Lekkere lange rit gemaakt...

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Riëtte

Berichten: 5201
Geregistreerd: 26-02-01
Woonplaats: Bovensmilde

Lekkere lange rit gemaakt...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-02 17:28

Na al dat gedoe met tying-up en voer veranderen gaat het nu weer prima met des. Ik heb al een paar keer weer een lange rit gemaakt, maar dan wel rustig aan gedaan. Vandaag was er weer tijd en (goed weer) om een lange rit te maken. Marc zou op fiets mee, en had thuis al gezegd "ik ga niet zover hoor...". Nou ja, dat ken je wel van mij (gna gna). Hij had vanmorgen eerst al een fiets computertje op zijn fiets gezet (die hij al met Sinterklaas van me gekregen had Clown Clown ) zodat ie de afstand bij kon houden.
Broodje mee, wat drinken mee en op weg. We zijn uiteindelijk ongeveer 3.5 uur onderweg geweest met inbegrip van een kwartiertje pauze. En we hebben 22km afgelegd! Gemiddeld dus ongeveer 7km/uur. Net boven staptempo dus. Ze was lekker vlot, liep telkens in een vlotte stap, draf was erg lekker. En in de galop hebben Marc en ik een wedstrijsje gedaan. We gingen 33km/uur!!!! Des zweette nauwelijks toen we thuiskwamen, alleen een beetje onder het zadel, maar na wat wrijven met een handje stro was dat ook zo weg.

Eind juni moeten we de dwingeloose vierdaagse rijden: 4 dagen ca 30km/dag. We mogen er dan ongeveer 6 uur over doen. me dunkt dat dat wel gaat lukken!!!

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-02 18:40

Jee als je er 6 uur over mag doen kun jij bijna 2 dagen in 1 doen *LOL*
Heel fijn dat het nu beter gaat met Des!!
En die Marc van jou, wat zal die een beenspieren hebben van altijd met jou mee te fietsen Gaaaap Lachen

Riëtte

Berichten: 5201
Geregistreerd: 26-02-01
Woonplaats: Bovensmilde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-02 09:46

Nou, altijd meefietsen. 1x per week, is dat ook goed? Maar het is iig erg gezond!

Navy

Berichten: 4501
Geregistreerd: 10-03-01
Woonplaats: Voorthuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-02 10:21

Heerlijk!
Is Endurance niet wat voor je? Tempo ietsjes opvoeren tot 9 km/u, en goed op de hartslag letten.. *LOL* Nee hoor, ik promoot m'n sport niet Haha!
Groetjes

Riëtte

Berichten: 5201
Geregistreerd: 26-02-01
Woonplaats: Bovensmilde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-02 20:58

Endurance lijkt mij echt heelleuk. Maar of mijn paarddaar wel geschikt voor is? 't is nl een KWPN tuiger, niet echt een lichtvoetig beestje dus. En bovendien zijn er volgens mij ook geen wedstrijden bij mij in de buurt. Nee hoor, voorlopig hou ik het op "normale" lange ritten!