soms zou je ze toch???? GRRRRR

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

soms zou je ze toch???? GRRRRR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-05-02 21:27

Jamaica en hon had ik rond een uur of 2 op het land gezet (jaaa, op de KALE wei!!) Rond een uur of 7 was ik weer op stal, om ze binnen te zetten, en ze allebei even te longeren.
Aangezien ik weet dat jamaica slecht alleen kan blijven, pakte ik haar als eerste. Naar de longeerbak, longeerlijn eraan, en compleet bagger! Zelfs aan de longe gilt ze heel land van heusden en altena bij elkaar geloof ik! Helemaal knetter, galoperen, draven, galoperen, draven, en ik maar staan, hoho, stappen, ho maar. Jah, niet dus!
Grrrr, ze is harstikke lief hoor, echt. Maar ze kan af en toe zo het bloed onder mijn nagels vandaan halen! Aangezien ze zich weer dusdanig druk hade lopen maken, besloot ik om haar langs de weg even uit te stappen. Hier was ze nog nooit geweest, en hier was ze ook weer harstikke braaf. Raar paard...
Hon deed het trouwens super (as usual Haha!)


Cowgirl

Berichten: 23721
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-02 10:04

Ik zou haar dan gewoon even uit laten rennen. Felix heeft ook wel eens van die Buien(gehad) , echt helemaal knetter nou dan helpt ho ho niet meer. Haha!
lekker laten rennen ze worden vanzelf wel moe en dan daarna juist nog even aan het werk zetten 10 minuten ofzo

' On bended knee is no way to be free'
Peter R de Vries.

Dorine
The one and only

Berichten: 4131
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-02 13:21

Haha dit herken ik helemaal!
Tegenwoordig laat ik haar dan ff zonder lijn los in de buitenbak lopen, en steeds maar wegsturen.
"Ja Cerise, zonder lijn...
Galop naar links, galop naar rechts, ja je moet alle kanten op die IK zeg, en zodra je in draf wil moet je van mij wéér in galop....
Tot je het zat bent en 'braafheid gaat vertonen'.
Dan mag je heel lief naar mij toe komen sjokken, wordt je uitgebreid beloond, en daarna nog even 'werken' aan de longe."

En ze is dan al heel wat liever ja.
Maar inderdaad, soms zou je ze toch!
Heb je dat ook met Jamaica, dat ze als ze hengstig is, zich zo snel opfokt wanneer ze alleen moet zijn?
Pfff Cerise moest een keer alleen op stal, eerst de ene in de trailer laden en daarna Cerise pas...
Ze begon me toch te hinniken!

Gerard Joling is daar echt niks bij.... *LOL* *LOL*

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-05-02 21:54

dorine, niet alleen als ze hengstig is Frusty Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-02 09:08

Kawa heeft ook regelmatig met longeren dat hij denkt op duindigt te zijn.
Ik kan dan ho-en tot ik een ons weeg, maar het helpt niks.
Ik laat hem dan lekker rond racen, na 10 min is het vaak over.

Ik heb ook wel eens gelongeerd omdat ik wat minder tijd had en dacht ff longeren en dan kan hij naar stal.
Nou dat ff is er dan niet meer bij.
Kawa zeiknat, dus superlang uit laten stappen.
Dan had ik vaak beter kunnen rijden want dan kan ik wel beplalen hoe moe/nat hij word Haha!

Maar verder maak ik me er niet druk om, zou me pas zorgen maken als hij het niet deed, nu weet ik immers dat hij gezond is en lekker wat energie heeft.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: anjali, ArtHorse, Vagabondo en 34 bezoekers