Gezocht: redders van slachtpaarden!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

fliam

Gezocht: redders van slachtpaarden!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-06 20:58

Hallo bokkers!

Nou vroeg ik mij af he, zijn er meer bokkers die een paard direct of indirect van de slacht hebben gered en dit paard een tweede kans hebben gegeven? Ik ben erg benieuwd naar ervaringen (welke obstakels je tegen bent gekomen/ nog steeds tegenkomt, wat je er aan hebt gedaan om het paard weer 'op de rit te krijgen'), ook omdat ik mijn eigen paard indirect van de slacht heb gered.

Tyrza

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-06 21:00

fliam

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-06 21:01

Ahhh wat een leukje! hoe is dat zo gekomen?

Djoena

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-06 21:49

hay hay

kijk even onder mijn profiel daar staat mijn verhaal
als ik Gigo niet van de markt had gehaald was hij nu frikandel

groetjes

_Sammy_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-06 21:56

ja die van mij zou na het veulenen naar de slacht gaan wegens niet meer goed kunnen werken in de manege
ik had er 3 jaar lang verzorgt heel trouw en alles gevolgt wat de dierenarts zij ik was helemaal gek op haar!
ze waren dus achter me rug om aan het praten dat ze naar de slacht moest ik kwam er achter en kocht haar wegens een beengebrek is ze toch nog een goed weidemaatje of zie ik het nu verkeerd :S

ze krijgt nu alle liefde want ze heeft een dik verleden achter er rug (bloedtaperij, donkere handelstallen te vroeg manege werk enz..)
we hebben de dierenarts, fisio, hoefsmid er bij gehaald en nu mag ik weer langzaam op er beginnen te rijden na het veulenen wordt ze weer opnieuw beleerd en me zusje kan dan over een jaar een wedstrijdje samen met ons toekommsitige wedstrijd paard rijden..

"je gooit toch geen leven weg als er een paard deuken inzitten??"

Afbeelding

www.sunny-team.nl zien wat wij voor deze afgedankte hard werkende paarden voelen (nog in aanmaak)

Groetjes!

areke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-06 22:05

ik rij ook een paard dat van de slacht komt ze heeft dr kaak gebroken gehad en ze mist een oog ze was toen 1 1/2 de eigenaresse kent ze al vanaf die tijd en ze heeft dr toen ook gekocht echt een superlief ding alleen met rijden is het echt een draak soms maar niet gemeen ofzo ze maakt gewoon overal een spelletje van als je dr niet genoeg aan het werk zet zal zo ff een foto zoeken

met lange manen
Afbeelding

en op een westrijd met korte manen
Afbeelding

oog zit aan de andere kant

Ojajoh

Re: Gezocht: redders van slachtpaarden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-06 02:51

mijn vorige pony moest van zijn vorige eigenaar met 2 jarige leeftijd naar de slacht omdat hij blind was geworden aan 1 oog(eigenaar zijn schuld)
omdat ik wist dat dit paardje gewoon kon functioneren heb ik hem toen gekocht(wel voor de slachtprijs)
ik heb hem 7 jaar gehad en wedstrijden gereden en 1.25m gesprongen (hij is 1.44m)
ik heb hem verkocht en hij loopt nu officeel dressuur en springwedstrijden
Afbeelding

als je goed kijkt zie je dat zijn linkeroog kleiner is (rechts voor jullie)
dat kwam omdat het teruggetrokken was in het oogkarkas

pykarla

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-06 12:12

aah ik vond het ook erg goed dat mensen paarden van de slacht halen en ene nieuw leven geven

fliam

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-06 17:16

Ik vind het super, dat jullie deze paarden een tweede kans hebben gegeven! Ik vind het zo oneerlijk, ik doe mijn oma toch ook niet weg omdat ze met een rollator loopt?

ImkeTarek

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-06 17:54

ik heb mijn shet ook wel een beetje van de slacht gered!

toen ik hem kocht was hij behoorlijk lelijk (en een hengst), hij kon niet veel. er kwamen alleen maar handelaren op af!
als ik hem dus niet had gekocht was hij naar een handelaar gegaan, vetgemest en doorgegaan naar de slager!

mijn lievert is van een lelijk eendje veranderd in een mooie zwaan (vind ik )

Afbeelding
hier was hij bijna van mij !

