Desiree!!!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
moekoekoe
Berichten: 3433
Geregistreerd: 02-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-01 15:39

Ik ben nog steeds ontzettend benieuwd naar je ervaringen met Iones bij Rodinde!!!! Pling

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-01 15:47

Nou, ze zag wel gelijk dat het niet goed was. Ze deed een buigproef op linksachter maar hij reageerde er niet op. Het zit bovenin, zei ze. Ik zei, dat denk ik ook, in de lendenenpartij. Ze keek achter. Zijn bekken zijn scheef, wist je dat?Had ik nog niet gezien nee. Nou....... Iones is totaal verbouwd met hamers en al, en ze had wel effe nodig hoor. Nou moet i khem de 1e 5 dagen longeren met bijzet en daarna gaan rijden. De eerste 2 weken mag hij slecht zijn, zei ze, maar in de loop van 6 weken moet hij toch wel verbeteren, en anders heeft hij nog een behandeling nodig. Hij is nog niet goed hoor, maar longeren met bijzet verbetert wel. Ik ben er nog niet gerust op. En nu is hij nog hijgerig ook. dus veearts hier erbij gehaald en laten luisteren. Hart is goed, longen is wel iets aan, maar waarschijnlijk van voorbijgaande aard. Maar hij begon ook over de slechte beweging van iones. Ik zei dat hij in behandeling is bij rodinde. Hij was het eens met de bijzet bij longeren. Nu is er een bloedtest gedaan bij iones, en hij gaat nog eens wat foto's van iones zijn been bekijken van vorig jaar, in de hoop wijzer te worden.

moekoekoe
Berichten: 3433
Geregistreerd: 02-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-01 15:57

Oeps! Tja, ik kan het vanaf hier natuurlijk niet vertellen, maar ik weet wel dat Imatador ook eerst even heel slecht gaat. Hij heeft zelfs pijnstillers voor de eerste paar dagen. Ik moet hem longeren met dubbele longe of pessoateugel. Maar daarna merk ik wel heel duidelijk verschil hoor Pling . Het ziet er eng uit, maar bij mijn paarden heeft ze echt goed werk gedaan. Maril z'n bekken stond ook scheef, vandaar een slapper rechterachterbeen. Hij had veel meer moeite met de rechterzijgangen dan met links. En nu....probleemloos!!! Tuurlijk is dat been niet opeens sterk, maar daar kan ik nu wel beter aan gaan werken, dan wanneer hij er zoveel moeite mee heeft.
Succes met Iones, ik hoop echt dat je gauw resultaat merkt en ben benieuwd wat jouw veearts zegt...

Groetjes Suzanne

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-01 16:10

ja dank je. Ik maak me soms best wel eens ongerust hoor! soms betwijfel ik wel eens ooit of hij nog terug kan komen in de sport. Bij Paddy staan de bekken ook al scheef en........bij mij ook!!! zit het soms in de familie? maar bij Paddy was het altijd al, nog voor dat ik op haar reed. Heb er Rodinde ook ooit naar laten kijken, en ook een fysiotherapeut, Guy Blom, en ook onze veearts. maar ja, ze zien niets verkeerds aan haar lopen, dus is er niets aan de hand. Het hoeft ook niet zo te zijn dat ze er last van zou krijgen. En stel dat ik haar zou verbeteren door beslag indien dat mogelijk was, dan kan het juist verslechteren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-01 16:15

Desiree, volgens de centered riding visie, zouden jouw verkeerde bekkenstand en die van je paarden met elkaar in verband staan.
Eerlijk gezegd weet ik het niet helemaal precies, maar op die manier is mij dat eens uitgelegd. Als dat waar is, dan zou je dus ook je paarden kunnen helpen door je eigen bekken recht te (laten) zetten. Misschien maakt dit je probleem moeilijker, maar misschien juist makkelijker.
Dat je je paard scheef laten lopen door altijd scheef te zitten is een veel duidelijker voorbeeld, maar het schijnt met minder duidelijke kenmerken ook zo te zijn.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-01 16:52

Goeie love, ik heb al een afspraak gemaakt bij de manueel therapeut voor mezelf, haha! Ik ben al wat gecorrigeerd met steunzooltjes dus misschien valt het ditmaal wel mee. Maar ik moet wel losgekraakt worden. is altijd ook weer prettig voor mijn paarden. Maar wat betreft Paddy, die heb ik zo gekocht en ze was toen niet eens zadelmak. Die is gewoon zo. Ik durf haar niet te laten corrigeren, want soms doe je daar meer kwaad dan goed mee.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-01 17:38

Als Paddy inderdaad al zo was, dan gaat die vlieger niet op nee.
!! We weten wel hoe we een paard na een behandeling moeten laten lopen, maar wat moet je zelf doen??? Ik zou het niet weten!

