Sommige mensen

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Lenneke_

Sommige mensen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-06 08:40

Ik kon Verslag van de dag nergens vinden en ook niet iets dat daar op lijkt, dus ik heb het maar hier neergezet.

Gisteren ging ik naar de hei met iemand van stal. Eerst moeten we een stuk over het fietspad langs een provinciale weg. Het was mooi weer, dus er waren ook veel fietsers. Op zich niks mis mee, onze paarden zijn 100% verkeersmak en doen (vrijwel) nooit iets geks. Dus we waren lekker aan het stappen. Horen we iemand bellen achter ons, dus wij gaan aan de kant. Ze bleven maar bellen, ik kijk achterom, twee oudere mensen, man en vrouw. Verder aan de kant konden we echt niet en ze konden er makkelijk langs.
Komt die man naast me fietsen, "ZIJN JULLIE HELEMAAL GEK GEWORDEN, STELLETJE ONBESCHOFTE LUI" en hij heeft Anouar zo een klap tegen z'n hoofd en fiets snel verder. Komt z'n vrouw erachteraan. "JA, ZIEN JULLIE NIET DAT IK BANG BEN VOOR PAARDEN, ZIJN JULLIE GEK GEWORDEN OFZO"

Ik was te beduust om te reageren, maar ik vond het echt belachelijk. Mogen wij niet meer op de weg komen omdat sommige mensen bang zijn voor paarden ofzo? En krijgt Anouar daarom gewoon maar een klap tegen z'n hoofd?
Wat had ik dan gemoeten, in de sloot springen Ik kan hier echt boos om worden

Paardenmeis1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 08:44

had je geen zweep ? Ik had die man een klap terug verkocht!

Niemand, maar dan ook niemand heeft het recht MIJN paard zo te slaan.

Niemand heeft sowieso het recht om een dier te slaan uit woede, terwijl het beeste niets fout doet!

Lenneke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-06 08:46

Ik was in eerste instantie te beduust om te reageren, pas toen het tot me doordrong waren ze al een stuk verder. Als ik alleen was geweest had ik er denk ik achteraan gegaan (misschien niet verstandig) maar ik was met iemand samen die niet op de harde weg mag draven

capone

Re: Sommige mensen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 08:48

Dat sommige mensen bang zijn ,dat snap ik,maar zo'n reactie is echt niet normaal!!!

Achterom

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 08:52

Sjongejonge! Het lef wat die mensen hebben zeg! Waar moet je dan gaan rijden, op de provinciale weg?

Paardenmeis1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 08:52

Wendy schreef:
Sjongejonge! Het lef wat die mensen hebben zeg! Waar moet je dan gaan rijden, op de provinciale weg?

Nee de A15 denk ik

immerslief

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 09:16

ze konden het toch ook normaal brengen van hallo dames mijn vrouw is bang voor paarden. zodat jij weet van o even opleten dus. maar dit is niet te geloven. net of jij weet dat die vrouw bang is.

x_Charlie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 09:19

Tsss....wat een lui zeg!

Winkie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 09:26

Maar goed dat dat mij niet is gebeurd. Dan hadden zie die oudere man echt wel van het fietspad kunnen schrapen.

Paardenmeis1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 09:27

Winkie schreef:
Maar goed dat dat mij niet is gebeurd. Dan hadden zie die oudere man echt wel van het fietspad kunnen schrapen.

met sn stalen ros is zijn....

evita_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 09:28

dit gebeurt zo vaak. Net zoals zoveel mensen in het verkeer die echt niet weten hoe ze op paarden moeten reageren.

Schreeuwen, klikgeluiden maken, toeteren, bellen. Terwijl wij altijd netjes gaan stappen en aan de kant gaan. Een klap tegen het hoofd vind ik echt ver gaan! Wij hebben wel eens een klap op de kont van mijn paard gehad van een fietser..geen idee waarom.

Melia

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 09:29

zoiets is echt níet normaal
ik denk dat ik hetzelfde had gedaan in jou geval.. op dat moment denk je alleen maar daaraan en uiteindelijk heb je er spijt van dat je ze niks terug gedaan hebt. Aan de ene kant maar beter zo, maar het is echt asociaal dat ze jou paard geslagen hebben!
Weet je toevallig of die mensen bij jou in de buurt wonen?

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 12:00

Ronduit schandalig!
Zulke mensen zijn van mening dat alles en iedereen moet wijken al ZIJ eraan komen.
Allemaal aan de kant,het koninklijk paar komt eraan!!
Waarschijnlijk zitten ze nu nog thuis te praten over die afschuwelijke mensen op die paarden die maar niet aan de kant wilden gaan zodat zij ongestoord en veilig voorbij konden fietsen.
Ik weet dat als ik in jou situatie had gezeten,dat ik die man helemaal van zijn fiets gescholden had,en waarschijnlijk had ik achter die vrouw aangedraaft en haar de weg afgesneden.
Wat schiet je daar mee op??Niks,maar het lucht wel op denk ik..

lotttttttt

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 12:03

Belachelijk!!! wat een mensen
ik vind dat echt niet kunnen, maar,, wat moet je er tegen doen he?

Misz_J

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 12:06

sow.. als iemand dat bij dribble deed ik was er in volle galop achteraan gegaan en hem toch een douw verkocht datie zélf eens leert hoe weinig ruimte er soms in bermen zijn!!
jzus! sommige mense! idd

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 12:10

En dan zeggen ze wat over die jonge lui van tegenwoordig
Die oudjes zijn nog erger

Ik reed een keer op een Merrie en me stal genoot op haar paard.
Reden daar in stap over de dijk maar ze waren ergens mee bezig.
Dus die merrie gaat een beetje schuin lopen op dat smalle dijkje.
Rijd er zo mannetje achter me op zijn scooter.
Dus ik vraag netjes wil je even wachten.
Geeft ie volop gas en gaat toeteren.

Uit reflex heb ik hem geslagen met de zweep was zo pissig....

En dan vinden ze het raar bij de regering dat er zoveel ongelukken gebeuren

MirZam

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 12:13

Persoonlijk, zou ik kwaad gewordne zijn, neit dat dat de bestemanier is, maar zou even zijn naam vragen en er melding van maken dat hij anouar zomaar slaat. Dat vidn ik echt niet kunnen..

Lenneke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-06 12:15

Daar is het nu een beetje te laat voor

MirZam

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 12:17

Ja i know. je ehbt er ook niks aan.. Wel knap dat je rustig gebleven bent. Jij hebt niks fout gedaan..

Riddikulus

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 12:24

Wat vreemd dat zoveel bokkers terug zouden slaan! Dan ben je geen haar beter dan de boosdoener zelf vind ik!

Ik ben het er uiteraard helemaal mee eens dat het abslotuut niet kn wat die man deed: zomaar een paard slaan! Als hij gewoon even naar voren was gefietst en de situatie had uitgelegd was er neits aan de hand geweest en hadden jullie je ook kunnen aanpassen (eventueel even halthouden ofzo) maar dit is echt belachelijk.

Op zo'n moment kun je niet veel tegen zo iemand beginnen die dan hard wegfietst (behalve kenteken onthouden ) Hopelijk heeft je paardje er niets aan overgehouden...

Lenneke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-06 12:25

Een fiets met kenteken

Anouar heeft er niks aan over gehouden, hij was alleen een beetje verbaast, hij keek een beetje stom

Nickytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 12:26

Ik heb zelf ongeveer hetzelfde meegemaakt...
Het was de eerste keer dat ik met mijn paard buiten ging rijden.
Mijn toenmalige vriend was er bij met de fiets... We reden door gewone paadjes in het bos (waar zoveel mensen rijden met hun paard)
Dat bos is openbaar en er staat nergens een bordje met prive op..
Op een moment komen we uit een bos, en moesten we een stukje verharde weg doen, staat daar zo'n man die roept: 'Seg STUK STRONT met uw paard, daar moogde niet komen, das prive'' (GEEN PRIVE even ter verduidelijking) ... Ik heb er niet op gereageerd en reed verder het andere bos in... 5 min later komt diezelfde man met zijn scooter als een gek achter ons gereden en riep dat we een hekje kapot hadden gedaan... Ik wist helemaal van niets, ik was geen hekje tegengekomen.

Slaat ie men paard op zen kont samen met de kreet 'jaaaah'...
Op die moment ging ik door het lint en schopte hem tegen zen schouder!! (Het was de eerste keer ik met hem buiten ging, dus wie weet wat had er kunnen gebeuren??!)

Er kwam toen nog een oude man aan met de fiets en die vroeg aan mij 'gaat het een beetje? Wat is er gebeurd' ... Ik leg het hele voorval aan die man uit, en hij wist me te vertellen dat die bossen idd GEEN prive zijn, en dat die man wel vaker mensen te paard lastig valt...

Ik zweer nog altijd, dat als ik die gek nog een keer tegen kom, dat ik hem iets aan doe!

Horse_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 12:31

Jee dat is ook schrikken zeg dat er zulke gekken rondlopen. Hoop dat je paard er geen schrik van overhoud.

Heb er gelukkig nog nooit mee te maken gehad wel met onbegrip zoals het niet aan de kant willen gaan met een stakend/steigerend paard

Jammer dat aangifte in jou geval niet mogelijk was vind dit echt niet kunnen zomaar een dier slaan

netam12

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 12:34

Had je geen zweep bij je ik had die man terug getikt met de zweep of zeker er wat van gezegd hebben.
Paard kan er toch niks aan dan anaur zal ook wel raar gekeken hebben toen hij die klap kreeg :S.
ja je hebt van die mensen er tussen zitten die niet helemaal goed nadenken over iets

mandy101

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 12:36

inderdaad die kerel een klap terug verkopen met de zweep
wat belachelijk dat ze zoiets doen. Kunnen ze toch ook ever rustig zeggen dat die vrouw er bang voor is.