Okee niet lachen --- nieuw aanbod...

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
warren

Berichten: 336
Geregistreerd: 27-04-02
Woonplaats: Gersleat (Fryslân)

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-02 11:12

Kusje heb je de filmrechten al verkocht van dit verhaal? Knipoog

Nou, halen dat beestje!
Weet je er meer van?Ras,hoogte,karakter?
Als je pa zo lief is om hem te halen, moet je dat natuurlijk altijd doen!
Je kunt hier toch op je gemak bekijken of het echt "jouw"paard is, en anders is er vast wel iemand anders blij mee te maken!!
(misschien die vriendin wel waar je hem zou willen stallen)

O ja, als je er toch heen gaat, ik weet ook nog een pony in Rennes(Bretagne) die mag je ook ophalen (geen grap, is van de vriendin van mijn broer). Dan heb je er 2!

Kitty

Berichten: 7701
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-02 11:46

Jee Marije, jij maakt nog eens wat mee zeg!
Ik hoop voor je dat het door kan gaan. Zou echt heel erg gaaf zijn!

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-02 11:54

Dan zou ik ook maar even langs Rennes rijden Haha!

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-02 12:37

Heb even met die vriend van mijn vader gebeld en het verhaal is als volgt:

De mensen waar het om gaat is een stel dat nu in een scheiding ligt. De man had een lap grond, de vrouw had een paard. Man verkoopt lap grond en voor het paard is geen plek meer. Die is nu bij vrienden ondergebracht maar die verkopen het huis ook. Dus ze zitten met het paard in de maag. Het gaat trouwens om een bruin paard met een bles.
Wat ze graag willen is dat het paard een goed adres krijgt, mag dan dus ook gratis weg. Voorwaarde is wel dat het paard dan tot de dood bij diegene blijft. Dus hij mag niet verkocht worden.
Vanavond bel ik voor meer informatie.

Maar het feit dat het paard 16 jaar oud is en niet meer verkocht mag worden zit ik eigenlijk een beetje mee in mijn maag.
Een paard van 16 jaar kan in Nederland namelijk niet meer in de verzekering opgenomen worden, dus kan handen vol geld gaan kosten als het ziek wordt, bovendien zit ik dan over een jaar of 8 met een paard die met pensioen is, dus alleen maar geld kost.

Wat vinden jullie?

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-02 12:45

hmmm ja...dat maakt de zaak wat moeilijker. Wat vindt je vader ervan? en je vriend? Je bent toch bijna klaar met je studie?
Is het een merrie? Kan je er geen veulen van fokken, dan hou je er voor later ook een paard aan over?
Tja moeilijk.... Succes hoor.

germie

Berichten: 25994
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-02 12:48

goed over nadenken cody. Ik kon zo een afgekeurde draverruin krijgen, was niet snel genoeg, en de eigenaren wilden het beestje niet afmaken. Hier heb ik ook vanaf gezien, geen geld voor de stal, en ik mocht het ook niet doorverkopen o.i.d. Voor mij was de keuze snel gemaakt, ik wilde eigenlijk geen draver, omdat ik voor de sport kies, en al die eisen die eraan gesteld werden, daar begin ik gewoon niet aan. Heb nog steeds geen paar omdat ik het geld neit heb.
Maar Cody, mag je het paard wel laten inslapen als het niet meer gaat??
Is het een merrie?? misschien een veulentje fokken?
Dat moet je ook in overweging nemen. Misschien gaat het paard nog wel 10 jaar mee, en dan heb je een leuk paard gehad.
Als het paard pijn heeft, dan mag je het vast wel laten inslapen.
16 jaar is aardig oud, maar zeker niet ondoenlijk, want zoals ik al zei, misschien is het nog wel 10 jaar een leuk paard.

Nikita

Berichten: 950
Geregistreerd: 07-09-01
Woonplaats: Velp

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-02 12:55

WOW errug prettig om te lezen allemaal! En 16 jaar zegt niet zoveel hoor, ik heb Nikita ook gekocht toen ze zo oud was, iedereen denkt dat ze 8 is, dus kan met die van jou (beetje voorbarig hihi) ook zijn.

Als ik jou was zou ik idd snel die vriendin bellen om te kijken of zij er ook oren naar heeft. Zou in de eventuele DA-kosten schelen en als ze stalling en bak bij huis heeft is dat, lijkt mij, een bijna ideale situatie.

SUC6!!

