Graag jullie mening. Zeg ook waarom je die mening hebt anders is het zo moeilijk om te discusieren

Nou starten maar!!!!!!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Leentje1 schreef:@ manie: Ja daar heb je ook weer gelijk in. Met zadel en hoofdstel rijden is eigenlijk ook tegen de natuur.
Wat zou jij doen? Castreren of toch niet.
Nouska schreef:Oh ja. Het enige wat ik tegen het mengen van jonge hengsten + merries heb is dat de hengsten de merries gaan lastig vallen. Dus waarom had hij als hengst niet bij een ruin gekund??
Niffie schreef:Natuurlijk is castreren niet natuurlijk... maar ja eigenlijk is alles wat wij met paarden doen onnatuurlijk. Als je een paard zo natuurlijk mogelijk wil laten leven moet je niet aan paarden beginnen!!!
Wendy schreef:Omdat ze op stal geen hengsten wilden, want ze staan ook regelmatig bij de merries in. En op termijn wilde ik hem sowieso laten castreren, dekken zit er voor hem echt niet in, hoe mooi ik hem ook vind
Wendy schreef:Niffie schreef:Natuurlijk is castreren niet natuurlijk... maar ja eigenlijk is alles wat wij met paarden doen onnatuurlijk. Als je een paard zo natuurlijk mogelijk wil laten leven moet je niet aan paarden beginnen!!!
Alles wat we met paarden doen is inderdaad onnatuurlijk, maar toch is het wel een mooi streven om een paard zo natuurlijk mogelijk te laten leven omdat het uiteindelijk beter past bij het welzijn van het paard.