wat vinden jullie van een bodyprotector?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

shana_J

wat vinden jullie van een bodyprotector?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-06 20:22

de titel is duidelijk denk ik

vinden jullie het dom of juist goed.
vinden jullie het lelijk staan of niet ?
sorry beetje rare vraag maar was er toch wel benieuwd naar ik denk nameliijk dat het verplicht gaat worden in de toekomst

kimftNinja

Re: wat vinden jullie van een bodyprotector?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-06 20:24

ik vind het in principe wel goed dat het in sommige takken verplicht is om te dragen..zoals vaak met een cross. Ik heb toevallig net springles gehad en droeg ook mijn Body-Protector en zelf vind ik het wel een prettig idee dat ik hem aan heb.
Ik vind het alleen niet super lekker zitten, die van mij is aan de achterkant heel lang en daardoor zit het in de galop echt niet lekker. Gelukkig zit ik dan vrij kort, dus zit ik wat naar voren. Misschien ligt het aan de maat...hebben meer mensen dat?

Axelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-06 20:29

Als het verplicht zou worden dan zou ik het in ieder geval niet erg vinden, vind het een prima iets!
En het staat misschien niet geweldig, maar zo'n rare pot op je hoofd is nou ook niet meteen wat je zegt 'aantrekkelijk' !
Ik heb er zelf geen, maar als ik misschien in de springwereld ga starten ben ik wel van plan om het te gaan kopen, het geeft je een heel goed gevoel om te weten dat er zo'n geval rond je zit dat je beschermt !

shana_J

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-06 21:02

dat heb ik dus nou ook axelle hahah

kimftNinja

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-06 21:03

Ja dat vind ik dus ook!

Ik was helemaal niet van plan om er een te gaan kopen. Ik was met mijn moeder in de ruitersportzaak voor een nieuwe rijbroek en toen hing in de uitverkoophoek een bodyprotector voor €20..hij was eer €120. Ik had echt heel veel geluk dat het mijn maat was! Dus toen hebben we die maar meegenomen en ik heb er zeker geen spijt van~!

EnelyaT

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-06 21:09

Ik moet er eigenlijk nog 1 hebben, omdat ik wedstrijden wil gaan springen. Ze zijn wel veilig, maar zien er niet uit.. Maarja, zo'n calimero-ei idd ook niet..
Die krengen kosten alleen zo veel (die b.p. dan hé..)

_Denies

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-06 21:12

Ben er ook wel blij mij, veel gebruitk toen ik Per aant beleren was, en ze in haar ik-bok-dit-hele-uur-vol-fase zat! En nu met springen, en het went vanzelf, van de week voor t eerst naar t bos en dan toch maar aan, je weet maar nooit

shana_J

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-06 21:13

ja voor jonge paarden is het zeker handig

Namiira_hvj

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-06 21:17

Ik heb het áltijd, alleen ligt die van mij nou op de manege en ben ik te lui om hem op te halen. Het zit niet echt fijn maar je went er vanzelf wel aan na eventjes rijden. Het geeft je een veilig gevoel.

shana_J

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-06 21:33

veiligheid gaat altijd voor he

ilovelucky

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-06 21:33

Ik vind het goed !! Erg veilig ik vind dat kinderen van 4 tot 8 een BP moeten dragen. Ik vind het er niet raar uit zien ofz.. ik weet niet of het lekker zit !!

Bren79

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-06 21:38

Voor bepaalde takken lijkt het me goed dat ze er zijn, heb er zelf geen, maar het lijkt me niet echt prettig zitten trouwens.

En ik krijg het idee dat we straks als ingepakte michelin poppetjes te paard moeten want wat word er bv na de BP verplicht?

little_angel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-06 21:40

ze zouden het zeker bij het springen verplicht moeten maken! je ziet zo vaak staan, ruiter ernstig gewond geraakt tijdens springen blablabla.. ik vind dat ze het bij het springen verplicht moeten maken!

Orange

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-06 21:44

Ik vind het wel een veilig gevoel geven. Heb hem met springen een tijdje gedragen. Maar hij is eigenlijk iets te lang. Rijdt nu met mn jonge paardje en heb hem nooit meer om (stom eigenlijk) maar ik vergeet dat ding ook steeds mee te nemen als ik springen heb. Ik zou hem wel moeten dragen want mn paardje is met springen nog onervaren en het gaat dus niet altijd helemaal soepel. Ik ga hem binnenkort wel weer dragen.

shana_J

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-06 21:45

ja vind ik ook in de wedstrijd bij dressuur zou he niet echt mooi staan maar bij gewoon rijden in de bak of bos is echt goed vind ik .
echt leuk die reacties was echt benieuwd

Merr

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-06 21:46

goed!
Ik ben 1 keer heel hard gevallen op me hoofd en rug, had toen een hersenschudding maar ben zo blij dat ik me bodyprotector aan had.

