Zomaar veel geld voor mijn meissie geboden!!

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Marieke22

Berichten: 797
Geregistreerd: 08-04-02
Woonplaats: Rheden

Zomaar veel geld voor mijn meissie geboden!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-05-02 08:12

Gisteravond was ik "heerlijk" in de regen met Babet aan het rijden. Op een gegeven moment kwam Nita (eigenaresse) naar ons toe, en zei "Ik heb vervelend nieuws voor je". Ik schrok natuurlijk. Nita: "We hebben Babet net verkocht". Ik helemaal verbaasd, omdat er helemaal geen sprake was om haar te verkopen!! Nita: "Geintje"!!!! Nou ja zeg, wat een leuke grap Verward Maar goed, dit "geintje" kwam voort uit het volgende:

Toen ik aan het rijden was heeft er een man bij Jan en Nita aangebeld. Hij was handelaar en bood plompverloren zesduizend euro voor Babet. Die man had mij al een maand lang zien rijden met haar, en ook had hij Babet al enige malen met ons voor de kar zien rijden. Hij vond het zo'n prachtig paardje, en hij wist toevallig iemand die zo'n paardje zocht. Jan legde nog even uit dat ze helemaal geen papieren heeft, maar dat deed de man niets. Ook legde Jan uit dat Babet nog helemaal geen wedstrijd ervaring heeft, en dat ze eigenlijk nog zo groen is als gras. Ook dat deerde de man niet. Zesduizend euro wilde hij nog steeds voor haar geven. Is echt heel veel geld hoor, aangezien ze geen papieren en wedstrijdervaring heeft. We zijn pas een jaartje met haar bezig en de laatste tijd gaat het pas redelijk goed. De eerste periode ging het echt heel moeilijk. Babet is een koffievosje met drie witte sokken, ze is 1.72. Even voor jullie beeldvorming.

Jan en Nita zijn er gelukkig niet op ingegaan. Juist omdat het nu zo goed gaat, ze willen haar dus niet kwijt. Ik ben echt enorm blij dat het een geintje was!
Later zei ik nog tegen Jan en Nita dat ik er rekening mee houd dat het altijd kan gebeuren natuurlijk, omdat Babet mijn eigen paardje niet is. Daarop antwoordden ze dat ze een eventuele verkoop altijd eerst met mij zouden bespreken, en dat vind ik toch wel erg fijn om te horen! Gelukkig is een verkoop dus helemaal niet ter sprake, maar toch. Ik vond het maar een raar verhaal.

Ik hoop dat ze zich niet zullen bedenken, maar dat zal wel niet.

Wie van jullie heeft dit ook eens gehad? Dat er zomaar een boel geld werd geboden voor je paard?


cicero
Berichten: 439
Geregistreerd: 11-04-02

re

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-02 08:39

Ik heb het een keer gehad, toen waren er een paar amerikanen en die kwamen voor paarden kijken en toen wou die de mijne hebben.
Hij zij noem maar een bedrag.
Ben gauw weg gegaan want voordat ik mn grote mond open zou doen Lips are sealed

komt het vandaag niet, dan komt het morgen

Dorine
The one and only

Berichten: 4131
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-02 10:35

Hihi, ik had het ook.
Ben dan errug blij dat Cerise van mijzelf en mijn man is, ik doe haar voor geen goud weg. Misschien ooit in de toekomst door omstandigheden, maar zoals het nu ligt... NEE!

Ze boden voor Cerise het dubbele als ikzelf heb betaald voor haar, dus ik schrok wel. Maar dat had natuurlijk ook met haar papieren te maken, haar vader Windfall (trakhener) is een ster in dressuur en millitary, ze heeft dus goede trakhenerpapieren.
Maar ze is ook mijn 'kindje', mijn hele leven, mijn toekomst.
Dus voor geen goud dat ze weg gaat! Lovers

Sorry Cerise, je zult het met mij moeten doen... *LOL* Clown

Arona
Berichten: 165
Geregistreerd: 28-02-01
Woonplaats: kampen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-02 11:42

mijn opa is zo'n figuur!
ziet ie wat moois lopen, gaat ie er zo heen of ze niet willen verkopen en doet hij een bod.
en dan schaam ik mij natuurlijk dood als hij dat bij mij op de manege doet!
maar ja, het is ook wel vlijend denk ik, als zomaar iemand een bod op je paard doet!

Soms moet je springen, om al vallende te leren vliegen!

Marieke22

Berichten: 797
Geregistreerd: 08-04-02
Woonplaats: Rheden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-05-02 12:20

Arona schreef:
het is ook wel vlijend denk ik, als zomaar iemand een bod op je paard doet!


Dat vond ik ook, natuurlijk! Het is dan wel niet mijn paardje, maar toch heeft hij zijn bod (onder andere) gebaseerd op het zien van Babet onder het zadel, met mij erop!

Ik vond het gewoon een grappige ervaring, en was benieuwd of jullie dat nou ook wel eens hebben gehad.....

samantha5

Berichten: 4309
Geregistreerd: 20-06-01
Woonplaats: Alphen a/d rijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-02 12:23

ja van de week maakte ik iets mee ik ging al vroeg naar de paarden toe, en het was zondag komt er opeens zo dik mannetje naar me toe, en zegt ik wil de bonte kopen die daar in het land staat, is het nog een hengst. ik zei nee en ik denk dat hij niet te koop is, mag ik dichter bij gaan kijken, ik zei nee, komt de eigenaarse van de boederij en zegt loop maar achter me aan. nou echt een vage vent en echt vaag van haar het is haar paard niet eens. maarja je heb van die mensen

Wees jezelf, er zijn al genoeg anderen

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23381
Geregistreerd: 09-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-02 23:10

vorig jaar zomer, Polly zag er niet echt goed uit maar liep wel netjes aan de hand mee enzo en we hadden veel lol met haar.
Bied iemand inene 1500 GULDEN, huh, ik had al veel te veel betaald

kleine muisjes hebben kleine wensjes,
beschuitjes met gestampte mensjes!

Dorine
The one and only

Berichten: 4131
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-02 08:48

Oops... kreeg ineens wat raars te horen op de manege.

Iemand bij ons op de club had een paard, daar liep ze al een paar jaar moeilijk mee te doen, die was 'in de ring' ineens gaan steigeren, op hol slaan en naar huis, dat soort dingen, behoorlijk sterke ruin en ondanks al haar ervaring erg moeilijk.

Ze heeft doorgezet en er een superpaard van gemaakt, en afgelopen weekend bood iemand ineens aan hem te kopen.
Nee hoor, ze had zoveel met hem meegemaakt, die gaat niet weg!
Je weet nooit of je ooit nog zo'n paard terugkoopt, hij liep dubbel L eindelijk...

Nu bleek hij toch verkocht.
30.000 euro. Bloos

Oke, paard had duidelijk mogelijkheden, was eindelijk goed 'doorgereden' en nog jong en had toekomst!
Maar zoveel? Pff ik schrok wel hoor!

Voor hoeveel ik Cerise zou verkopen... ik weet het echt niet...
Je kunt wel zeggen 'die gaat nooit weg', maar dat zei die vrouw dus ook...
Ze kan er in ieder geval een superpaard voor terug kopen!
Wel meerdere... *LOL*


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Fayyah19, Jenn_Mellow, joyce83, StalMelyn, Talishe en 12 bezoekers