Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
mer_bren schreef:ik was benieuwd naar jullie mening en ervaringen over paardenfluisteraars... zit er wat in, in wat ze zeggen of is het maar nutteloos gezwam??? reageer![]()
![]()
SuperPepeijn schreef:Hier moet je zijn: viewforum.php?f=125
SuperPepeijn schreef:Wat heeft het dan met rijtechniek te maken? Fluister je iets in het oor tijdens het rijden?
SuperPepeijn schreef:Wat heeft het dan met rijtechniek te maken? Fluister je iets in het oor tijdens het rijden?
beantsje schreef:Ik houd niet van de term paardenfluisteraar.
Als het betekent dat iemand zich verdiept heeft in de wijze van communiceren van paarden en daarop inspeelt, vind ik het alleen maar prima.
Als het een geitenwollensokkenverhaal wordt van iemand die een soort paranormale beleving met paarden beweert te hebben (ja die zijn er ook), dan haak ik af.
1Flashke1 schreef:Ik ben zondag bij een paardenfluisteraar geweest!![]()
Wist je dat je om een paard te belonen, je hem beter streelt dan klopt? Want strelen en kriebelen doen paarden in de natuur ook, maar kloppen is niet 'natuurlijk'.
RUBYWHITE schreef:ja dat je beter kan aaien dan kloppen is toch wel algemeen bekend???
R_ChiChi schreef:SuperPepeijn schreef:
Wat heeft het dan met rijtechniek te maken? Fluister je iets in het oor tijdens het rijden?
Het is niet letterlijk fluisteren, meer rijden op je gedachte. Kijk maar naar de Duitser Richard Hinrichs, hij is écht heel goed! Zonder zijn paard hulpen te geven laat hij het paard zonder enige moeite in piaff overgaan.
Hij heeft het rijden op z'n gedachte ontdekt, iemand toevallig de BIT gelezen? Daar staat het in.