Ik heb hem dus ook altijd om met rijden, behalve tijdens dressuurwedstrijden. Ik hoor heel vaak dat ze rot zitten, maar dan van mensen die er nog nooit mee hebben gereden, ik rijd er altijd mee en heb er totaal geen last van. En het is een stuk veiliger natuurlijk.

shana_J

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-06 21:55

nou melmel heb ook even bij je profiel gekeken en die bp staat je nog goed ook hahah

NaaWtJ

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-06 15:18

Ik vind het mega irritante dingen!!
heb er 1x mee in de springles gereden en ben toen door de hindernis
heen gevallen en viel op me kont dus dii body klapte naar agter en
sloeg me keel dicht.. het zal best bescherming geven maar het
doet ook zeer en ik kan er niet mee rijden het dwong me om
naar voren te zitten en ik zit heel erg recht op.. [dressuur kakker ]
Dus ik rij er niet graag mee

Merr

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-06 15:25

shana_J schreef:
nou melmel heb ook even bij je profiel gekeken en die bp staat je nog goed ook hahah

Haha, dat heb ik nog nooit gehoord, nou dankjewel

Yootje15

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-06 15:27

Ik vind het wel goed, ookal rijdt ik er zelf niet mee!
Ik kan dus niet oordelen of ze lekker zitten of niet, maar het lijkt me ook afhangen van het model bodyprotector en de maat of hij lekker zit of niet!

Maar ik hoop niet dat het verplicht wordt, het is toch je eigen keus of je die dingen draagt? Netzoals een cap, die is ook verplicht, maar sommige mensen dragen die ook niet! Ik vind dat dat je eigen verantwoording is...

Merr

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-06 15:35

Yootje15 schreef:
Ik vind het wel goed, ookal rijdt ik er zelf niet mee!
Ik kan dus niet oordelen of ze lekker zitten of niet, maar het lijkt me ook afhangen van het model bodyprotector en de maat of hij lekker zit of niet!

Maar ik hoop niet dat het verplicht wordt, het is toch je eigen keus of je die dingen draagt? Netzoals een cap, die is ook verplicht, maar sommige mensen dragen die ook niet! Ik vind dat dat je eigen verantwoording is...

Ik vind trouwens net wat jij zegt dat het niet verplicht moet worden, paardrijden is voor sommige mensen al best een dure sport, dus als ze dat dan ook nog gaan verplichten, nee dat vind ik voor iedereen eigen keuze!

_Jennifer_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-06 15:39

Ik heb er 1, mijnes hebben we gekocht toen Chesney mij er zo hard afgegooid had dat ik 2 weken last van mijn ribben had en van mijn zij. Dus met seizoenen-overgang draag ik op Chesney zowiezo een bodyprotector.

Ook heb ik 'm op ponykamp meegenomen toen ik dus op vreemde paarden zat die ik niet kende, op de meeste niet aan gehad maar 1 keer wel die wat fris scheen te zijn.

Over een jaartje ga ik misschien kennis helpen met het inrijden van haar paardje, dus dan doe ik 'm ook weer aan!

Mijnes valt trouwens wel mee hoor, hij is niet zo groot ofzo, hij zit ook niet vervelend. Hij was 90 euro

LadyxCleo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-06 21:00

Ik draag de mijne altijd!
Ook als het warm weer is ofzo.
Ik ben niet bang als ik op mijn paard zit, maar ik zou gewoon gek worden als ik iets zou breken of wat er dan ook kan gebeuren en daarna niet meer mag paardrijden.
De mijne is de perfecte maat en ik heb er eigenlijk helemaal geen hinder van tijdens het rijden, alleen is het misschien een beetje warm. Waarom zou ik hem dan niet dragen?
Met paardrijden kan er in principe altijd wel iets gebeuren.

riverwoods

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-06 21:54

gruwelijk irritant.
Rij er alleen mee op sgw's omdat het verplicht is.
anders niet

Destinietje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-06 22:12

Mooi? Nee, gruwelijk lelijk. Fijn, nee, ook zeker niet! Maar toch rij ik er wel mee, omdat ik het veilg vind. Overigens vind ik het in de training geen ramp, maar op wedstrijden vind ik het gewoon echt lelijk, en met mijn (te ) hoge leren laarzen, jasje én bp kom ik ook amper mijn paard op, haha!