in uitjes

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
WennieJ88

Berichten: 2563
Geregistreerd: 04-04-01
Woonplaats: Emmen, Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-01 20:10

ik heb vandaag met nikki in uitjes gespronge 6 achter elkaar aan dat is cooooool en ik heb nog ff ren galop gedaan maar dat was niet zo kicken als die in uitjes!!!!!!!!!
klennen julie dat wel Verward en ik ging er gewoon in galop op afdat beest is echt cooooool ik ga donderdag er weer op rijden 't is gewoon gaaf!!!!!als je het nog nooit hebt gedaan moet je echt een x doen!!!! Kwijl Kwijl Party!! Party!!
=x Kusje x=jes
+
knipoogjes van jolien!!!!

Dorine
The one and only

Berichten: 4131
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-01 20:52

Hoi! Heb het ook gedaan, met Pie. Hij had het nog nooit gedaan, dus eerst twee, toen drie, etc. Ging echt supergoed Cool ! Ik vond het zelf ook echt leuk om te doen. Pie is dol op springen, en ik ook gelukkig. Hij is alleen soms wat te onstuimig *LOL* *LOL* ! Groetjes, Dorine.

Kitty

Berichten: 7697
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-01 22:10

Tijdens de springles moeten we de in-uitjes altijd in draf doen. Dat zijn dan van die dingen van bijna een meter hoog en dan vier achter elkaar ofzo. Is wel lachen. En is ook erg goed voor het paard. Door in-uitjes kun je paarden die erg stormen rustig krijgen...

WennieJ88

Berichten: 2563
Geregistreerd: 04-04-01
Woonplaats: Emmen, Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-01 19:19

ja maar nikki zet je voor die in uitjes je hoeft haast niet aan te sporen en daar gaat ie dan en gaat ie er niet tussen uit duzzzzz heeeel makkelijk! Kwijl Kwijl
=x=jes mij

carola

Berichten: 8687
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-01 21:21

Ik ben echt een supervoorstander van in-uitjes! En het is nog leuk voor ruiter en paard ook!
Het is ook leuk om ze op een volte te zetten zodat je constant kan doorspringen of 1 kant van de balk tegen de bakrand.
Ik heb zelf een keer 20 in-uitjes achter elkaar gesprongen met Snoops (toen ze nog mocht springen, want dat mag ze al 2 jaar niet meer wegens peesproblemen). Ze sprong altijd super, dus die in-uitjes ook zonder beugels, teugels of met ogen dicht gesprongen! Tof!!! Nog leuker en beter zelfs dan een sprong maken van 1,40 ofzo. Alleen wel ff opletten dat je ze op de goede afstand zet, als je dat niet weet moet je heet ook niet doen...

WennieJ88

Berichten: 2563
Geregistreerd: 04-04-01
Woonplaats: Emmen, Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-01 19:00

wow wat veeeeeeeeeel dat zou ik niet durven! *LOL* *LOL*

kenzolover

Berichten: 228
Geregistreerd: 25-04-01
Woonplaats: POORTUGAAL!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-01 19:01

ik spring nog niet met kenzo! jammer! Verdrietig

Marsje
Berichten: 8089
Geregistreerd: 09-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-01 19:03

Hoe oud is Kenzo dan?

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-01 19:16

uhm wat zijn dat eigenlijk precies? Verward sorry ben ook maar blond *LOL*

WennieJ88

Berichten: 2563
Geregistreerd: 04-04-01
Woonplaats: Emmen, Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-01 19:20

nou dat zijn heeeel veel hindernissen achterelkaar en die moet je dan springen!moet je een x proberen

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-01 19:31

nou ik weet nie of ik dat wel durf Verward Party!!

