'n Lang weekend met Orri, Marijke, Mayo en Karin (+ foto's)

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Honeybee

Berichten: 8912
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Harlingen

'n Lang weekend met Orri, Marijke, Mayo en Karin (+ foto's)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-02 00:25

Afgelopen donderdag ben ik na lang wachten weer eens afgereisd naar Marijke in de Bommelerwaard om hier eens een paar dagen lekker tot rust te komen. Ik zou 's ochtends al vroeg vertrekken, maar helaas waren er enkele dingen gebeurt die wat roet door het eten strooiden, waardoor ik wat later vertrok dan de bedoeling was. Rond één uur in de middag vertrok ik eindelijk richting het zuiden.

Op de heenweg heb ik nog een tussenstop gemaakt in Lelystad waar ik Manon (orri) zou meeten aangezien ik een rijbroek van haar wou overnemen. Daar aangekomen was zij bezig met het poetsen van haar paard Orinoco Flow. Echt een mooi paard met een hoofd die vrijwel geheel lijkend is aan Lodewijk van Nimber. Het enige wat mij echt enorm opviel was dat orri veel kleiner was dan ik verwacht had. Op de foto's toont hij echt ontzettend groot. Ik heb hier gauw even wat plaatjes geschoten (kijk voor de foto's: http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?t=55848 ) Ik heb mijn reis gauw weer voortgezet, aangezien er een lekkere buitenrit op mij stond te wachten Lachen Hieronder alvast een foto van Orri....

Afbeelding

Rond drie uur arriveerde ik bij Marijke. Eerst hebben we wat bijgekletst onder het genot van een kopje koffie. Tja.. dat was wel nodig want ik had haar al sinds december niet meer gezien. Lachen Hierna gauw wat rijkleding aangetrokken (dit was een mooie kans om de rijbroek die ik van Manon had overgenomen eens uit te proberen Knipoog ) en afgereisd naar Minne, de fries van Marijke. Minne stond nog in het land, dus hebben we die er eerst uit gehaald en uitgebreid gepoetst. Na het poetsen en het zadelen zijn we begonnen aan een heerlijke buitenrit. Althans.. Marijke reed weg op Minne en ik mocht het doen met een stalen ros. (erg onhandelbaar moet ik zeggen Haha! ) Halverwege de rit hebben Marijke en ik de rollen omgedraaid en mocht ik genieten van een heerlijke rit op Minne. Dit was tevens een ideale kans om haar Fryso zadel eens uit te proberen. Dit aangezien ik overweeg ook zo'n zadel aan te schaffen. De omgeving was prachtig en het weer zat ons ook enorm mee, want het zonnetje scheen volop en het was echt behoorlijk warm. Hieronder alvast twee foto's van onze rit. Voor overige foto's kun je kijken op in the picture: http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?t=56069
Na de rit hebben we Minne een heerlijke afspoelbeurt gegeven en zijn weer naar huis gegaan, waar we 's avonds nog heerlijk chinees hebben gegeten. Vork

Afbeelding
Afbeelding

De volgende dag zijn we 's ochtends vroeg afgereisd naar Drunen om het Drunen's ruiterhuis eens met een bezoekje te vereren Lachen Hier schafte Marijke onder andere een wit zadeldekje en witte bandages aan. Dit omdat Marijke vandaag met Minne deel zou nemen aan een promotionele optocht van de plaatselijke rijvereniging door het dorp.
Eenmaal op stal hebben we wederom Minne uit het land gehaald (hij lag lekker languit te maffen Dromen ) en hem omgetoverd in een zeer mooie en stoere Fries! (niet dat hij normaal niet mooi en stoer is, maar nu was hij het helemaal! Lachen ) Eenmaal gepoets en gezadeld ben ik weer op mijn toegewezen stalen ros gestapt (auw auw.. mijn zitbeenknobbels hebben het geweten na een aantal jaren niet te hebben gefietst Haha! ) en heeft Marijke Minne weer eens beklommen. Minne was lekker fris en had er helemaal zin in. Na een half uur gestapt te hebben kwamen we bij de rijbak van de vereniging aan. Helaas was de opkomst van rijdende leden dun gezaait, dus werd het vertrek voor een meerdere rondes door het dorp gauw voortgezet. Volgend op mijn stalen ros heb ik het dorp eens goed kunnen bekijken Haha! en heb ik weer heel wat foto's gemaakt. Eenmaal terug bij de bak hebben we Minne wat laten grazen en werden voorzien van wat drinken. Niet lang daarna zijn we weer vertrokken richting huis. Dit keer kreeg ik de mogelijkheid Minne naar huis te rijden. Al showend hebben we nog een lekker stuk gedraafd en zijn verder gaan stappen. Hieronder alvast twee foto's van vandaag. De overige foto's kun je vinden bij in the picture: http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?t=56070

Afbeelding
Afbeelding

Eenmaal op stal hebben we (vooral Marijke Schijnheilig ) Minne weer goed verzorgt en zijn afgereisd naar de snackbar waar we wat te eten zouden halen. Vork Thuis aangekomen hebben we dus wat gegeten en zijn we later nog wat in de tuin bezig geweest. Tot slot nog wat tv gekeken en daarna heeeeeeerlijk geslapen Verdrietig

De volgende ochtend weer vroeg het bed uit.... naar de kapper en de winkel. 's middags ben ik weer afgereisd richting Drachten.