Dorine
The one and only

Berichten: 4131
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-02 13:51

Cody, gewoon foto's opvragen via mail, en als ze je aanspreken erheen gaan met je vader plus trailer!
Vraag aan de mensen of het mogelijk is dat, als jij bijv. plotseling (door een scheiding Haha! ) het paard niet meer kan betalen, gewoon die vrouw belt met de mededeling dat je het paard verkoopt en dat ze de eerste optie op het paard heeft? En dat ze ook weer het adres krijgt van de volgende eigenaar of zo?
Dus dat gewoon afspreken?

Voor je eigen 'veiligheid' (hoge DA kosten) zou je eventueel het paard kunnen laten keuren.
Verder een mogelijke sponsor: je vader? Hij is namelijk zo enthousiast... Haha!
Het is vreemd maar ik heb er een goed gevoel over.
Mocht je een foto van hem krijgen, ik zou graag via e-mail eens zien hoe hij is.
Wie weet 'voel' ik iets Verward
Sterkte met beslissen! Lachen

Maaike

Berichten: 11864
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-02 13:55

maar niet verkopen betekent dus niet dat jij m niet ook weer weg kan geven Tong uitsteken Tong uitsteken
ik zou idd foto's vragen over de mail of via je vader laten regelen en dan kijken of t misschien wat voor je is. Zou wel een buitenkans zijn he

Mieke
Berichten: 6926
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-02 14:50

Kun je het paard niet in bruikleen krijgen? Een soort IJsco regeling of zo? Maar dan voor een langere periode... Nadeel is wel dat je je dan aan andermans paard gaat hechten en je weet ondertussen wel hoe dat voelt als zo'n dier weer weg moet...

Nou ja, volg je gevoel, dat is het beste denk ik.

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-02 15:06

In bruikleen lijkt me niet echt een optie, ook voor het paard niet. Die wordt dan naar Nederland gehaald, waar hij best zal moeten wennen, ook aan het weer. En dan weer terug...ik weet het niet. Da's een gedoe!

Ik heb mijn vriendin gebeld maar de doos neemt niet op Frusty Haha!
Straks nog maar een keer proberen.

Ik heb een lijstje gemaakt van de dingen die ik eigenlijk te weten wil zien te komen van de eigenaars van het paard. Dus ik hoop dat ze een e-mail adres hebben dat communiceert wat makkelijker dan de hele tijd via-via-via.

Mis ik nog dingen?

Ras: Verward
Stokmaat: Verward
Geslacht: Verward
Leeftijd: 16 jaar (in hoeverre nog fit?)
Kleur: bruin met bles
Afstamming: Verward
Niveau van rijden: Verward
Karakter: Verward
Gezondheid: Verward
Voorwaarden: Verward (hoe en wat als ik er toch niet meer voor kan zorgen)
Foto's: Verward

Verder heb ik geen idee of je een paard zomaar van Frankrijk naar Nederland kunt brengen. Hoe zit dat met entingen, chip en paspoort ed? Weet iemand dat?

Waarschijnlijk loop ik enorm op de feiten vooruit maar ik moet natuurlijk wel een beetje weten wat de mogelijkheden zijn en wat de beste keuze is.
Ik wil mezelf gewoon goed informeren, eerlijk gezegd zijn jullie het geweest die me toch aan het denken hebben gezet, de reacties waren allemaal zo positief!!

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-02 15:10

Volgens mij heb je de belangrijkste dingen zo wel...
Misschien moet je *Marije* eens vragen die heeft pas een hengstje uit Engeland geimporteerd. Of diegenen met paarden in de de opfok in Frankrijk, die weten het ook wel, maar wie dat ook alweer waren Verward

dimmelim

Berichten: 2777
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-02 15:12

Over de nooit meer mogen verkopen regeling zou ik inderdaad nog eens praten. Wat hier al voorgesteld wordt, dat zij altijd een eerste optie hebben en dat je de gegevens van een eventuele nieuwe eigenaar aan hen doorgeeft. Verder is een proefperiode denk ik een goed idee net als de keuring voor aankoop (nou ja krijg)

Als het je droompaard niet blijkt te zijn zou ik er toch nog 20 keer over nadenken. de grootste kosten van een paard (en zeker niet van een 16 jarige, die vind je hier ook wel goedkoop) zijn nu eenmaal niet de aanschafkosten. Maar voor hetzelfde geld is het je droompaard wel. Ben erg benieuwd naar het vervolg.

warren

Berichten: 336
Geregistreerd: 27-04-02
Woonplaats: Gersleat (Fryslân)

