Dag van het aangespannen paard....

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Dag van het aangespannen paard....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-05-02 18:29

Gister "moest" ik voor het stamboek naar de dag van het aangespannen paard in Utrecht.
Om half 9 op de bus gestapt, en rond half 10 was ik in utrecht.
De stand opgezocht, me netjes gemeld, en lekker koffie geleut.
Er was veel intresse voor de paardjes die we bij ons hadden.
Lin Whitehouse (stal Saujana, voor eventuele NMPRS kenners onder ons) Had haar 3 jarige hengst Saujana's Tujuh (maleis voor 7, aangezien hij het 7e veulen was) van 72 cm!!!! bij haar. Een zoon van mijn droompaardje Dent Heartbar.
En dan nog 2 jaarlingmerries, met ook maleisse namen, waarvan het me maar niet lukt om de naam te onthouden Haha!. 1 van die merries was ook een dochter van Dent Heartbar, en de ander van Toyhorse midnight shadow.
Tja, ik ben helemaal weg van Heartbar, dus automatisch ook van zijn zoon en dochten Haha!.
Echt een schat van beestje!.
Voor de jaarlingen was het een spannende en vermoeiende dag. Aangezien ze zo klein zijn dat het geen nut had om ze in een box te zetten (aangezien je ze dan niet ziet) hadden we van Dranghekken aan weerszijde van de stand een box gemaakt.
De Heartbar dochter vond op een gegeven moment een haflinger die langsliep dusdanig intressant, dat ze door de spijlen heen floepte, en vrolijk achter de haflinger aandribbelde Haha!.
Beestje gevangen en terug gezet.
Later met alle 3 even een rondje gaan lopen, en heel veel vragen en ongeloof. "dat er zulke kleine paardjes bestaan!"
Ook heel veel van: Kijk, een minishet! Terwijl ze in de verste verte niet op shetlanders lijken, maar ach. De gelijkenis is, dat ze ook klein zijn Haha!.
Beestjes terug gezet, aangezien ik van mezelf bij de show van the black riders MOEST kijken!
Was als altijd weer geweldig. Ik kende de show van foto's (met die vuurring) maar had hem nog niet in het echt gezien.
Ik vond het alleen "Jammer" Dat marianne met rudy veeeeeeelll meer kan dan ze gister liet zien, maar vooruit, zij zal zich waarschijnlijkk ook aan een bepaalde tijd moeten houden.
Weer terug naar de stand, en de beestjes klar gemaakt voor het rassendefile. Ik liep (uiteraard Haha!) met de heartbardochter (voor mensen die er waren, het bruintje met de lichte staart).
Onderweg nog gemeet met Thirza, maaike, marjolein, akerna en natuurlijk Nimber. EN de volle broer van lottie (Snik, lottie zelf was er niet!!)
HEt was voor mij een hele leuke, en hele leerzame dag. Ik begin steeds meer te begrijpen over ons stamboek, het doel e.d..
Hoop vaker zo met ons stamboek bezig te kunnen zijn


Kirsten

Berichten: 4509
Geregistreerd: 17-04-01
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-02 18:53

haha ik zou dus eigenlijk ook meegaan. Heb je de hackneys gezien of niet?

Maar ikw as niet gegaan omdat ik dan al om 5 uur uit me bed moest Slapen Gaaaap Hmmm als ik had geweten dat er nog meer bokkers waren was ik zeker geweest

Duitse Herder Kennel vom Haus Eelerberg, Correct gefokte Duitse Herders.
http://www.vomhauseelerberg.com
Sinds 01/09/2012 trotste mama van Kaya

liberty

Berichten: 17286
Geregistreerd: 21-09-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-02 18:55

hoiiii

volgend mij was het wel heel gezellie! Party!! Party!! Die show van marianne ken ik ook, was ze alleen, of met iemand anders??

gr linda Lachen

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-05-02 19:16

ze was met iemand waarvan ik zijn naam kwijt ben!
Springt MET wagen en al (haffie ervoor)

jacqueline

Berichten: 5549
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-02 20:44

Het was inderdaad heel erg leuk Haha! .
Heb nog bij die minipaardjes staan kijken, en ze zijn inderdaad wel heel erg klein hoor.
Vond die show van de black rijders ook heel erg knap, was een klein meisje naast me die zij....oooo ze rijd zonder beugels.....ze had niet eens door dat ze zonder zadel reed Knipoog
Verder vond ik de trekpaarden met oude machines enzo ook heel erg mooi, en de koetsen optocht vond ik ook prachtig......
Al met al een hele leuke dag gehad en volgend jaar zeker weer voor herhaling vatbaar.
O,ja heb ook nog heel erg moeten lachen om 2 kleine kinderen, die liepen langs een trailer heen waar een paard in stond met transport beschermers.....ze keken elkaar aan en begonnen te gillen tegen hun ouders dat het toch wel heel zielig was dat dat paard zijn benen had gebroken Pling hahahaha

Maaike

Berichten: 11864
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-02 10:48

heej jacqueline was jij er ook???? niet gezien...

vond het ook erg leuk en gezellig, leuke dieren gezien. Marjo en ik hadden zelfs een keer de 2e plaats goed geraden voor een tuigpaard aanspanning *LOL* *LOL*
erg leuke dag gehad zaterdag, heb weer gelachen

Je hoeft niet meteen een vlinder te zijn
Obsession SL (v. Orbaldo II) mijn grote trots :+:

Marjolein

Berichten: 11625
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-02 10:55

zeg maaike je vergeet nu wle dat de rest van t publiek om ons heen t ook goed geraden had (die begonnen zpontaan met ons mee te klappen Haha! ) vond het erg leuk. en heb vooral erg veel bewondering voor de 4 fjordjes waarvan 1 onbestuurbaar toch nog de marathon hindernis met de waterbak gehaald hebben. zo kewl Haha!

Kleine muisjes hebben kleine wensjes
Beschuitjes met gestampte mensjes

jacqueline

Berichten: 5549
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-02 20:35

Jaaa Maaike ik was er ook Haha! , ik heb jullie ook niet gezien..... Verdrietig
Heb Stef geloof ik ook wel zien zitten bij die kleine mini paardjes, maar verder helemaal geen bekende gezien!!!!

Maaike

Berichten: 11864
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-02 08:00

jeetje en marjo had dr boktpet nog wel mee/op! Ach je hebt toch vast wel 2 rare figuren gezien die bij het defile zaten te klappen voor de grunniger die langskwam? Schijnheilig Schijnheilig Haha!

Je hoeft niet meteen een vlinder te zijn
Obsession SL (v. Orbaldo II) mijn grote trots :+:

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-05-02 09:15

mijn naam staat notabene achterop mijn pet! Zeg dan wat!!!! Haha!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 3heathcliff5, Bielsje, YandexBot en 44 bezoekers