verzorgpony te koop hoe haal ik me ouders over?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
evatjuh

Berichten: 38
Geregistreerd: 30-04-02
Woonplaats: Zoetermeer

verzorgpony te koop hoe haal ik me ouders over?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-02 12:59

Hey allemaal

Me verzorgpony staat te koop en hij is al in prijs gezakt omdat de eigenaar hem egt kwijt wil. Natuurlijk wil ik hem wel hebben maar hoe krijg ik me ouders zo ver???/

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-02 14:22

Stel een begroting op, van hoeveel het paard per jaar zal kosten, wat jij hieraan kan bijdragen en wat je ouders moeten bijdragen.
Laat zien dat het je serieus is, ga elke vrije minuut naar de paardjes toe, lees veel informatieve boeken en laat die "rondslingeren" enz. enz.
Veel succes.

snoocky

Berichten: 987
Geregistreerd: 13-03-02
Woonplaats: leiden

TE KOOP

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-02 14:51

Cool BLIJVEN VRAGEN EN VRAGEN Cool VEEL SUCCES.

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23430
Geregistreerd: 09-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-02 16:26

zelf meebetalen en bijvoorbeeld een gedeelte van je zakgeld reserveren voor het paard.

Roosje87

Berichten: 427
Geregistreerd: 06-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-02 22:17

Dit had ik ook. Mijn verzorgpony´s stonden ook te koop en ik vroeg steeds maar weer of ik ze mocht kopen. Maar mijn ouders vonden het niet goed, want ze wilden het niet hebben omdat het niet goed was met school enzo. Misschien beetje banketstaaf voor jou, maar gelukkig zijn niet alle ouders hetzelfde.

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-02 23:56

Zielig doen Haha!
Toen ik thuis kwam van Pinky met het nieuws dat Pinky verkocht moest worden ben ik jankend naar boven gerend (was wel echt Tong uitsteken) en binnen no tie stond me ma aan me bed dat ik hem mocht kopen Haha!

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-02 11:17

Door die berichtjes hier, ga ik steeds meer van mijn ouders houden Lovers Haha! Mijn ouders kwamen gewoon zelf naar me toe, dat we een paardje gingen kopen. Lief hè?

Chantal

Berichten: 4910
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Harderwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-02 11:20

ZEUREN ZEUREN>.
en idd zielig doen Lachen
Mijn Ouders kwamen er ook zelf mee Lovers

Tinne

Berichten: 13717
Geregistreerd: 07-11-01
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-02 13:35

Ik heb mijn ouders pas geleden ook over gehaald Haha! (ZJOEPIE!!) MAARRRR...wel op voorwaarde dat ik alles (maar dan ook echt ALLES) zelf moest betalen... Oké, dat heb ik er wel voor over Haha!

Het slimme is idd een begroting opstellen, dat helpt ook heel goed!

Heel veel succes en vertel ons hoe HET gesprek is gegaan!

Joyce

Berichten: 6371
Geregistreerd: 02-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-02 14:30

Zeuren werkt niet altijd hoor, zielig doen werkt meestal beter }> Mijn voorwaarde was ook zelf alles betalen.. en nu ik hem eenmaal heb, helpen ze zelfs Lovers Haha!

Ethelate

Berichten: 21120
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-02 14:43

Je moet niet tot vervelends toe gaan zeuren, want dan worden je ouders nou echt niet happy van! *wel zielig doen!maar niet NEP!* Praat over paarden,..! Ben er elke vrije minuut mee bezig, laat duidelijk merken dat je verzorgpony veel voor je betekend, en laat merken dat je school erniet onderlijdt!
Maak een begroting en stel voor een baantje te nemen, of heeeeel veel vakantie werk te doen!

Ik heb ook eerst een jaar moeten laten zien dat ik er tijd voor had, verantwoording en dat school er niet onder lijdt!
En mijn resultaten zijn beter geworden! Tong uitsteken *met minder doen Schijnheilig *
En ik heb nog tijd zat over!

succes!

Ethelate

Berichten: 21120
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-02 14:43

ohja, betrek je ouders bij paarden, neem je ouders een keer mee, laat ze komen kijken, laat zien hoe je er mee om gaat...

jen

Berichten: 3212
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Milheeze

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-02 15:56

het is niet eerlijk Huilen
sommige krijgen paarden van zn ouders
de andere gaan wat slijmen en krijgen er een
en ik heb altijd pech
maar als ik jou was gewoon laten zien hoeveel je om je verzorgpaard geeft en at je hem echt niet weg wilt doen
xx jen

nicolietje

Berichten: 1331
Geregistreerd: 01-01-02
Woonplaats: hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-02 18:38

smeken..en net doen alsof je huilt omdat het niet mag..je moet ze laten weten dat het echt het liefste is wat je wil!!
heel veel succes!!!
en als het niet mag krijgen ze protest mailtjes van alle bokkers Haha! Knipoog hahah

stokpeerd
Berichten: 431
Geregistreerd: 23-03-02

ouders overhalen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-02 15:01

zorg dat je weet wat ze per maand verdienen, wat hun vaste lasten zijn, en wat ze aan eigen luxe besteden.

reken reel uit wat de verzorging van een pony gaat kosten.

Kom dan bij ze met een goed onderbouwd verhaal. misschien banketstaaf je ze dan van hun sokken.