Afbeelding
dit was midden in de winter dit jaar... heb alweer mooiere foto's (minder dikke vacht...) maar heb geen zin om die te uploaden op mijnalbum !

Darktears

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-06 20:49

6,5 jaar geleden heb ik mijn shetlander ook van de slacht gered. Hij stond op de markt, als hij niet verkocht zou worden zou hij naar de slacht gaan, omdat de eigenaar geen zin had om er verder nog voor de moeten zorgen, hij was pas 1, ik heb hem voor 100 gulden gekocht toen, en daar heb ik totaal geen spijt van! Hij zag er vreselijk uit toen ik hem kocht, maar dat is helemaal goed gekomen, en het is een keileuke pony geworden!

gillian

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-06 21:35

Mijn vorige paard had als 3 1/2 jarige z'n elleboog gebroken (was toen van m'n baas en bazin) en na een operatie en een jaar stalrust werd ie weer opgetraind maar bleek niet rad.
Ik heb hem toen voor de slachtprijs overgenomen.
Na een 2e operatie was ie weer goed en heeft nooit meer een pas kreupel gelopen.
Ik heb hem uiteindelijk weer verkocht wegens de ontbrekende klik, nu is Kliko hier op Bokt er heel gelukkig mee

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-06 21:39

Onze shet komt indirect van de slacht.
We zagen een advertentie op marktplaats van een verzorger van 'als max niet binnen een paar dagen wordt opgehaald moet ie naar de slager'. Dat vonden we niks dus kwam ie bij ons.

Hij was eerst heel bang maar langzaam maar zeker werd ie tseeds liever.

jenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-06 23:10

De verzorgtinker van een vriendin van mij komt ook bij de slacht weg.
Ze was 200 kilo te mager en niet verzorgt, vacht was helemaal verklit en haar hoeven waren vergroeid.
Nu is ze een prachtige tinker die lekker in haar vel zit.

_Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-06 23:15

Wat leuk om verhalen te lezen van mensen die hun paardje hebben gered.

Trieske_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-06 23:20

mijn paard stond als 2 jarige op een paardenmarkt als slachtpaard.
Een oude man die in de paardenverzekering zat die heeft haar gekocht en ik heb haar weer van hem.
Ik heb haar nu al 11 jaar en er is niets mis mee hoor, alleen kon in het begin niet iedereen met haar overweg.

gootje12

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-06 23:48

IK heb èèn van mijn paarden ook eigenlijk van de slacht gehaald.
Ik moest mijn volbloed laten afmaken en had geen geld voor een ander paard.
Van een bevriende handelaar kreeg ik een tip dat er op een manege in de buurt een paard stond,waar ze niks mee konden.Hij zou naar de slacht gaan,maar ik mocht het proberen met dit paard.
Het was een zielige ,magere ierse merrie die was geimporteerd uit Ierland.
Op de manege hadden ze haar met geweld zadelmak gemaakt,en de lessen in gedaan.Met het gevolg dat ze alles eraf gooide of achterover sloeg.
Om haar tam te krijgen ,hadden ze haar maar geen eten meer gegeven.alleen wat slecht hooi.Ze stond op stand toen ik haar zag.Ik zag een mager,bang en mishandeld paard met hele dikke achterbenen.
Ik heb haar eerst een jaar op proef gehad,om te kijken of ik er wat mee kon.Ze heeft dat jaar iedere maand een wormkuur gehad omdat ze vol zat met bloedwormen.het hele jaar in de bandages gestaan.
Het heeft me ook dat jaar gekost om er normaal op en af te stappen.
Als je erop zat ,kon je er niet zonder hulp af en om erop te komen had je ook hulp nodig.
Om het lange verhaal in te korten,ik heb haar toch nog 6 jaar gehad en
heerlijke buitenritten gemaakt.Meer was niet mogelijk ,want ze had te veel geleden van de slechte behandelingen voor ze bij mij kwam.
Ik heb haar zelf laten slachten,zodat er niet meer mee zou worden gesold.ik vond dat ze genoeg had gehad. Ze is met een snoepje tussen de kiezen gestorven.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-06 23:51

gootje12 schreef:
Ik heb haar zelf laten slachten,zodat er niet meer mee zou worden gesold.ik vond dat ze genoeg had gehad. Ze is met een snoepje tussen de kiezen gestorven.

