toch nof wat eisen aan een paard..

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Sirius_

Berichten: 10947
Geregistreerd: 09-01-01

toch nof wat eisen aan een paard..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-05-02 22:34

eerst shiraz. ging niet door, mocht geen paard meer. toen weer wel, toen weer niet. zijn we gaan kijken naar folly. volgende dag mocht ik geen paard meer. nu was een optie mijn bijrijdpaard (als het doorgaat en t klikt) te kopen. zelfde avond nog 'verdraai ik alles' en gaat t niet door, terwijl dat helemaal niet zo is, want de eigenaresse van de manege wist er ook van. Komt erbij: waar haal je t geld vandaan, ja je werk en de tijd dan? 's avonds rijden is geen optie, en, i hate to admit, maar mn ouders hebben wel gelijk. nu draaien er 2 afspraken: een paard als je op jezelf woont, en een paard als je aantoont dat je het aankan qua tijd en school en werk. dat kan ik doen met een bijrijdpaardje. gaat t goed zou ik volgend jaar nog een eigen paardje hebben. ammehoela. dit is wat ik ga doen: ik rijd een paard bij, heb ik toch nog wat in handen, net een eigen paard voor een deel van de week. ik ga 1 tot anderhalf jaar sparen, en na de verhuizing kan ik mn paard op t land zetten (denk ik) scheelt ook weer.
misschien allemaal erg vaag, vind ik ook, maar ik baal zo enorm! maar toch, liever 2 jaar wachten dan loze afspraken, en weer hoop hebben als we een paard bekijken om de volgende dag te horen te krijgen dat ik hem toch nooit krijg. das toch t kijken niet waard? Boos!


Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-02 22:55

Staar je niet zo blind op het woordje 'eigen'.
Als ik vandaag de optie zou krijgen: Iwaldo kopen, of bijrijder blijven, dan is er geen twijfel mogelijk, dan blijf ik voor het laatste gaan. Dat je alles met je eigen paard mag doen, is natuurlijk leuk, maar het kost zo ongelooflijk veel, je hebt zoveel verantwoordelijkheid, en in de toekomst gaat er nog veel veranderen, maar het blijft jouw paard waar jij voor moet zorgen (dus ook als je op kamers gaat enzo) je kan er niet zomaar vanaf.

Waarom ik dit zeg? Omdat ik denk dat je hardstikke blij moet zijn dat je een bijrijdpaard hebt!! Daar kan je zoveel van leren en het is zoveel voordeliger dan een eigen paard! Echt waar hoor, een eigen paard is niet heilig, zeker niet als je zoals jij nog studeert en nog niet werkt enzo.

Gewoon lekker doorleren, ondertussen zoveel mogelijk leren van je bijrijdpaard en daarvan genieten tot je een baan hebt en een fijn salaris. Dan kan je nog eisen stellen ook met wat centjes... mooi gebouwd paardje, leuke stal met mooie bak enzo...

Het komt allemaal uiteindelijk best op zn pootjes terecht.

Nothing tastes as good as being lean feels *profielupdate*
Goed voornemen 2007: Sommige PBtjes slippen er nog wel eens tussendoor... dus mocht je geen respons krijgen; stuur svp nog eens en niet boos worden hoor Haha!

Sirius_

Berichten: 10947
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-05-02 11:50

ik heb nog geen bijrijdpaard, dat hoor ik zondag pas. maar begrijp me niet verkeerd, als het doorgaat vind ik het heerlijk, en hoef ik ook geen eigen paardje, dat kan wachten. waar ik me boos om maak(te) is dat er eerst wordt gezegd dat ik een eigen paard kreeg, toen weer niet, toen zijn we gaan kijken bij een pony, toen mocht ik weer geen paard, gisteren weer wel en vandaag weer niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-02 11:58

En ik zoek me rot naar handige bijrijders, die niets hoeven te betalen, en net zo vaak kunnen rijden als ze willen, op een soort van "eigen"paard ( de enige die ze rijd) en die zijn nergens te vinden!!!!!!!!!!!!! ( ja, veertienjarige meisjes die alleen op maneges gereden hebben)

Sirius_

Berichten: 10947
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-05-02 12:06

misschien is dat het wel. ik zie wel af en toe advertenties van bijrijdster gezocht boven de 18. maar wat is jullie ervaring met meiden van mijn leeftijd? allemaal van die penny meisjes, waarbij alleen rijden telt?
want er zijn ook een aantal waarbij het vooral om verzorgen gaat maar die worden blijkbaar niet gezocht Frusty

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-02 12:10

Ik weet niet hoe oud je bent dus....... maar ik zoek juist mensen die alleen willen rijden, tuurlijk hoort het poetsen er ook bij, maar voeren en uitmesten ed hoeft ( mag) juist niet.
Maar een handige 16 jarige met verantwoording gevoel, vind ik ook niet erg, alleen, onze paarden staan wel gewoon te koop, en vaak kunnen die meiden daar niet tegen.

