Jesper de hele bak door!!!

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Jasmijn

Berichten: 3744
Geregistreerd: 24-02-01
Woonplaats: Apeldoorn

Jesper de hele bak door!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-05-02 18:00

Wij hebben op stal een 20x60 bak, waarvan ik al een half jaar ofzo de laatste 20 meter niet kon gebruiken omdat Jesper absoluut die hoek niet in durfde.
Nou zit ik al een tijdje niet zo lekker in mijn vel, met als gevolg dat ik veel minder fanatiek ben, ik reed al niet zo vaak, maar nu nog minder, maar ik kan me er nu ook totaal niet druk om maken als hij niet lekker gaat.
Wil hij 10 minuten alleen maar naar die hoek gaan staan blazen, hij gaat zijn gang maar. Kom ik per ongeluk wel achterin en hij klettert naar vorem, hand mee, mee zitten, laat maar gaan, voorin weer rond zetten en doorrijden alsof het erbij hoort. Keert hij halverwege ineens om, nou mooi, die halve pirouette kan hij ook alvast.
Kortom, alles negeren. Niet boos worden, niet dwingen, niet proberen zijn aandacht af te leiden, gewoon zitten en niets doen. En zowaar, ik heb nu al een paar keer gereden terwijl ik door de hele bak kon!
De diagonaal in uitgestrekte galop richting die hoek, die in mijn kur zit heb ik nog niet geprobeerd, want vanuit uitgestrekte galop ineens andersom staan gaat erg hard kan ik jullie vertellen, maar als het nou nog een weekje ofzo zo doorgaat, kan ik eindelijk mijn kur op film gaan zetten!!!
Pas maar op, straks hebben we nog een bokkende Haha! kur rijder erbij.
Zo zie je maar weer dat je niet lekker voelen ook zo zijn voordelen heeft. Tot nu toe probeerde ik het rijtechnisch op te lossen, zonder resultaat en nu doet ie het Pling Tot hij deze taktiek ook door heeft, dan verzint hij wel weer wat nieuws, maar ik hoop dat ik dan net mijn kur heb kunnen filmen, daarna kliert hij er maar weer op los. Cool

Navragen is beter dan afvragen.


Fitzroy

Berichten: 25032
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-02 18:09

Dit is echt super om te lezen, Jasmijn!!
Fijn dat je met Jep nu de hele bak doorkomt.

Idd als je niet lekker in je vel zit, kan het rijden toch heel goed gaan.
Dus nu op naar de kür filmen en dan ontmoeten wij elkaar op Marienweide Haha! ??
Heb je hem meteen al geoefend?

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

Jasmijn

Berichten: 3744
Geregistreerd: 24-02-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-05-02 18:14

Haha, zo voortvarend ben ik nu ook weer niet hoor. Nee ik heb hem niet geoefend (weet ik hem nog wel uit mijn hoofd?) en ik rij nog steeds niet met stang en trens.
Niet te veel in 1 keer willen he Haha!

Navragen is beter dan afvragen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-02 18:14

elk nadeel heb z'n voordeel Haha!
Op naar de kur dan maar he?

Jasmijn

Berichten: 3744
Geregistreerd: 24-02-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-05-02 22:10

Nee, bak gewoon hetzelfde gehouden. Maar ik heb de kur ook nog niet geoefend hoor, vrees nog steeds met grote vrezen dat die uitgestrekte galop die hoek in erg mis gaat.
En de kans dat ik op trens de ring in rij, lijkt me redelijk Haha! Haha! groot. Weet dat het mag hoor.
Ik las vandaag een stuk in de paard en sport over iemand die vond dat je boven Z ook nog moest kunnen kiezen of je op trens rijdt of niet, ik weet haar naam niet eens meer, maar is ineens een van mijn betere vrienden *LOL*

Navragen is beter dan afvragen.

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-02 22:16

hee wat goed! Paarden zijn soms onbegijpelijke wezens Haha!

:evaw:

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-02 08:31

Jasmijn schreef:
Ik las vandaag een stuk in de paard en sport over iemand die vond dat je boven Z ook nog moest kunnen kiezen of je op trens rijdt of niet, ik weet haar naam niet eens meer, maar is ineens een van mijn betere vrienden *LOL*


Dat was Ilona Goris volgens mij.

Maar wat goed, dat je hem de bak doorkreeg. Ik hoop dat het goed blíjft gaan, want ik weet van Jur dat ze je dan toch ineens weer een keer pakt, op een hoek waar ze daarvoor wel doorheen wilde. Maar negeren werkt vaak het beste inderdaad.

Maar die kür heb je toch al op video staan, of heb je een nieuwe?

~*~ Pienie fan! ~*~
www.jura-artwork.nl

astridh

Berichten: 2635
Geregistreerd: 22-04-01
Woonplaats: nh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-02 16:47

Super zeg dat het lukt.

Ik wist het wel. En nu de stang, meteen doorzetten }>

Het leven is als een restaurant.... je krijgt wat je besteld hebt
Het leven is als een pijpkaneel...ieder zuigt eraan en krijgt zijn deel

Tender
Berichten: 2359
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-02 20:31

grinnik,
een bepaalde mate van humor kan Jep en jou toch niet ontzegd worden, hahaha!
Maffe knol!

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-02 20:44

Goed zeg, dat het nu dus (voorlopig?) gelukt is....
Die tactiek werkte helaas niet bij mij afgelopen vrijdag, dus heb ik vandaag een andere tactiek gebruikt en wonderbaarlijk lukte dat prima...ik heb gewoon de oren van zijn hoofd geluld Haha!
Je had zijn orenspel moeten zien vandaag *LOL*
Hij begon nogal heftig (bij het opstappen al direct), dribbelen, weg willen schieten....maar na een paar minuten begon hij te ontspannen en toen ik eindigde had ik een rustig stabiel paard onder me Haha!

Victorian Elegance Webshop
Dependance van Ratcity's Shelter locatie Almere
DeviantArt voor mijn doodles!

Jasmijn

Berichten: 3744
Geregistreerd: 24-02-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-05-02 20:46

Hee, denk om je woorden he Tender als je aan mijn paard zit zit je aan mij hoor! Maffe knol hoe kom je erbij *LOL* *LOL*
Die stang, tja ik had vage plannen voor zaterdag, maar verzin ondertussen vast nog wel een geldig excuus! Dat ik er niet af mag vallen ofzo, omdat ik zondag moet jureren Schijnheilig Succes Astridh Knipoog
En Jura, mijn kur staat inderdaad al een keer op film, maar dat was vlak na zijn blessure en toen was hij nog niet genoeg getraind, impuls verlies in de travers ed. Dat was dus een proef film om te kijken hoe het eruit zag. Nu is hij beter voor elkaar en moet de definitieve versie op film. Verder is het zelfde hoor, alleen prop ik er 2 extra wissels in denk ik omdat hij die heel goed springt.
Verder weet ik dat dit maar een tijdelijke opleving is, dus moet ik zo snel mogelijk laten filmen, hij is net als Jur, hij verzint ze waar je bij staat, vandaag prikten inderdaad zijn oren er verdacht veel op als ik voorin reed.

Navragen is beter dan afvragen.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 21 bezoekers