Echte dierenliefde !!!!

Buggie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-06 09:32

Wij hebben 6 jaar geleden een merrie van een handelaar gekocht want die zou haar naar de slacht brengen. De merrie was bij onze buurman gefokt en aardig groot 1.73, ze is bij hem op 2 jarige leeftijd beleerd en eigenlijk had ze altijd wat. Toen wij hoorden dat ze bij een handelaar stond en die haar mee zou nemen naar slager hebben wij haar gekocht.
Mijn moeder heeft er nog L2 mee gereden en vorig jaar ging het niet meer, ze was kreupel, had last van het hart en de nieren. Dus toen hebben wij ook gezegd van nu is het tijd dat ze gaat, want zo kan het niet langer meer! We hadden al heel veel dingen geprobeerd maar het helpte niet, hele moeilijke beslissing maar het is beter voor haar. We hebben nog 5 leuke jaren met haar gehad! En we hebben nog 4 nakomelingen van haar, die allemaal haar lieve leuke karakter hebben gekregen!

BlueStar

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-06 23:39

Ik heb lang geleden 1 shethengstje van 1 jaar van Utrecht afgehaald, maar of hij ook naar de slacht zou zijn gaan weet ik niet.
Geen lievertje bijten en trappen als de beste. Gewoon lief,eerlijk en erg streng geweest tegen hem en met gelijke munt terug betaald.

Hij was super opgeknapt stond voor de kar ik kon bij hem liggen in stal alles. Wel heb ik begrepen dat nadat ik hem had verkocht hij weer in oude gewoontes was teruggevallen. Helaas kon ik hem niet meer vinden.

Mijn huidige pony was zijn toekomst onzeker van hij zou naar een handelaar zijn gegaan.
Altijd een lieve pony geweest en goed opgeleid. Maar ik vermoed door wat aandacht tekort lastiger geworden en slecht willen concentreren en iedereen van hem afgooien die wilde rijden (hihi bokken en draaien kon hij supergoed) Hem heb ik met rust en liefde benaderd, aangezien hij helemaal gek werd als je een klap gaf. Dit was eigenlijk ook niet nodig hij bijt of schopt niet maar in het begin wel eentje die je klemduwde tussen hem en iets. En hangen aan het halster als hij vast stond. Dit is nu gelukkig verledentijd.

Nu nog de uitdaging hem weer voor de kar te krijgen, hij heeft daar vervelende ervaringen mee gehad. Hier trek ik nu nog zo 2 jaar voor uit. Handmatig mennen gaat redelijk goed, sleepje ook. Maar de rest is nog een ramp.

Als je veel tijd en geduld in een paard/pony weet te steken krijg je er een super dier voor terug. Dat merk ik nu weer

Zeebries

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-06 07:54

Ik volg even!
Wat goed van jullie!
Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar mijn vriendin werkt voor de koetsen in Brugge,en ze hebben daar tal van slachtpaarden rondlopen!

Brammetje16

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-06 08:56

ik heb mijn draver van de slacht gered, maar goed dat is met de meeste zo, zijn ze uit gekoerst en zijn ze niet super dan gaan ze naar duitsland of ergens anders naar een slacht.

Inky_devil

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-06 14:31

Mensen, Sorry moet het even kwijt.
Ik vind jullie geweldig
Zo'n beestje een tweede kans geven, simpelweg geweldig.
Zouden meer mensen moeten doen

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-06 14:33

mijn merrie was ook voor de slacht.. heb bewijs en dat alleen omdat ze kromme pootjes heeft..

Mikkiej

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-06 15:07

Geen paard van de slacht.
Wel een geit. Oké niet ik, maar de eigenaar van m'n verzorgpony's. De geit is inmiddels overleden aan ouderdom..