Schandalig gewoon!

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
Tinne

Berichten: 13717
Geregistreerd: 07-11-01
Woonplaats: Zundert

Schandalig gewoon!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-05-02 12:43

Hoi!

Op die stoeterij waar ik werk staat een paard genaamd Qoke, hij heeft in de wei een keer zijn hoefbeentje verdraaid, dat is ontstoken geraakt en na vele (lees: heeeeeeeel veeeeeeeeeel) behandelingen liep hij weer recht. Maar de DA zei dat de hoeven niet lang mochten worden, hij moest speciaal beslag, anders zou hij binnen de kortste keren weer kreupel worden.

Maar hij stond dus echt ontiegelijk lang (daar loop ik daar al langer als een maand over te zeiken: Wanneer gaat Qoke naar de hoefsmid, hij staat veel te lang?) Van de week kon hij maar amper zijn stal uit komen en hij liep wel zo kreupel...echt zielig gewoon. Dus toen ben ik in de agenda gaan kijken (daar houden ze alles in bij wanneer ze ontwormd, naar de hoefsmid en als de DA is geweest). Wat zie ik...hij was 23 November 2001 voor het laatst opnieuw beslagen!!!!! Nou, ik vind het echt schandalig hoor! Toen heb ik zelf de hoefsmid maar gebeld, want anders kwam er toch nix van. De hoefsmid kwam gelijk (gelukkig) en nu loopt hij niet meer kreupel. Het stomme is nog ook, dat ik op mn flikker kreeg omdat ik de hoefsmid voor hem had gebeld Boos!

Maar goed, nu loopt hij weer blij rond gelukkig!

Groetjes,
Sanne


Avanti

Berichten: 13903
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-02 13:43

Dat is idd belachelijk. Ik vind het heel goed van je dat je de hoefsmit heb gebelt Haha! Ik ken ook zo'n triest geval met hoeven van 1 meter. De eigenaren zou jne tog............. }>

Jan_324
Berichten: 6933
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-02 14:00

Waarom laat je ze et niet zelf uitzoeken? Tis jouw paard niet, het is die van hun, dus het is hun verantwoording en daar heb jij nix mee te maken.

Ik word erg moe van dat penny-meisjesgezeik hier van hoe zielig en hoe slecht iedereen et wel niet doet.....

Avanti

Berichten: 13903
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-02 14:03

Steef schreef:
Waarom laat je ze et niet zelf uitzoeken? Tis jouw paard niet, het is die van hun, dus het is hun verantwoording en daar heb jij nix mee te maken.

Ik word erg moe van dat penny-meisjesgezeik hier van hoe zielig en hoe slecht iedereen et wel niet doet.....


Zo hallo dat paard is al 2 jaar niet bekapt ! Boos! En dan vind jji het erg dat ze er wat aan doet? Dat paard moet harstikke pijn hebben gehad. En hun verandwoording ze kunnen er kennlijk niet mee omgaan. Jou andwoord slaat nergens op.
Laatst bijgewerkt door Avanti op 12-05-02 14:08, in het totaal 1 keer bewerkt

Ilovekeegan
Berichten: 102
Geregistreerd: 16-03-02
Woonplaats: Assendelft!!!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-02 14:05

Steef schreef:
Waarom laat je ze et niet zelf uitzoeken? Tis jouw paard niet, het is die van hun, dus het is hun verantwoording en daar heb jij nix mee te maken.

Ik word erg moe van dat penny-meisjesgezeik hier van hoe zielig en hoe slecht iedereen et wel niet doet.....



ik vind dit echt niet van dat penny meisjes gezeik hoor. ik vind het hartstikke goed wat ze gedaan heeft ik had precies het zelfde gedaan ik weet echt niet wat jij onder pennymeisjes-geziek ziet maar dit slaat echt nergens op.

I love keegan AND lotje maar er is 1 paard die ik nooit zal vergeten en dat ben jij daisy. daisy jij bent het paard die altijd in mijn hart zal blijven bestaan!!!

LotZZ!! off!! KisseZZ!! ............moi!!

