nou dus liet ik giedje nog een keer naar de tandarts dit jaar.. hij is 12 jaar (voordat ik hem kreeg dus) nooit naar de tandarts geweest, die mensen hebben em gewoon zwaar verwaarloosd!! hij is daardoor echt vet vals geweest een tijdje... en weetje hoe dat ALLEMAAL komt?? doordat hij gewoon altijd pijn heeft gehad!! weet je hoe erg het is te horen dat je paard altijd, ze heele leven lang pijn heeft gehad?? hij heeft haken van 5 cm aan ze kiezen zitten die ze hele wangen en gehemelte kapot hebben gemaakt, en dan doet hij nog zo z'n best voor mij ik hou zo veel van hem, echt het is gewoon echt het beste paard terwereld. er zijn niet veel paarden die met zoveel pijn gewoon door blijven lopen, ik wou dat hij wel gestopt had, dan hadden we er eerder wat aan kunnen doen.. nu moet hij morgen zwaar onder verdoving en moet er allemaal electrische troep in ze mond en dat doet echt zeer... ik ben zo blij dat ik hem naar de tandarts heb laten gaan, als we dat niet hadden gedaan bedenk dan eens dat hij steeds meer pijn zou hebben gehad... vind het zo erg echtwaar..
horen dat je paard z'n hele leven pijn heeft geleden is echt het ergste wat er is, en nog erger is het feit dat hij gewoon doorblijft lopen en z'n best blijft doen... een paard moet wel heel veel van je houden om door te blijven lopen met zoveel pijn... arme gidon...
Jeetje...moet er niet aan denken...sterkte!
Maar nu gaat ie toch goed geholpen worden, niet ? dan heb je straks een jong veulen onder je kont

geloof je het zelf? 

klinkt mij erg commercieel.