Ik heb hiervoor gekozen omdat mijn pony door de DA goedgekeurd was en hij dus geen oorzaak van het kreupel lopen op linksvoor kon vinden.
Het was de laatste weken van licht onregelmatig naar echt kreupel gegaan. Ook had ze het weekend voor de maandag dat ik Nico belde rare bulten voor de singel gekregen.
En ze was niet vooruit te branden zowel onder zadel als los in de bak, dat was voor mij de druppel.
Dus toen heb ik via een aantal andere bokkers gehoord dat een osteopaat wel eens de uitkomst zou kunnen zijn

Hier dus een klein verslagje van de behandeling.

Eerst was de pony in de bak nog wel interresant

Maar dat was snel over toe hij bij haar schoft een gevoelig plekje
had gevonden.

Je ziet duidelijk haar oortje die kant op gaan.

Toen het tongbeen nakijken.
Nico legde me meteen wat uit over de werking ervan.
Want ik had al gezegt dat Shy vaak dikke schildklieren had.
Dit komt doordat het tongbeen dan te veel gestimuleerd wordt, ze maakt dan een stof aan en die zorgt ervoor dat ze zo druk wordt.
Het verschil met of zonder bit is dan ook voor mij altijd heel duidelijk.

Toen nog even verder voelen.

Je ziet haar hier echt even gaan van "Oei dat is gevoelig" dat was dus haar bekken/achterste wervel.
Zie je die glimsnoet

En hier was hij dus met die wervel bezig, eerst masseren en toen PLOP op zijn goede plek zetten

Dit was het eerste deel van de behandeling toen kwam de staleigenaar weer terug met de kar en moesten we ff naar binnen.
Daar heeft Nico nog even verder gevoeld en vondt nog wat wervels in haar nek die niet helemaal lekker zaten.
Toen het paard uitgespannen was konden wij weer naar buiten lekker in het zonnetje.
Daar heeft hij nog een tijdje met haar hoofd op zijn schouder gestaan

De bulten waren wel een misterie

Als laaste heeft hij nog wat geborgen en gestrekt en mij uitleg gegeven over hoe het nu verder moest.
Nu eerst een week rust daarna mocht ik weer opbouwen. Nu ga ik zelf dan op vakantie dus mag ze lekker op de wei.
Als ik terug kom ga ik langzaam weer opbouwen en de oefeningen die ik heb gekregen met haar doen o.a. caveletti's lopen en schouderbinnenwaarts. Ook het inbuigen waar ik al mee bezig was is een goede oefening en het strekken van de voorbenen ook.
Gelukkig vondt Nico dat ze prima op der voeten stond *pffff* ik bekap namelijk zelf, het was dus ff spannend

Hopelijk loopt alles volgens planning en kan ik weer snel van mijn altijd voorwaartste pony genieten