Bijna een jaar geleden....

Moderators: Murosch, A_nouk

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

jantina

Bijna een jaar geleden....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-05-02 20:57

Poste ik dit:

--------------------------------------------------------------------------------

jantina schreef:
Op 26 mei, 22.55 uur is Isolda bevallen van een gezonde (zo lijkt het iig) dochter!
Ze is vos, drie hoge witte benen tot de knie en 1 wit sokje. Ook een brede bles, maar vrij recht, dus het valt allemaal wel mee.

Ik zit nu met hangende oogjes voor de comp. Ik moet nog heel even verder waken, ze heeft namelijk nog niet gedronken. Ze mag nog 3 uren erover doen voordat het kritiek word. Ze ligt overigens nu even een slaapje te doen.

Ik heb Isolda tegen tienen uit de wei gehaald, toen had ze al last van lichte weeen. Ze was klam en wist zich duidelijk geen raad met zich zelf. Op stal gezet, zusje gebeld en een uur later lag er een popke achter!
Het was nog even spannend, omdat ze tegen de muur aan ging liggen, maar later verplaatste ze zich een stukje en was er niets aan de hand. Een diepe zucht en nog een heeele diepe zucht en daar kwam ze. Ik heb zelf het vlies gebroken, heel taai spul is dat, ik moest er echt met mijn nagels in.
Zodra het eraf was, ging het koppie omhoog en het was zo'n mooi gezicht. Isolda keek zo verbaasd om zich heen, alsf ze zich afvroeg, wat is hier gebeurt? Wat heb ik nu aan mijn staart?
Maar dat was snel overwonnen en nu is het een heel zorgzaam moedertje. Ze schermt het keurig af van iedereen en houd het keurig op stal.
Als Udinde nu nog even drinken gaat, dan kan ik met een gerust hart in mijn bedje!

----------------------------------------------------------------------------------
Echt zo leuk om even die oude berichtjes door te lezen! Hoe verschrikkelijk gelukkig ik wel niet was
Daaaaagen achtereen met de fotocamera op de loer gelegen, zwijmelend aan het hek gehangen, op een krukje in de wei zittend.....
*zucht*
nu nog twee jaar extra wachten voor het "echte" werk en genieten van een opgroeiend hummeltje.
Eindeloos geweldig zo'n jong leven! Genieten met een hoofdletter G!
Ik kan nu al niet wachten tot er bij Berber ook zo'n krielkipje loopt Lovers

Afbeelding

Cody

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-02 21:20

Ach Lovers hier is het nog een veulie...en moet je nu zien, met de kleuterklas de duinen in. Een echte dame al.

Een plukje gras, een voorzichtige knauw
moet mijn plekje veroveren in de groep
Ik kijk in de verte en wat zie ik nou
Een heel vriendelijk gezicht en ik hoor geroep
Het is mijn vrouwtje weer die komt kijken
of ik alweer gegroeid ben sinds de vorige keer
of ik al op mama begin te lijken
en al wat manieren leer
Maar Jantina ik vermaak me hier zo goed, weet je dat
met mijn vriendjes allemaal bij elkaar
Nog even geduld en dan rijd ik met jou langs het wad
De tijd gaat zo snel, ben alweer bijna 1 jaar!!! Lachen

Jurga

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-02 21:38

Oh wat gaaf jantina! Dan merk je pas hoe snel het gaat! Voice is ook al weer anderhalve maand oud en het lijkt nog maar zo kort..... Haha! Ben errug benieuwd naar het veulie van volgend jaar iig! Volgend jaar kunnen we waarschijnlijk samen zenuwachtig zijn! Tong uitsteken

So tell me where you are / Tell me how you feel / Tell me what you need / Just tell me how you feel / And let it all just rain on me. ~ Kane

Tiko

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-02 07:44

leuke foto trouwens......
Het lijkt mij echt super leuk/spannend etc. als mijn paard een v eulen krijgt...maar dat gaat zo moeilijk..het is een ruin! Huilen

Tiko is BOKTTINKER 2003!!

Maaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-02 07:50

ik weet ook nog dat je toen zo zat te dubben over een naam jantina! *LOL* *LOL* *LOL* En je wist maar steeds geen leuke.... dus een topic erover gestart Haha!

die Udinde, wat een meid

Je hoeft niet meteen een vlinder te zijn
Obsession SL (v. Orbaldo II) mijn grote trots :+:
FNRS Jurylid F1 t/m F20 en A Proeven

Mieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-02 08:01

Tjee, wat is ze gegroeid hè?

Het is nu al een echt paardebeest i.p.v. een veulen. Dus Berber gaat voor de tweede ronde bij Alderic? Knipoog

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie