Felix' kreupelheid

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Cowgirl

Berichten: 23737
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Felix' kreupelheid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-05-02 20:25

Zoals eerder vermeld is bij Felix een chronische ontsteking van de hoefkatrolslijmbeurs(ik noem het even zo is voor iedereen begrijpelijk) geconstateerd.
Nu moet ik even mededelen dat hij sinds 6 mei(dag die je niet vergeet) maar 2 dagen iets minder heeft gelopen.
Hij loopt nu dus goed, ik kan er niks aan zien, hoofdje blijft mooi stil in draf.
Ik heb hem van de week wat laten werken. Los in de bak rondjes lopen(met danno samen) waarbij ze lekker liepen te spelen. Zelfs een cross partij.
Een dag gelongeerd op de manier van Antoine de Bodt(info verkregen van Mieke Party!! ) ook niks te zien en gister heb ik een stukje zonder zadel langs de weg gereden(korte stukjes gedraaft en zo'n half uur tot 3 kwartier weggeweest).
Vandaag weer los in de bak om te zien hoe hij liep, nou ik kon er niks aan zien, hoofdje weer netjes stil en ruime gangen.

Nu zit ik eigenlijk met een hoop vragen die ik niet kan stellen. Klinkt een beetje raar misschien.
Ik durf ook niet meer te doen met Felix.
Ik begin toch te twijfelen of het zadel niet een hele grote boosdoener is geweest hierbij. Druk op 1 kant waarbij de andere kant meer belast wordt(of net andersom)

Hij voelde na het longeren ook rechter aan en ook wat anders. Maar dat kan komen omdat ik er 3 weken niet opgezeten heb.

Ik vind het allemaal een rare gewaarwording.


Geef jullie visie eens. Zal ik die DA nog eens bellen?. Kijken wat hij te melden heeft.

' On bended knee is no way to be free'
Peter R de Vries.


astridh

Berichten: 2635
Geregistreerd: 22-04-01
Woonplaats: nh

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-02 20:42

Bijna ieder paard is scheef en er zijn maar weinig ruiters die goed geleerd hebben een paard recht te rijden. Scheefheid in het paard zorgt uiteindelijk voor een overbelasting en kreupelheid. Met de methode van antoine is het niet echt moeilijk om een paard rechter te rijden, ik zou dus gewoon lekker op die manier doorwerken, zowel aan de longe als onder het zadel. Je merkt vanzelf wel of het lukt of niet toch. En wat is het alternatief Verward

Het leven is als een restaurant.... je krijgt wat je besteld hebt
Het leven is als een pijpkaneel...ieder zuigt eraan en krijgt zijn deel

Cowgirl

Berichten: 23737
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-05-02 20:51

Ik ga zowieso verder met die methode.
Ach ja wat is het alternatief, paard met de vut of op het bord, zo simpel is dat.

' On bended knee is no way to be free'
Peter R de Vries.

Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-02 10:53

Ik kan me voorstellen dat je bijna niks meer durft te vragen van Felix, dat had Christa ook, want elke keer als ze na een aantal weken weer wat meer van hem vroeg dan werd Isard weer kreupel. Dus ik snap je angst heel goed.

Past je nieuwe zadel eigenlijk ook op Felix? Anders kun je het daar eens mee proberen?

Cowgirl

Berichten: 23737
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-06-02 17:19

Ik heb toevallig het zadel er gister eens opgelegd en het leek wel te passen.
Ik heb hem gister aan de dubbele longe gehad en flink aan het werk gezet.
Ben dus oook wat problemen tegen gekomen en daar heb ik TimVDH even voor gemaild.
Ik krijg linksom wel stelling naar buiten maar rechtsom dus helemaal niet en dan loopt hij ook scheef. Tis erg moeilijk allemaal.

' On bended knee is no way to be free'
Peter R de Vries.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Berdien, floorsxm, frutsel05, Punz, singa, Supertje, Team_Sublime, Titsia, turtlelito, vilheide, xDeena_ en 188 bezoekers