Toch rugpijn..

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Navy

Berichten: 4501
Geregistreerd: 10-03-01
Woonplaats: Voorthuizen

Toch rugpijn..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-05-02 18:43

Hoi,


Helaas.. Zoals ik al had geschreven zou er gister iemand langskomen om naar Navy's rug en drukkingen te kijken..

Hij zag meteen dat ze een stuk beter in d'r bespiering zat dan de vorige keer dat hij 'r zag (bij het passen van een Westernzadel), ha! Een complimentje dus. Goed de rug onderzocht, en deze bleek heel gevoelig en op sommige plekken zelfs pijnlijk te zijn. Daar moest om te beginnen dus snel een fysio bij komen. Na een lange inspectie hebben we het zadel erop gelegd. Nu is ze vanaf januari echt een stuk breder aan het worden, vooral de schouderpartij is erg goed ontwikkeld. En daar zat het probleem dus ook. Doordat deze veel breder waren geworden was het zadel te smal geworden, waardoor het te ver naar achter lag en weer daardoor drukte het op de verkeerde punten, zo ontstonden die drukkingen dus.

Deze week komt de fysio dus langs, hopelijk met wat goede tips. Ook ga ik nu 2/3 weken de rug zoveel moeglijk ontlasten. Veel wandelen en joggen naast Navy dus, veel longeren, en af en toe misschien een kort ritje (15-20 min). En een nieuw zadel natuurlijk. Waarschijnlijk wordt dit een kunststof Endurancezadel, de fabrikant komt met de zadelmaker en fysio mee, en gaat zo een goed zadel zoeken/ passend maken.

Ben blij dat ik nu echt goed weet wat er nou precies aan de hand is, en dat het op deze manier opgelost kan worden. Een hele opluchting, al blijft het natuurlijk ontzettend balen. Hoop maar dat het met die rug zo snel mogelijk beter wordt (maar overhaast natuurlijk niets), vindt het zo zielig!

Groetjes Mandy

Endurance: je paard, jij, een prachtige omgeving en heel veel kilometers worden samen één.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: cam, Mieke, Sheeltje2, Tomboy0 en 28 bezoekers