Op de terugweg heb ik nog een pitstop gemaakt bij Zilfia's hoeve. Hier kwam ik Karin tegen die op dat moment Leysander reed. Hieronder alvast twee foto's van Karin en Leysander. De overige foto's volgen nog.

Afbeelding
Afbeelding

Ook kwam ik hier Marjolein (mayo) tegen met haar nieuwe aanwinst Kasmier. Echt waar.. dit is zo'n geweldig stel! Een prachtig paard. Een ontzettende knuffelkont met een prachtig lijf en een zeer mooi en fijn hoofdje Kwijl Hieronder alvast eenfoto van Mayo en Kasmier. Voor de overige foto's kun je kijken bij in the picture: http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?t=55841

Afbeelding

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-02 00:46

De broek zit goed hoop ik Lachen

Leuk dekje heeft Leys ....

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-02 00:47

*grin*

Prachtige momentopname weer: 'Karin die net een hangende Leys omhoog probeert te werken' Haha!

Nou ja, ben allang blij dat je niet die foto hebt geplaatst die je een fractie van een seconde later maakte... Knipoog Haha!

Die onderste is wel kjoet, en die van Mayo met Kas helemaal! Lachen

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-02 08:56

Lekker paarden weekend weer San!
Leuk zeg, jij komt nog eens ergens Haha!

Maaike

Berichten: 11864
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-02 09:00

jeetje alsof je tijd over hebt he Haha! Haha!

leuke foto's hoor, die van mayo en kasmier is lieiieieieieieiieef Lovers Lovers

Honeybee

Berichten: 8912
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Harlingen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-02 13:52

Orri, de broek zit goed hoor Lachen Alleen een beetje ruim op het zitvlak, maar daar kijken we gewoon doorheen Haha!

Wat betreft de foto's van Karin en Mayo.. ik ben niet zo heel lang bij Zilfia's hoeve geweest (hooguit een half uurtje) dus heb ik niet zo ontzettend veel foto's kunnen maken. Ik zal aan het begin van de avond even aan de slag met de foto's van Karin en Leysander.

Sjimmy & Maaike.. ik mag inderdaad er graag eens tussenuit knijpen. Helemaal nu het nog kan, alleen werken de financien niet echt mee, anders was ik nog veeeeeeel vaker weg geweest Haha! Dat ik naar Marijke ben geweest was tot nog toe binnen een tijdsbestek van 1 jaar nu de vierde keer. 1 x 1 dag en 3 x wat langer met overnachtingen, maar we zijn nog nooit zoveel met Minne bezig geweest. Ook kwam een buitenrit er nooit van, maar.. afgelopen weekend zat het weer eindelijk eens mee Lachen Ik vond het weer geweldig!

Bedankt Marijke! Pling

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-02 13:54

Honeybee schreef:
Alleen een beetje ruim op het zitvlak, maar daar kijken we gewoon doorheen


Ehm... hopelijk bedoel je dit niet al te letterlijk? *LOL*

Honeybee

Berichten: 8912
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Harlingen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-02 13:55

Haha! Nee gelukkig niet *LOL* 't Zou overigens niet best zijn.. moet er niet aan denken.. Haha!

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-02 14:15

Hahaha leuke woordspeling.
Leuk verhaal zeg, zo te horen heb je het weer goed naar je zin gehad.
Hoe beviel het Friso zadel? Denk je er nog steeds aan om het voor Maaike aan te schaffen? Dat buitenritje ziet er wel heel relaxt uit, ik heb de afgelopen week ook een aantal keren met Dira buitengereden en dat was verre van relaxt Haha! Dibbelkont Frusty
Je hebt weer behoorlijk gemeet heb ik alweer door, Marijke, Orri, Karin, Mayo...
Ik wil ook graag een keer met je mee als je weer het land intrekt Knipoog

Honeybee

Berichten: 8912
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Harlingen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-02 14:20

Het Fryso zadel beviel geweldig! Ik weet dan ook voor 99% zeker dat ik die aan ga schaffen. Buitenrit met Minne was echt superleraxed! Lachen Heerlijk dat ik weer eens zo kan genieten van zo'n geweldig paard.

En wat eens meegaan betreft... zoals al eerder besproken.. natuurlijk! Je bent van harte welkom mij te vergezellen Lachen Ik zou zeggen... begin maar vast met inplannen Haha!

Mayo

Berichten: 16796
Geregistreerd: 17-01-01
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-02 23:34

Nounou, wat een verslag weer Tong uitsteken

Klinkt als een stel leuke, maar wel zeer vermoeiende dagen. Ik was wel ontzettend blij verrast dat je ineens voor m'n neus(je) stond Haha!

Je moet maar snel een keer een heel weekend deze kant op komen, dan kan je uitgebreid genieten van de 'Nieuwegeinse' knollies Lovers Er staat al een bed op je te wachten *LOL* Trouwens ook een hoop knollies die graag op de foto gaan en geknuffeld etc. etc. etc. willen worden...

De foto's zijn wel erg gaaf geworden en jeetje wat een gave Fries zeg Minne, echt mijn type Kwijl Beetje groot en breed voor mij, maar wel een goed kwijlgehalte Haha!

Ik wacht met smart op je volgende bezoekje Lovers