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-02 17:38

Over het importeren moet je wel even informeren hoe dat gaat met het financiele deel(BTW????/invoerrechten)
misschien bij De Belastingdienst, of de douane
en voor wat betreft inentingen/gezondheidsdocumente/etc bij het ministerie van LNV (www.minlnv.nl) en bij de Gezondheidsdienst voor Dieren ( www.gd-dieren.nl)

maar dat je hem/haar/hut niet mag verkopen als het nix wordt, moet je denk ik niet accepteren. Jij kunt ook eisen stellen toch?
Hij/hut/haar is weliswaar gratis, maar jij hoeft ook niet alle risico's te lopen. Hoe dit juridies zit weet ik niet. Is zo'n afspraak bindend?
Ik zou eerst proberen met de eigenaars te overleggen dat je niet van plan bent hem/haar/hut te verkopen, alleen als het ECHT niet werkt tussen jou en het gegeven paard.
En dan kiezen wat je wilt.

nou ja,
anders kun je die ponie nog altijd halen.... Knipoog

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-02 18:50

Bedankt voor de links en instanties die ik kan raadplegen voor het eventueel naar Nederland halen.
Ik denk er zeker nog heel goed over na.
Ik wil, als het zover is dat ik contact met die mensen kan opnemen wel zeggen inderdaad dat ik in eerste instantie niet van plan ben hem te verkopen natuurlijk, maar dat als ik geen andere keus heb (financieel of qua tijd) dat ik natuurlijk mijn uiterste best zal doen een goed tehuis te vinden. Ik zal hem echt niet aan de eerste de beste handelaar verkopen, het dier is ook al 16.

Ik word zo gebeld voor een telefoonnummer van iemand die de eigenaars weer beter kent, jaja ik kom steeds een stapje dichterbij Haha!
En ja, als Dorine er een goed gevoel over heeft...dan moet ik nog maar niet opgeven, wel? Knipoog

ikke

Berichten: 37593
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-02 23:26

Is dat paard pas 16? Dan kunnen ze volgens mij nog wel in de verzekering. Echter niet bij Interpolis, die gooien je eruit als ie twintig wordt, hebben de hufters bij mij ook gedaan, pas op met die lui.
Als dat paard net zo oud wordt als de mijne dan heb je nog minstens twaalf jaar te gaan, lijkt me een aardige tijd.

Dinopino
Berichten: 11241
Geregistreerd: 25-01-02
Woonplaats: Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-02 07:50

Hoi

Een gratis paard klinkt leuk. Maar kost net zo veel als een gekocht paard.
Gratis kan soms heel duur zijn. Fotos zeggen niets over het karakter en paarden kunnen heel oud worden. Zit je straks met een paard wat 30 wordt in je maag waar je niet op kunt rijden omdat het voor geen meter klikt. Waarom willen de anderen het paard niet hebben?

En informeer eens op de paardemarkt. Zoveel brengt een paard tegenwoordig niet meer op. De markt is verzadigd

Sterre

Berichten: 15226
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Mittelfranken - Bayern - Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-02 10:05

Waarom ga je niet lekker 14 dagen (mét je vader en mét trailer Knipoog ) naar Frankrijk "op vakantie" Pling ??! Je hebt dan tijd om kennis met hem/haar te maken en of je dat paard überhaupt ziet zitten en kan hem/haar evtl. laten keuren. Je kan dan ook meteen persoonlijk kennis maken met de eigenaars van het paard. Ik geloof dat Frankrijk als een van de eerste landen de Equiden-pas had, dus dat moet eigenlijk niet het grootste probleem zijn Lachen ! Klinkt iig super spannend! Ik wens je veel succes (en als Dorine er al een goed gevoel bij heeft...... Party!! !)

Kitty

Berichten: 7701
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-02 11:02

Dat idee van Sterre lijkt me heel goed. Gewoon lekker een weekje of twee kennis maken met het paard en dan beslissen of je het doet of niet.
Aan de Anreperstraat is nog een stal vrij voor 160 Euro inclusief voer, uitmesten, buitenbak, afspuitplaats en weidegang... Ook in Taarlo is pensionstalling voor niet teveel geld.
's Zomers lekker met Pliva in de wei...

Maar het is inderdaad zo dat de aanschaf van het paard niet het duurste is. Daar kun je inderdaad voor sparen, voor de maandelijkse vaste (en variabele) kosten wil dat wat moeilijker. En zestien is wel een leeftijd waarbij ze sneller met gebreken komen te zitten.
Ik zou hem/haar in elk geval laten keuren voordat je beslist hem te nemen.

