Dit is het verhaal:
Een jaar of 9 geleden heb ik bij een ruitersportzaak in Haarlem een Prestige zadel aangeschaft. Deze man had ws een deal met Prestige want ik wilde stubben, maar dat paste niet op mijn dubbeldikke fjord, volgens hem, en kon ook niet op maar gemaakt worden...
Ik, onwetend, en veel geld in de zak..( had immers gespaard) vroeg wat de alternatieven waren, en hij kwam met de Prestige Top Dressage. Deze zadels konden volledig op maat gemaakt worden. Ik het zadel geprobeerd, en het zat goed, dus het opmeet-setje erbij, rug opgemeten, alles genoteerd en opgestuurd naar Prestige.
Enfin, heb het zadel nu nog steeds, nog steeds tevreden, maar laatst zakte het zadel naar rechts.
Na 2 zogenaamde zadelmakers, de hulp van harnassmaker ( Patrick) alhier, erbij geroepen, helemaal perfect op gevuld, niets dan hulde.
Mijn bijrijdster haar fjord komt van de zomer onder de man te lopen.
Zodoende is ze zich aan het orienteren op de zadelmarkt, ( dus niet DE zadelmarkt)
Op Jumping Amsterdam is ze op een stand geweest waar Thorowgood vertegenwoordigd was. Zij haar verhaal voorgelegd, en ook het verhaal van mijn zakkende zadel. Ze was toch nieuwsgierig wat anderen daar over te zeggen hadden.
De vertegenwoordiger vertelde haar : ' Een Prestige zadel zal nooit op een fjord kunnen passen' Dat was dus de repliek op mijn zakkende zadel.
Het saillante detail van dit hele relaas is:
De vertegenwoordiger van Thorowgood, had, voor dat hij deze functie bekleedde, een ruitersportzaak in Haarlem...
En je raadt hem natuurlijk al, daar is ooit een Prestige zadel verkocht aan ondergetekende, door hem.......
Mijn zadel ligt goed, de boom past, de kussens zijn mooi gevuld door de allergoeiste (
) zadelmaker hier op bokt, dus ik maak me nergens zorgen om. Maar wat een
zijn het toch ook, he, die zadelverkopers!! Dus bokkers , be aware!!!Gr Marjolein