Xara staat in de kliniek

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Tessebes

Xara staat in de kliniek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-06 10:52

Zaterdag hebben we Xara verhuisd van de opfok naar haar nieuwe stal en dat ging allemaal erg voorspoedig. In het begin op stal stond ze wel wat te hinneken omdat ze haar maatjes miste, maar toen we weg gingen stond ze er rustig bij. Ik had met de boer afgesproken dat ze volgende dag met een paar andere paarden buiten gezet zou worden. Zo gezegd zo gedaan. Helaas is dat niet zo goed gegaan. Ze heeft een paar behoorlijke klappen gehad en daarbij een winkelhaak van circa 10 cm in haar borst en een wond tot op het bot op haar pijp rechtsachter opgelopen. Eerst is de DA op stal geweest, maar die wilde er niets aan doen en heeft ons doorverwezen naar de kliniek. Bij de kliniek hebben ze de wonden zo goed mogelijk schoon proberen te maken en de boel weer dichtgenaaid. Voor de winkelhaak op haar borst ben ik niet zo bang, maar bij de wond op haar been is er een pees gedeeltelijk ingescheurd. De DA is wel redelijk positief en verwacht dat de pees zal herstellen. Ze blijft nu iig een week daar staan, waar ik wel "blij" mee ben, aangezien ze haar daar de beste behandeling kunnen geven. Ze staat nu onder pijnstillers en antibiotica.

Ik heb nog wat foto's gemaakt van de wonden. Ik zet ze maar even in linkvorm neer hier, omdat ze niet geschikt kunnen zijn voor mensen met een zwakke maag.

foto van de beenwond

foto van de winkelhaak

En de mag er natuurlijk wel op: foto van na de behandeling, Xaraatje helemaal versuft, dat arme meisje.
Afbeelding

Wat ik nog even wil zeggen is dat ik me behoorlijk dom voel en een slechte eigenaar. Ik hoef van jullie niet te horen dat het niet zo handig was om haar gelijk bij andere paarden te zetten, ik vind dat ik zo wel voldoende gestraft ben.

MDWStables

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-06 10:54

Oh jeetje veel beterschap voor Xara.

ozzieozzie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-06 10:55

Tjonge dat is niet mis, hopen maar dat alles weer goed gaat komen. Het rode verband staat haar wel goed
Veel succes met het beter worden van je paardje en geef haar maar veel knuffels, dat maakt al een heleboel goed

nairtje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-06 11:00

Jee, wat een pech joh...Echt vreselijk..

Natuurlijk kon jij er niks aan doen, je had het tenslotte niet kunnen weten dat dit zou gebeuren.

Hopelijk knapt ze snel weer op!!!!

RUBYWHITE

Re: Xara staat in de kliniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-06 11:02

Hmm die wonden zien er idd niet zo fraai uit maar ik denk dat het wel zal genezen. Dit zijn dingen die kunnen altijd gebeuren, zelfs in een opfok in een "kudde" die al een jaar bij elkaar lopen. Het zijn gewoon domme ongelukjes. Kan iedereen gebeuren...Volgende keer beter

maroes

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-06 11:04

Wat vervelend voor Xara en voor jezelf zeg!
Hopelijk knapt ze snel op en heeft ze geen blijvend letsel.

Tessebes

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-06 11:08

Bedankt voor jullie berichtjes. Ik heb ook nog 2 foto's van toen de boel gehecht was, die zien er wel netjes uit. Er zit zilverspray op, dus dat weerkaatst nogal.
Afbeelding

Afbeelding

Djahil

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-06 11:55

Ach die arme Xara, heel veel beterschap! En idd, zoiets kan altijd gebeuren, je weet nooit van te voren hoe het zal gaan.
Met de hechtingen ziet het er al weer beter uit

Twinklebel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-06 12:01

Wat een pech Tessebes. Denk je eindelijk je paardje lekker naar huis te halen krijg je dit. Je moet jezelf niet schuldig voelen, dit is puur ongeluk. Veel sterkte, ik weet hoe rot je je nu moet voelen (ook Tos heb ik een keer zo uit het land gehaald). Een dikke knuffel voor jouw en Xara.

_Luziream

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-06 13:20

Jeetje Tes, das echt pech hebben. Tja het blijven dieren. Ik wens je veel succes!!!

SanderD

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-06 13:42

Wat een pech, pech, pech! Hopelijk geneest het snel.
Veel sterkte & succes bij het herstel. Dit kan altijd wel gebeuren, idd.

Malibu

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-06 13:45

Jeetje Tes, dat is niet zo fijn

Zoiets kan je toch nooit voorzien, en jij bent echt geen slechte eigenaar hoor maar kan me goed voorstellen dat je je rot voelt. Het blijven toch een beetje je 'kinderen'

Met Malibu ging het gelukkig goed, maar die staat ook samen met 1 maatje...
Die wordt waarschijnlijk verkocht, dus dan moeten we weer wat nieuws proberen. Het blijft altijd spannend en zoiets is echt niet te voorzien...