Debbiedee
Berichten: 467
Geregistreerd: 16-04-02
Woonplaats: hilversum

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-02 13:18

Cody schreef:
Heb even met die vriend van mijn vader gebeld en het verhaal is als volgt:

De mensen waar het om gaat is een stel dat nu in een scheiding ligt. De man had een lap grond, de vrouw had een paard. Man verkoopt lap grond en voor het paard is geen plek meer. Die is nu bij vrienden ondergebracht maar die verkopen het huis ook. Dus ze zitten met het paard in de maag. Het gaat trouwens om een bruin paard met een bles.
Wat ze graag willen is dat het paard een goed adres krijgt, mag dan dus ook gratis weg. Voorwaarde is wel dat het paard dan tot de dood bij diegene blijft. Dus hij mag niet verkocht worden.
Vanavond bel ik voor meer informatie.

Maar het feit dat het paard 16 jaar oud is en niet meer verkocht mag worden zit ik eigenlijk een beetje mee in mijn maag.
Een paard van 16 jaar kan in Nederland namelijk niet meer in de verzekering opgenomen worden, dus kan handen vol geld gaan kosten als het ziek wordt, bovendien zit ik dan over een jaar of 8 met een paard die met pensioen is, dus alleen maar geld kost.

Wat vinden jullie?

een paard van 16 is zeker niet oud ga ervan uit dat je tot zijn/haar 25 erop kan rijden verder zijn er ook speciale rusthuizen voor paarden waar ze heen kan als ze te oud is om op te rijden.
zelf heb ik een pony van 17 ik ben net lid geworden van het rusthuis in soest en zodra de wachtlijst weer opengaat gaat ze daarop zodat ze verzekerd is van een goede oude dag.

Piaffe
Berichten: 4442
Geregistreerd: 06-12-01
Woonplaats: fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-02 16:02

ja natuurlijk is het hartstikke leuk Kusje Maar denk ook aan de benzine/diesel kosten............ Stel je voor dat het een paard van niets is (want je hebt ook van die verwende mensen, die een paard als statussymbool hebben, en niet zien hoe 'mooi' een paard echt is) dan rijdt je er voor niets heen. En vergeet ook niet de veearts, hoefsmid kosten, die liegen er ook niet om.

Maar iig succes ermee, en houd ons op de hoogte!!!

ps: Ik wil de stemming hiermee niet drukken, maar het zijn gewoon even een paar aandachtspunten. Misschien kun je eerst wat vragen over afstamming, ras, foto's etc

Margaret
Berichten: 174
Geregistreerd: 11-07-01
Woonplaats: Emmen

re paard halen frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-02 18:30

Hoi, lijkt me een geweldig aanbod. Maar probeer wel met deze mensen af te spreken dat wanneer het paard ziek is eventueel de kosten te delen. Immers zij willen dat het paard een goed tehuis krijgt, anders hadden ze hem/haar allang weggedaan. Want je weet het nooit. Wel heel goed over na denken, en voor de rest ben ik met Dorine eens. ben benieuwd hoe het gaat aflopen. groetjes Margaret.

Naz

Berichten: 7203
Geregistreerd: 09-05-01
Woonplaats: De Vecht verlaten voor de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-02 19:34

Mijn vorige paard hebben we ook gekocht toen hij 16 was, en kwam zonder problemen in de verzekering. Denk dus dat het verzekering-afhankelijk is.

Maar inderdaad, het idee van Sterre is helemaal niet zo gek!

maaike_vdv

Berichten: 4128
Geregistreerd: 09-04-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-02 11:40

Hahaha dat heb jij ook weer hè!
Ik zou in ieder geval met je vriendin overleggen. Je weet maar nooit...

Riëtte

Berichten: 5201
Geregistreerd: 26-02-01
Woonplaats: Bovensmilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-02 18:01

Goh... Jij hebt idd altijd wat! Maar het is een leuk aanbod. kom niet bij me aan van 16 is oud. Des wordt dit jaar 16! Die pensionhouder op de Schieven vraagt iets van F250,= in de maand. Inclusief voeding en exclusief mesten. Hij heeft een bak bij huis en een groot stuk weiland. Mischien is die vriendin idd een optie, en anders zou je geert nog lief aan kunnen kijken. Er zou dan nog wel een stalletje bijgeflansd moeten worden, maar achter de overkapping is ruimte zat. Bovendien gaan wij volgende week achter een bouwvergunning aan, en als we die krijgen heeft hij weer een stal leeg...
weet je al wat meer van het beestje?