en dit plaatje en discussie die eruit voort kwam vraag ik me af wat jullie hiervan vinden en denken...

roossie22 schreef:is dit werkelijk bedoeld om je paard schoon te houden???????
![]()
Karin schreef:Is het misschien mogelijk om te reageren zonder neerbuigend te doen over mensen die de dingen anders doen dan jij?
roossie22 schreef:ja hoor! al was het niet zo zeer neerbuigend bedoeld... ik verbaas me er werkelijk over dat er dat soort dingen uitgevonden worden, geloof niet dat paarden namelijk gelukkig worden van zo'n 'pak'. ik dacht namelijk dat zo'n ding bedoeld was voor eczeem of iets en niet om 'de mooiigheid'
Karin schreef:@Roossie22: je kunt je ook afvragen of een paard gelukkig wordt van een zadel op zijn rug. En ik denk zelf dat het gemiddelde paard vaker een zadel draagt dan een knotprotector.
roossie22 schreef:om maar even offtopic door te gaan dan: dat is ook wat ik me regelmatig afvraag idd, net zo goed als ik me dus gelijk afvroeg of ze van dit soort 'supermanpakken' ( zoals ik ze altijd maar noem) gelukkig worden...
verder vind ik een zadel dan nog nut hebben, ivm drukverdeling etc en van zo'n protector zie ik behalve dat mensen het makkelijker/mooier vinden geen nut, maar dat terzijde...
Karin schreef:Ik zou zeggen: start daar een nieuw topic over op PP, ik denk dat het een gevarieerde discussie zal opleveren.
mijn mening is wel duidelijk denk ik.....ik ben van mening wanneer je wedstrijden wilt rijden en alles tiptop in orde wilt hebben , je ergens tussen nacht en ochtend opstaat en je dan alles in orde maakt. omdat jij als mens alles mooi wilt hebben en dat beest opgetuigd en wel een wedstrijd in wilt slepen, moet het ook maar met een masker, beenbeschermers, knottenbescherming etc op stal staan...... omdat jij wilt dat het beestje er mooi uit ziet....
ik dacht dus serieus dat die 'supermanpakken' tegen eczeem of iets waren en verbaas me er écht over dat het weer een geval van ' makkelijk mooi te houden is'
ben benieuwd