Heel veel sterkte met Saartje, hoop dat ze snel opknapt

madelien

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-06 14:58

jeetje wat een pech!

voel je niet schuldig want zoals meerdere al zeggen, het zijn en blijven dieren en dit had je niet voorzien!

heel veel sterkte met haar!

gollempje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-06 15:01

jeetje! zulke dingen zijn nooit leuk! en schuldig kan je je niet voelen, dit had ook kunnen gebeuren als ie volgende week pas bij de paarden was gezet! veel sterkte en dat ze maar weer snel opknapt!

Nimber

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-06 15:25

jeetje wat een ellende meid. enne je voeld je dom en een slechte eigenaar? dat moet je niet vinden hier kun je echt helemaal niets aan doen hoor. dat is gewoon natuurlijk gedrag en een combi van pech hebben.

Ik had precies hetzelfde gedaan.
vaak haal ik de etterbakjes er even voor 1 of 2 dagen eruit zodat ze eerst met de rest de rang uit kunnen vechten maar zoiets verwacht je ook helemaal niet,.Bovendien zul je altijd zien dat als je ze alleen houd dat ze zichzelf wel raar verwonden oid.

ik hoop dat alles goed komt

Olympia

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-06 15:53

Arm beessie...
En idd je moet je niet schuldig voelen, dit had ook na een week kunnen gebeuren..

karinna

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-06 18:38

Och Tessebes, wat naar nu allemaal!
Wat zul jij je eigen beroerd hebben gevoeld en jezelf wel tien keer hebben v*rvloekt.
Had ik maar dit, had ik maar dat....
Je kunt er niets aan doen, er kan altijd wat gebeuren!

Noa had ook al 2 beentjes bezeerd gehad, ook zo'n geval van domme pech..
Gelukkig komt het vast allemaal weer goed!!!

_Michelle_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-06 19:59

Jeetje wat vervelend! Heel veel sterkte en beterschap voor Xara. Gelukkig lijkt het erop dat de pees wel goed zal herstellen. Op welke stal had je haar gezet als ik vragen mag (gewoon nieuwsgierig )?

Sylvia

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-06 20:03

Ik sluit me aan bij de rest, gewoon domme pech... Aline en Apollo hebben ook geen gewenningsperiode gekregen op de stallen waar ze kwamen, ook diezelfde dag of de volgende dag nog met een aantal anderen het land in, zoals Nimber al zegt de paarden die problemen zouden kunnen veroorzaken eruit...

Het zijn in elk geval pittige wonden... Hopelijk heelt het allemaal netjes en knapt Xara snel op

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-06 20:25

Jeetje, wat balen zeg...

Het moment waar je al die tijd op gewacht, en dan gebeurt dit...

Gelukkig was je er op tijd bij en is ze nu in goede handen!

Heel veel sterkte ermee, ik hoop voor jullie dat het allemaal weer helemaal goed komt...

Staat ze op de Keerhoeve trouwens??

Tessebes

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-06 09:47

Ze staat bij Meursing in Hazerswoude. Ik ben gisteren nog bij haar geweest. Het verband was afgezakt en ze had het zelf met haar tanden er verder afgetrokken, dus ik kon de wond goed bekijken. Het zag er netjes uit, er kwam wel wat troep uit. Haar andere achterbeen was hartstikke dik, want daar zat blijkbaar ook een wondje op, wat we zondag niet gezien hebben. De winkelhaak zag er ook netjes uit, al hoewel daar ook een behoorlijk vochtophoping in zat. Ik heb haar gisteren lekker geborsteld en haar maantjes uitgepluist. Eten doet ze nog niet echt lekker en ze ziet er niet topfit uit, maar verder komt ze wel ok over. Ik vond het erg rot om haar weer achter te laten. Donderdagavond ga ik weer, ik kan gelukkig de bus van de zaak lenen, want op de scootie is het een beetje te ver.

@michelle: ze stond bij Duynisveld in Pijnacker.

Kimmes

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-06 12:26

Arme Xara
Ik schrok me rot,toen ik zondag op stal kwam.
Zaterdag stond ze zo lekker rustig en nu was je net weg naar de kliniek.
Iedereen was er erg van onder de indruk
Hopelijk is ze weer snel de oude en kan ze alsnog tussen de paardjes.
Wel lief dat je vertelde dat Aran haar beschermde
Sterkte.

Odin

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-06 12:44

Zoiets kan altijd gebeuren helaas, daar kun je echt zelf niets aan doen.
Sterkte en beterschap met Xara, ik heb even in je profiel gekeken en ik vind het een enorm leuk dier!

Tessebes

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-06 12:45

Iedereen was onwijs behulpzaam op stal en gelukkig bleef niet iedereen er met z'n neus bovenop staan. Aran was idd niet weg te slaan bij Xara, de schat! Misschien kunnen ze tzt wel samen naar buiten om weer te wennen. Nou ja, we zien wel hoe het loopt. Eerst maar eens herstellen.

Deze foto had ik trouwens nog de dag ervoor genomen, tot ze net op d'r nieuwe stal stond.
Afbeelding

Shyla25

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-06 12:49

Ik hop dat het snel beter gaat met der

En een slechte baas ben je niet het kan iedereen overkomen.