keuren??

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
steeffie

Berichten: 2347
Geregistreerd: 23-05-02

keuren??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-06-02 16:38

ik krijg een paard en nou is ons verteld dat we hem moeten laten keuren, en dat we foto's van de benen moeten laten maken. Ik wou graag weten hoe dat keuren gaat en hoeveel het kost, en of iedere dierenarts foto's kan maken, en hoe duur het is om die fotö's te laten maken


Sizzy

Berichten: 27232
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-02 17:25

Je kunt hem laten keuren, het verstandigste is om hem iig de buigproeven en etc te laten doen. Dit kost (geloof ik hoor!) €100,-. Als ik het mis heb hoor ik het graag Haha!

en dan kun je hem ook nog röntgenlogisch laten keuren geloof ik, maar dat is wel een tikkie duurder.

Het leven is een gebakje!

steeffie

Berichten: 2347
Geregistreerd: 23-05-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-06-02 17:28

mischien een blonde vraag maar wat is rontgenlogisch keuren?? Verward

daan
Berichten: 661
Geregistreerd: 16-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-02 17:29

Volgens mij is rontgenologisch keuren zo rond de 900 gulden..

abcfgd1

Berichten: 5646
Geregistreerd: 22-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-02 17:33

Rontgenologisch keuren is foto's maken.
Rontgen, weet je wel...

Het ligt aan de prijsklasse van je paard of je het waard vindt om hem rontgenologisch te laten keuren. Voor hoeveel wil je hem verzekeren, en wil je hem allicht verzekeren...

Dit is een afweging die je moet maken.

Voor jezelf is het gewoon slim om klinisch te keuren, dat is dus dat zijn lichaam wordt na gekeken en dat ie moet draven op de rechte lijn en op de volte enzo.. en dat ze een buigproef doen, dan houden ze zijn been een minuut omhoog en vervolgens moet ie zonder kreupel te lopen weg kunnen draven...


Hopende je voldoende geinformeerd te hebben!

Kuss
Frederike

steeffie

Berichten: 2347
Geregistreerd: 23-05-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-06-02 17:35

okeej bedankt!!

gomir

Berichten: 25523
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-02 18:55

klinisch is meestal rond de 100 euro, röntgenologisch betaalde ik ruim 900 gulden voor.
Mijn veearts geeft als richtlijn dat de keuring niet meer dan ongeveer 10 procent van de aanschafprijs moet kosten. Een paard van 1000 euro röntgenologisch laten keuren is een beetje onzin(zijn woorden Haha! ). MIsschien heb je hier wat aan *LOL* Bij de verzekering moeten ze boven een bepaald bedrag wel röntgenologisch gekeurd worden, maar dat kun je zo na vragen Party!!

Loolapelooza

Berichten: 5911
Geregistreerd: 31-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-02 19:04

vanda's schreef:
Rontgenologisch keuren is foto's maken.
Rontgen, weet je wel...

Het ligt aan de prijsklasse van je paard of je het waard vindt om hem rontgenologisch te laten keuren. Voor hoeveel wil je hem verzekeren, en wil je hem allicht verzekeren...

Dit is een afweging die je moet maken.

Voor jezelf is het gewoon slim om klinisch te keuren, dat is dus dat zijn lichaam wordt na gekeken en dat ie moet draven op de rechte lijn en op de volte enzo.. en dat ze een buigproef doen, dan houden ze zijn been een minuut omhoog en vervolgens moet ie zonder kreupel te lopen weg kunnen draven...


Hopende je voldoende geinformeerd te hebben!

Kuss
Frederike


Ongeveer, ik geloof dat ze de eerste 3 passen kreupel mogen gaan (kunnen er meer of minder zijn weet het niet meer precies)
Vraag dat maar aan je DA die zal dat wel precies weten.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 2IJsjes, GrapeshotBot, Lalladidoo, laura22 en 40 bezoekers