Voor het eerst op Kaminka gereden...

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-05-01 10:24

en ik ben nog heel en compleet! *LOL*

Vond het toch wel spannend, want ik vertrouw haar gewoon nog steeds niet helemaal voor 100% en dat ligt gewoon helemaal aan mij en niet aan Kaminka.

Dus heb ik mezelf gedwongen om er op te gaan en me voorgenomen om deze eerste keer alleen te stappen.

Nou dat viel niet mee, het was weer net zo moeilijk als toen ik haar net had (in feb. 99). Slingerend door de bak als een driejarige, helemaal uit balans, niet willen nageven (betonnen waffel... Boos! ) en helemaal niet op mij letten, maar op een trekker ergens in de verte. Boeiend natuurlijk!

Mijn angst is ontstaan tijdens de revalidatie en de periode daarna, waarin ze af en toe zomaar vanuit het niets explodeerde (aan de longe, niet met mij erop).

Ik ben er maar 1 x afgevallen, in de duinen, vlak na de revalidatie. Ze was erg fris en vond het spannend want het was pas haar tweede buitenrit na een half jaar gekreupel en zo. Ze draafde bovenop Isard en ik vond dat ze afstand moest houden, kon ze tenminste zien waar ze liep, want het is toch al zo'n type wat over haar eigen voeten struikelt en ik zag ons al over de kop gaan...
Nou dat inhouden accepteerde ze absoluut niet (was zeker bang dat ze achter moest blijven en dat haar grote vriend Isard uit haar buurt verdween), dus ze deed haar hoofd naar beneden en bokte me er met een bolle rug zo vanaf. (Gelukkig ben ik sinds een flink ongeluk met mijn eerste paard waardoor ik met mijn kop op het asfalt heb gelegen, heel verstandig geworden en rijd buiten altijd met crosshelm (cap krijg ik hoofdpijn van). Staat stom, maar zit best prettig en is ook nog veilig. ) Blij dat ik dat ding op had want ik kwam mooi met mijn knar op de grond terecht...

Dit was dus de enige keer dat ik van Kaminka ben afgevallen en ik reed zo weer verder, op dat moment was ik ook niet bang of zo.

Maar goed, ik heb gister dus op haar gereden, na een kwartier gaf ze eindelijk na en kon ik normaal (nou ja...) sturen. Maar wat een verschil met Toon zeg... Dat is echt zo'n luie stoel met een enorm front. Met Kaminka heb je het idee dat je vlak achter haar oren zit, zo kort lijkt die hals! Heel vreemd.

Vanavond gaat die bijrijdster het proberen, want dat ging zaterdag niet door.

Ben benieuwd!

Groetjes Mieke


Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-01 11:53

fijn dat het goed ging. Ik kan heel goed begrijpen dat je at spanning voelt. ik heb dat ook met barley. je weet gewoon niet wat ze gaat doen. Maar ik vertrouw Barley wel. Als ze me eraf bokt lgt dat niet aan mij maar gewoon omdat ze het eng vind. Hopenlijk blijf ik gewoon ziten natuurlijk.

Maar het ging goed met je en dat is voor de volgende keer een hele geruststelling. nu maar hpen dat ze net zo braaf is bij je bijrijdster.

Trouwens Julius had ook maar weinig voor hem. Als ik dan op een ander paard zat had ik echt het idee dat er nog zoveel hals zat. Ook erg wennen.
maar ga zo door en houdt ons op de hoogte van je verhalen.

Paardentweet: Zag laatst een meisje onderweg naar haar paard met kogelvrijvest aan.
Dat paardrijden is ook niet meer wat het geweest is..
[IM] Julius....16 jaar alweer...

Nimber

Berichten: 26547
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-01 12:05

vreemd is dat he teon ik voor het eerst op die van anouk ging dacht ik ook jeetje wat zijn die oren dichtbij en daarna op lot heb ik zoiets van wat een slagschip.
Jammer dat ze zo'n harde mond heeft gekregen maar het kon bijna niet anders van al dat gepruts hoe is ze verder op de hulpen?
groetjes

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-05-01 12:19

Die harde mond had ze al, ook toen ik haar net had. We vermoeden dat ze voor de kar heeft gelopen met een stang of zoiets.

Pas na een half jaar kreeg ik haar zover dat ze een keer nagaf.... Vriendelijk vragen helpt bij haar niet, je moet even fel met je hand inkomen en dan verder gewoon netjes zoals het hoort (vanachter uit rijden en wat opvangen). Eerder merkt ze niet eens dat je wat van haar wilt. Het is net of ze dan denkt: "o, riep je? Zeg dat dan!" Het hoort niet zo en is ook niet goed, maar ik heb nu gewoon door dat dat op deze manier bij haar het beste werkt.

Toen ik na de revalidatie weer een beetje op gang had gaf ze wel steeds beter na en hoefde ik niet meer zo rottig in te komen met mijn hand, want dat is mijn stijl helemaal niet! Ik blijf normaal gesproken het liefst van die mond af, maar ja, dit is geen normale situatie... Hard en duidelijk is de enige taal die ze begrijpt en dat is helemaal niet leuk... en het is niet zo dat ik haar in haar mond ruk hoor, ik peins er niet over. Maar gewoon even een flinke ophouding (die ik bij toon niet in mijn hoofd zou halen, die heeft namelijk een superzacht mondje), die je normaal gesproken niet gebruikt. Tja.

Al met al is het gewoon moeilijk om een verreden paard te rijden, wat dat betreft kun je beter op een groen paard stappen, dat is nog niet verklooid! Met Toon heb ik natuurlijk ook de nodige problemen doordat hij nooit goed is ingereden en als manegepaard gebruikt is. Of ik beide paarden ooit echt goed aan de hulpen krijg zoals het hoort weet ik niet, en ik ben tenslotte ook maar een hele gewone ruiter Boos! .

Maar ik doe mijn best en ik moet gewoon wat meer vertrouwen in Kaminka krijgen en dat zal ik echt helemaal zelf moeten doen. Verward

Jullie horen morgen wel hoe het vanavond is gegaan... Mijn gevoel zegt nog steeds dat dit niet de juiste bijrijdster voor Kaminka is... Ben een zeikerd! Lachen

Groetjes Mieke

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Mieke op 2001-05-14 13:23 ]</font>

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-01 12:59

Zeikerd?? Vind ik niet hoor, je wilt gewoon het goede voor je paard. Niks mis mee hoor.

Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-05-01 13:21

Dank je Lovely, ik ben zo'n twijfelaar af en toe. Ik word soms moe van mezelf...


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: anjali, anoushka, Mark0919, sterregoud, Titsia en 52 bezoekers