en toe licht aangeraakt.

M was verder heel eerlijk naar Kaminka toe en beloonde haar ook regelmatig met haar stem. Ik doe dat zelf nog wat vaker en stap ook wat vaker tussendoor als beloning, maar goed, ieder heeft zijn eigen manier van werken. Ik ben altijd vrij snel tevreden en vraag niet echt veel van mijn paard. Misschien zelfs te weinig?

Maar ja, als je allebei maar lol hebt!

Ik denk dat als M drie keer in de week fanatiek rijdt en ik de overige dagen longeer en wat buitenrij, Kaminka wel tevreden zal zijn. We proberen het gewoon!

Groetjes Mieke

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-01 16:36

Klinkt heel goed zeg. Ik denk dat dit wel een goed oplossing is.

Gewoon aankijken als het fout gaat merk je het vanzelf.

Ik ben een paar dagen op vakantie geweest en Karin heeft Leys gedaan. En ik vermoed dat hij haar nu aan het uitproberen is want hij was heel vervelend gisteravond. Dus ik denk dat M ook nog wat te wachten staat hoor. Maar ik denk dat ze wel een type lijkt die volhoudt en de goede begeleiding ook heel belangrijk.

Gr Pris

Leef en Strijd vergeet het einddoel Maak de reis
tem je angst en hou je dromen niet gevangen
adem vrij alles gaat voorbij wat niet geniet dat gaat verloren voor altijd ♥

Leef en strijd - 3JS

Dorine
The one and only

Berichten: 4131
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-01 16:48

Geweldig Mieke, dat het zo goed ging! Ik hoop echt dat het zal klikken tussen jullie drieën. Succes!
Groetjes, Dorine.

Ineke2

Berichten: 33035
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-01 17:52

Leuk dat het zo fijn ging zeg!! Als ik dat zo lees gaat het wel lukken met M en Kaminka. Lachen

Happiness can be found in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.
[VN] Ineke2 aan het woord: gekeurd en ingedeeld in Grade II (paradressuur)


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: marloesxx, xxIsaa en 44 bezoekers