Spirit

Berichten: 27617
Geregistreerd: 09-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-02 20:02

Pam schreef:
want er zijn ook een aantal waarbij het vooral om verzorgen gaat maar die worden blijkbaar niet gezocht Frusty


Ja die zijn er. Ik heb Bolivia ook een half jaar vooral verzorgd. Niet zoveel op haar gereden. Daar gaat het bij mij helemaal niet om. Gaat mij gewoon om het verzorgen en vertroetelen en knuffelen met een paardje. Jammer genoeg is Bolivia weg, want met haar kon ik dat ook doen Verdrietig .

Maar ik vind het wel jammer voor je ja, dat het zo gaat.. Ik hoop voor je dat je dat Fjordje bij mag gaan rijden!

You mustn't be afraid to dream a little bigger, darling.

Pluutje

Berichten: 5624
Geregistreerd: 22-04-01
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-02 20:16

tja, ik weet niet hoor.
ik hem nu mijn eigen pony en ik merk wel dat het veel verantwoordelijkheid is, ik moet alles zelf beslissen enzo(mijn ouders weten niets van paarden)maar toch zal ik het nooit meer willen missen. ook al moet ik er nog zo hard voor werken, pony/paard loos wil ik nooit meer zijn. het genot dat je ervan hebt is gewoon geweldig. ik heb ook wel pony's gehad die als mijn eigen waren en ook waar ik niet op reed, maar toch..een eigen is gewoon het beste wat je kan overkomen(in mijn ogen dan)
ik ben ook erg blij dat ik de mogelijkheid heb gekregen en jou tijd komt nog wel joh!je hebt nog een heel leven voor je, geen haast joh..

Suzan

Berichten: 1583
Geregistreerd: 23-04-01
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-02 10:59

het is erg jammer voor je dat je ouders steeds op hun afspraken terug komen. Maar ik misschien is het inderdaad verstandiger om je voorlopig even niet alleen maar op een eigen paard te richten.

Zeker niet als je ouders er niet echter staan en jij financieel verantwoordelijk bent. Dat is op jouw leeftijd bijna niet te doen. Bovendien is de stalling hier in de buurt van Almere behoorlijk duur en koop alsjeblieft geen paard als je het financieel niet goed aankan, daar heeft het paard en jijzelf onder te lijden.

Er stond hier laatst op Bokt een topic over hoe oud je was toen je je eerste eigen pony/paard kocht of kreeg. Ik rij 16 jaar, had natuurlijk al die tijd heel graag een paard willen hebben, maar heb een half jaar geleden een paard gekocht. En het viel me op dat er best wel veel mensen waren die zo tussen hun 20 - 25 ste hun eerste eigen paard kochten. Waarschijnlijk op eenl eeftijd dat veel mensen klaar zijn met school en gaan werken, en het dan wel kunnen betalen.

Ik begrijp dat dat nu niet echt een leuke gedachte is voor jouw, dat je nog wat jaartjes zou moeten wachten. Ik had me vroeger ook suf lopen piekeren over hoe ik toch zelf een paard zou kunnen onderhouden. Maar probeer het nou voorlopig maar met een bijrijpaard. Die moeten ook in Almere en omgeving wel te vinden zijn. Goed zoeken, het kan misschien wel even duren, maar er zijn toch best wat mensen die i.v.m. tijdgebrek een bijrijder zoeken.

succes!

jamylover

Berichten: 1462
Geregistreerd: 15-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-02 11:36

Praat hierover met je ouders,en duidt aan dat je het niet op prijs stelt dat je eerst naar een paard gaat kijken,om de volgende dag te horen dat je opeens geen paard meer mag.Stel een lijstje op voor je tijd,met behulp van je schoolrooster.Bijvoorbeeld:

-maandag 3:15 uit---3.30 thuis----4:00 bij paard---6:00 naar huis & eten----huiswerk----bokken

je kan evt. ook op 1 dag een verzorgster nemen,zodat je ook is wat anders leuks kan doen dan alleen maar elke dag paard-paard-paard.
Veel succes.

Als dit niet lukt zou ik als ik jou was een jaar of nog meer wachten,net als je zelf al aangaf.Je kan dan even de feiten op een rijtje zetten,en erover nadenken OF je het nog wel wilt.Veel succes,maar het belangrijkste is: blijf met je ouders erover praten!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Vagabondo en 65 bezoekers