slechte maneges en BIT

Moderators: Dyonne, Coby, C_arola, Nicole288, balance, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
FotoDesign

Berichten: 1803
Geregistreerd: 28-04-02
Woonplaats: Veghel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-02 10:00

Ik denk dat zulke maneges de uitnodiging niet aan nemen, of komen ze onaangekondigt?

Ik ken ook wel een paar ongezellige slechte maneges..

Mon

LadyMadonna

Berichten: 62229
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-02 10:14

ze komen on aangekondigt

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-02 10:16

ze maken anders wel een aangekondigde afspraak, maar zeggen er inderdaad niet bij dat het voor Bit is.
Paardensport is nu eenmaal duur, paarden moeten onderhouden worden, en dat vergt intensieve arbeid en kosten in de vorm van voer, hooi en stro. Dat alles bij elkaar opgeteld maakt het gewoon duur.

Mieke
Berichten: 6926
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-02 12:33

IK heb eens voor de gein een optelling gemaakt van de kosten die een voor mij bekende manege per maand maakt. Schrok me wild. En toen de inkomsten voor zover ik die ongeveer in kon schatten, opgeteld....

Hoe die manege zich nog draaiende weet te houden is mij een raadsel... Dit kan gewoon niet uit, of je het rechtsom of linksom doet, het gaat gewoon niet.

Dus, dan moet er wel beknibbeld worden op bepaalde zaken, zoals de hoeveelheid stro in de boxen, regelmaat hoefsmid, vervangen van tuigage, niveau instructie.

Op deze manege waren de lessen behoorlijk aan de prijs, maar wat mij stoorde dat je voor dit geld ook wel eens privéles kreeg van een jong meisje wat niet gediplomeerd was. Op zich is dit niet erg (zij moet het ook leren), maar dan graag wel onder toezicht van een gediplomeerde kracht. Ik betaalde toen iets van 65 gulden per uur en daar wil ik dan wel kwaliteit voor.

Dit was verder een manege die alles redelijk goed voor elkaar had en veel aandacht voor de paarden, met rustperiodes op zijn tijd.

Dat paarden 4 of 5 uur moeten werken vind ik niet erg, zolang er maar iets tegenoverstaat, zoals: een schone box of stand, waar niet de godganse dag gillende koters voorbij rennen. Paard heeft ook recht op rust. Goed passend tuig en het liefst dikke dekens onder het zadel, dit houdt het gebonk van beginners op de rug ook een beetje tegen.

Maar er zijn ook echt slechte maneges hoor, vooral in de toeristengebieden. Bedrijven die hun paarden zonder begeleiding aan alles en iedereen meegeven voor een duinrit, waarbij ze ook nog een drukke weg moeten oversteken, daar heb ik geen goed woord voor over.

UrbanL

Berichten: 14585
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-02 12:43

Mieke beter had je het niet kunnen verwoorden COMPLIMENTEN.

Ik heb idd ook wel eens zitten rekenen enz.. en dan moet je maar hopen dat je je lessen vol hebt?? Ik betaalde 45 gld voor een half uur les terwijl een manegeles 27 gld was voor een uur. Oke je rijdt met meerdere maar je moet er dus wel minstens 4 hebben voor een uur om het een beeetje renable te maken. Tja en als bedrijf wil je ook nog winst maken?

Nee het klinkt allemaal zo leuk een manege draaien maar het zijn een hoop zorgen en een hoop werken. En probeer ook maar eens iemand te vinden die de hele dag door wil mesten en vegen de meeste hebben het na 3 weken wel gezien.

Ik denk dat wij allemaal als verwende pension klanten best wel eens wat meer respect voor een manegehouder mogen hebben. En als je het zo nodig beter weet steek je handen uit de mouwen en ga een paar weken meehelpen daar. Tuurlijk zijn er die het slecht en verkeerd doen maar ja zo kan ik ook nog 20 pensionklanten opnoemen die het verkeerd doen. Dus in sommige mensen zijn ogen doet toch iedereen het verkeerd dus wat wil je???????