Gerrie

Berichten: 4385
Geregistreerd: 18-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-01 22:00

hoi Desiree hier nog iemand die niet door centered riding maar door toeval ?erachter kwam dat mijn merrie en ik hetzelfde probleem in het bekken hadden.Ze is behandeld door Greet wel zo'n vier keer met tussenpozen van zes weken.In die tussenliggende tijd ook eens naar mezelf laten kijken door een chiropracter en mijn bekken was rechts iets gekanteld naar voren.Dit gewricht heet het sacroiliacaal (kort gezegd SI-gewricht) en is een in de *gewone * dierenartsen een vergeten gebied.

Aangezien Greet op bijna de zelfde manier werkt als Rodinde,is het heel herkenbaaar wat ik hier lees.Zij doet nl alles thuis(merrie werd ook echt opgenomen voor twee nachten) en niet op pad,Greet is vaak op bijscholing in de USA !

Veel geluk en tijd om te herstellen toegewenst!

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-01 09:44

Ik zou er niet zoveel om geven dat er veel tijd in gaat zitten in herstel, ALS ik maar wist dat hij weer beter werd. Ik verkeer daarover in onzekerheid.

Gerrie

Berichten: 4385
Geregistreerd: 18-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-01 10:28

Als je in onzekerheid verkeerd zou ik rodinde even bellen.

Ik zat ook even in een dip in die periode.

De mensen aan de zijlijn wisten het beter ,en hadden geen fiducie in herstel of vooruitgang .

Ik in paniek gebeld naar de praktijk ,alwaar ik de assistente kreeg en ik mijn verhaal kon doen.

Een half uurtje later belde Greet zelf om mij gerust te stellen,lief he !

Soms heb ik de neiging om wel eens naar de mensen toe te stappen die destijds zo negatief waren.Maar ik weet dat je dan toch een ongelijke discussie krijgt.Ik heb mijn merrie gezond en kan ,na de MKz Z met haar starten...daar heb ik haar voor gekocht en niet om snel op te geven en er een ander voor in de plaats aan schaffen..

Dus bij twijfel even een telefoontje.Doen hoor!


Prettig weekend!

Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-01 11:10

Het is logisch dat het eerst even minder goed lijkt te gaan, er is natuurlijk een hoop aan dat lichaam gesleuteld, waardoor alles weer even zijn "plaats" moet vinden. Het is niet niks als iemand met rubberen hamers op je lijf timmert, even grof gezegd!

Is heel normaal dat je paard daar even helemaal niet lekker van is en daar hoef je je dus niet druk over te maken. In sommige gevallen kan het echt wel zes weken duren voordat je pas vooruitgang ziet! Als je echt twijfelt moet je natuurlijk gewoon degene bellen die je paard behandeld heeft (in dit geval dus rodinde), die kan je dan vertellen of het beeld klopt bij de diagnose of dat er iets anders mis is.

Desiree, het komt vast wel goed met Iones, misschien duurt het allemaal wat langer dan je gehoopt had, maar dat zul je er helaas voor over moeten hebben... En als Paddy nergens last van lijkt te hebben zou ik het gewoon zo laten!

Groetjes en hou ons op de hoogte!

Mieke

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-01 11:38

Je hebt gelijk mieke, en die tijd die gaat vanzelf wel voorbij, die heb ik er wel voor over. Ik geef Iones toch niet op. De enige reden waarom ik zou willen dat die tijd overging was dat ik dan zeker wist dat het weer goed zou komen.

janna

Berichten: 4537
Geregistreerd: 08-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-01 12:39

s