Shy wordt behandeld door de Osteopaat

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Shyla25

Shy wordt behandeld door de Osteopaat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-06 20:49

Afgelopen donderdag is mijn pony Sheila behandeld door Nico Speksnijder.
Ik heb hiervoor gekozen omdat mijn pony door de DA goedgekeurd was en hij dus geen oorzaak van het kreupel lopen op linksvoor kon vinden.
Het was de laatste weken van licht onregelmatig naar echt kreupel gegaan. Ook had ze het weekend voor de maandag dat ik Nico belde rare bulten voor de singel gekregen.
En ze was niet vooruit te branden zowel onder zadel als los in de bak, dat was voor mij de druppel.
Dus toen heb ik via een aantal andere bokkers gehoord dat een osteopaat wel eens de uitkomst zou kunnen zijn

Hier dus een klein verslagje van de behandeling.

AfbeeldingAfbeelding
Eerst was de pony in de bak nog wel interresant
Maar dat was snel over toe hij bij haar schoft een gevoelig plekje
had gevonden.

Afbeelding
Je ziet duidelijk haar oortje die kant op gaan.

Afbeelding
Toen het tongbeen nakijken.
Nico legde me meteen wat uit over de werking ervan.
Want ik had al gezegt dat Shy vaak dikke schildklieren had.
Dit komt doordat het tongbeen dan te veel gestimuleerd wordt, ze maakt dan een stof aan en die zorgt ervoor dat ze zo druk wordt.
Het verschil met of zonder bit is dan ook voor mij altijd heel duidelijk.

Afbeelding
Toen nog even verder voelen.

Afbeelding
Je ziet haar hier echt even gaan van "Oei dat is gevoelig" dat was dus haar bekken/achterste wervel.
Zie je die glimsnoet dat was van haar drop/mineralen liksteen, ze had Nico er helemaal mee ondergesmeerd (en mij ook) hij heeft nieteens geklaagd hij vondt het allemaal goed Hij was zo lief

AfbeeldingAfbeelding
En hier was hij dus met die wervel bezig, eerst masseren en toen PLOP op zijn goede plek zetten

Dit was het eerste deel van de behandeling toen kwam de staleigenaar weer terug met de kar en moesten we ff naar binnen.
Daar heeft Nico nog even verder gevoeld en vondt nog wat wervels in haar nek die niet helemaal lekker zaten.

Toen het paard uitgespannen was konden wij weer naar buiten lekker in het zonnetje.
Daar heeft hij nog een tijdje met haar hoofd op zijn schouder gestaan ze was zo lekker rustig helemaal ontspannen.
De bulten waren wel een misterie al moet ik zeggen dat ze nu dus weer helemaal weg zijn
Als laaste heeft hij nog wat geborgen en gestrekt en mij uitleg gegeven over hoe het nu verder moest.

Nu eerst een week rust daarna mocht ik weer opbouwen. Nu ga ik zelf dan op vakantie dus mag ze lekker op de wei.
Als ik terug kom ga ik langzaam weer opbouwen en de oefeningen die ik heb gekregen met haar doen o.a. caveletti's lopen en schouderbinnenwaarts. Ook het inbuigen waar ik al mee bezig was is een goede oefening en het strekken van de voorbenen ook.

Gelukkig vondt Nico dat ze prima op der voeten stond *pffff* ik bekap namelijk zelf, het was dus ff spannend

Hopelijk loopt alles volgens planning en kan ik weer snel van mijn altijd voorwaartste pony genieten

Belker

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-06 21:09

Verplaatst naar ITP vanwege hoeveelheid foto's.

_Denise

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-06 21:27

dit is ook gebeurd bij mijn verzorgpaard, en die is nu weer helemaal de oude..

marina

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-06 22:17

Leuk verslag.
Wat een ontzettend lekker koppie heeft ze zeg!

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-06 22:50

leuk om te zien! fijn dat Nico er weer een tevreden klant bij heeft...
Nico is al sinds een paar jaar Banjer's vaste ostheopaat... hij heeft echt gouden handjes...

En dat ondersmeren is hij wel van Banjer gewend... die staat hem ook altijd af te lebberen, en op zijn "schoft" te knabbelen als hij met haar bezig is...

lightmorebh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-06 01:10

ik zit er ook te denken omdat ik een kreupel paard heb. wat zijn de tarieven bij hem?

HennyH

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-06 01:22

Vet cool paard.

Shyla25

Re: Shy wordt behandeld door de Osteopaat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-06 09:51

Ik heb al wel verbetering gezien en gevoeld
Haar rechterkant van haar kruis was namelijk warmer dan de linker kant en nu is het bijna gelijk

Shyla25

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-06 09:51

HennyH schreef:
Vet cool paard.

Is wel een pony van maar liefst 1.40

Horse_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-06 10:34

Leuk hoor eens te zien hoe zo'n behandeling verloopt. Moet hij nu vaker langskomen of is dat niet altijd nodig? Wat betaal je nu ongeveer voor een behandeling?

Shyla25

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-06 10:55

gouda schreef:
Leuk hoor eens te zien hoe zo'n behandeling verloopt. Moet hij nu vaker langskomen of is dat niet altijd nodig? Wat betaal je nu ongeveer voor een behandeling?

De behandeling werkt nog 4 tot 6 weken na dus tot die tijd is het eindresultaat nog niet zichtbaar.
Je hebt meestal na 3 weken contact om te overleggen wat de verdere stappen zijn.
Ik doe dit na mijn vakantie dus na 4 weken.

Meestal heb je tussen de 1 a 3 behandelingen nodig en dan af en toe bijhouden misschien 1 keer in het jaar

Ik heb er 60 euro voor betaald maar dat verschilt per Osteopaat en de afstand die diegene moet afleggen

Horse_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-06 11:08

Ok duidelijk bedankt. Lijkt mij wel erg leerzaam om eens te zien.