Dorine
The one and only

Berichten: 4131
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-01 22:30

In-uitjes: een aantal niet zo hoge hindernissen achter elkaar, maakt niet uit hoeveel. Belangrijk: het paard maakt dus geen galopsprong tussen de hindernissen, maar bij het neerkomen zet hij meteen weer af voor de volgende sprong, dus daarom heet het "in-uit". Belangrijk is dus dat de afstand tussen de hindernissen goed is. Groetjes, Dorine.

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-01 22:41

Ja, maar hoe weet ik hoe groot de afstand moet zijn? áls ik het ooit eens ga doen vraag ik wel aan iemand die er verstand van heeft om ze op te bouwen

Lepeltje

Berichten: 2972
Geregistreerd: 16-04-01
Woonplaats: de keukenla

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-01 11:37

Tsjong, echt, ik heb met Ricardo een gigantische moeite over die in-uitjes te komen. Hij springt ZO lomp dat hij bij het zevende of het 6e in-uitje (de laatste paar meestal) echt niet meer uitkomt, en omdat ik OOK nog moeite moet doen hem tussen de hindernissen te houden gaat het allemaal echt heel knudde. Dan lig ik uiteindelijk bij de laatste hindernis zo ongeveer naast de pony. (vier weken geleden aan zijn buik *LOL* ) En toen heb ik hem toch nog over de laatste hindernis gekregen, zo ongeveer achter het zadel, maar het was gelukt. Ricardo vond het dus niet zo'n geslaagd idee. Jah, en dan springt hij een parcours vlekkeloos zonder ook maar een keertje te weigeren of ook maar een keertje een balkje af gooit. Nou ja, hopen dat het de volgende keer met de in-uitjes beter gaat Verward
20 achter elkaar vind ik trouwens ook erg veel. Lijkt me wel eens cool om te doen, maar dan moet ik denk ik eerst maar eens met 7 in-uitjes oefenen.

carola

Berichten: 8687
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-01 11:51

Ja, dat ik 20 in-uitjes heb gesprongen is ook heel veel. Het is ook niet dat ik het iedereen aan beveel, want als je paard daar niet klaar voor is moet je het absoluut niet doen. Dan maak je alleen je paard ermee kapot.
Maar ja, Snoops was daarvoor prima in orde, en dus ging het super makkelijk.

WennieJ88

Berichten: 2563
Geregistreerd: 04-04-01
Woonplaats: Emmen, Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-01 11:10

aha maar dat paard hoeft je gewoon voor een hindernis teb zetten en hij gaat en hij zorg altijd dat ie goed uit komt!

visje

Berichten: 4546
Geregistreerd: 11-04-01
Woonplaats: België (Vlaams-Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-01 12:15

Ik vind drie hindernissen al zoveel...
Maar, hoe lang is die piste dan als je er 20 achtereen zet???

Dorine
The one and only

Berichten: 4131
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-01 12:17

Hee lepeltje!
Misschien gaat het beter als je eerst 4 in-uitjes achter elkaar springt, dan vijf, etc.?
Bij ons deden we het zo:
We legden een groot aantal balken neer, daar draafden we een aantal keren overheen.
Toen een aantal balken zo neerleggen dat we er in galop overheen konden.
Daarna maakten we van de laatste balk een laag sprongetje, en de andere galopbalken lieten we gewoon zo liggen. Dat deden we twee keer.
Daarna van de balk daar weer voor ook een sprongetje maken, dan heb je dus een in-uitje, en als dat prima gaat wat afstand betreft enzo, kun je van de balk daar weer voor ook een laag sprongetje maken.
En zo kun je doorgaan naar het aantal hindernisjes dat je wil springen als in-uitjes.
Wat onze instructeur zei: als het paard bij 4 in-uitjes scheef gaat, niet goed uitkomt, of weigert, telkens opnieuw proberen tot het prima gaat (desnoods eerst nog 3 springen met de andere galop-balken er nog voor). Dan pas verder uitbreiden.
Ik vind het erg leuk om te doen. En Pie ook!
Doei! Dorine.