hallo ik ben astrid en ik wil mijzelf voorstellen

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
jolanda
Berichten: 18
Geregistreerd: 02-02-01
Woonplaats: mierlo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-01 13:02

hallo ik ben de moeder van jolanda en ik heb nog twee kinderen een van 9 en een van anderhalf en jolanda die is 8.We hebben twee shetlanders een welshpony marco en ik zelf heb een klein paardje zij heet lucie z.
ik las het berichtje over een dag stil staan van je paard en merkte toen dat ik ook heel weinig tijd heb voor mijn paard ik werk overdag en met een kind van anderhalf is het ook moeilijk om naar je paard te gaan om hem te berijden of los te gooien ik moet dus een oppas regelen .
Ik ben blij als het carnaval is want dan stop ik met het werk van overdag zodat ik meer tijd heb voor mijn paard.
Nu met ik het nog eventjes zo oplossen .
Mijn paard is niet een van de makkelijkste om haar in de wei te zetten gaat vrij moeilijk want ze loopt zichzelf door dus ze blijft gewoon op en neer rennen met dit weer is de wei erg nat zodat ik bang ben dat ze zich bezeert om iemand anders op haar te laten rijden is ook niet even makkelijk omdat ze een paardje met gebruiksaanwijzing is ,ze is heel erg gespannen zodat ze vrij snel verschiet(het wordt al wat minder)en gaat ze dus de hele bak door galopperen je moet erg rustig bij haar blijven wat wel moeilijk is .In de draf heb ik haar nu net onder controle de galop gaat nog niet zo goed ,ik heb het alweer een tijdje niet geoefend .Aan de longelijn gaat het vrij goed maar onder het zadel wil ze erg graag wegvluchten .
Wie heeft er wat tips voor mij zodat ik vanaf de carnaval goed met haar kan oefenen.

Nimber

Berichten: 26552
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-01 18:26

jezelf lang maken opvangen met je zit uit die mond blijven en zelf ontspannen,zodra ie wegschiet blijven praten wil vaak helpen en veel halve ophoudingen maken zorgen dat je geen druk op je teugels hebt maar dat je met ophoudingen werkt zodat je 'm terug kan laten komen op zit,ophoudingen en eventueel stem.
schiet ie weg niet gaan trekken maar strijk 'm even door z'n manen zet 'm rustig op een vo,te 10 mtr weer niet trekken of omgooien rustig met je zit blijf werken met 'm houd 'm bezig.
Mijn arabier deed dit in het begin erg vaak en nu doet ze het buiten ook nog wel eens als je je zelf spant reageerd het paard daar op door nog loperiger te worden.
succes

astrid

Berichten: 245
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: weelde

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-01 19:27

bedankt voor je reactie ,ik probeerook zoveel mogelijk uit zijn mond,eerst gooide ze haar tong over het bit dat is nu weg in de draf heb ik haar ook goed onder controle alleen reageert ze dus op andere dingen nu rijd ik haar al op mijn tempo voorwaarts en wat jij ook zegt haar bezig houden .
ze zeggen dat het in haar karakter zit ze is een afstammeling van lord z en haar moeder een dochter van concorde.