Cowgirl

Berichten: 23721
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-02 14:20

eigenlijk kan ik me wel een beetje vinden in de uitsprak van steef.

Nog ff en je kan opdraaien voor mega dure rekeningen omdat JIJ zonodig de DA of smid moest bellen.

Een belletje naar de dierenbescherming is goedkoper.

' On bended knee is no way to be free'
Peter R de Vries.

Loolapelooza

Berichten: 5911
Geregistreerd: 31-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-02 14:23

Cowgirl schreef:
eigenlijk kan ik me wel een beetje vinden in de uitsprak van steef.

Nog ff en je kan opdraaien voor mega dure rekeningen omdat JIJ zonodig de DA of smid moest bellen.

Een belletje naar de dierenbescherming is goedkoper.


en die doen er net niets aan..

Avanti

Berichten: 13903
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-02 14:32

laurake"]
[quote="Cowgirl schreef:
eigenlijk kan ik me wel een beetje vinden in de uitsprak van steef.

Nog ff en je kan opdraaien voor mega dure rekeningen omdat JIJ zonodig de DA of smid moest bellen.

Een belletje naar de dierenbescherming is goedkoper.


en die doen er net niets aan..
[/quote]

idd, en trouwens ze zijn verandwoordelijk, de eigenaar hadden er nog een fikse boete bij moeten krijgen

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-02 14:49

avantilover"]
[quote="Steef schreef:
Waarom laat je ze et niet zelf uitzoeken? Tis jouw paard niet, het is die van hun, dus het is hun verantwoording en daar heb jij nix mee te maken.

Ik word erg moe van dat penny-meisjesgezeik hier van hoe zielig en hoe slecht iedereen et wel niet doet.....


Zo hallo dat paard is al 2 jaar niet bekapt ! Boos!
[/quote]

5 jaar...nog ff. Dat paard is voor het laatst een half jaar geleden bekapt. Te lang, dat weet ik ook wel, maar ik kan me ook wel vinden in de uitspraak van Steef. Tuurlijk, ik vind het ook verschrikkelijk, maar het zijn toch echt de zaken van de eigenaar, en niet die van jou. Hoe zou jij het vinden als andere mensen de hoefsmid voor JOUW paard lopen te bellen. Ik zou ze persoonlijk de nek omdraaien.

From the looks of this place, my ass has got a lot of catching up to do.
http://www.crperformancehorses.nl

Avanti

Berichten: 13903
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-02 14:53

XoNo"]
[quote="avantilover"][quote="Steef schreef:
Waarom laat je ze et niet zelf uitzoeken? Tis jouw paard niet, het is die van hun, dus het is hun verantwoording en daar heb jij nix mee te maken.

Ik word erg moe van dat penny-meisjesgezeik hier van hoe zielig en hoe slecht iedereen et wel niet doet.....


Zo hallo dat paard is al 2 jaar niet bekapt ! Boos!
[/quote]

5 jaar...nog ff. Dat paard is voor het laatst een half jaar geleden bekapt. Te lang, dat weet ik ook wel, maar ik kan me ook wel vinden in de uitspraak van Steef. Tuurlijk, ik vind het ook verschrikkelijk, maar het zijn toch echt de zaken van de eigenaar, en niet die van jou. Hoe zou jij het vinden als andere mensen de hoefsmid voor JOUW paard lopen te bellen. Ik zou ze persoonlijk de nek omdraaien.
[/quote]
Dan zou je maar goed voor je paard moeten zorgen~! Boos!

Jan_324
Berichten: 6933
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-02 14:53

Citaat:
ik vind dit echt niet van dat penny meisjes gezeik hoor. ik vind het hartstikke goed wat ze gedaan heeft ik had precies het zelfde gedaan ik weet echt niet wat jij onder pennymeisjes-geziek ziet maar dit slaat echt nergens op.


Nou, ik vind et helemaal niet goed wat ze gedaan heeft, van die stal is et natuurlijk ok slordig, maar dat had ze ook gewoon een ker kunnen zeggen of ergnes kunnen opschrijven. Ik ken meerdere stallen die een iets hebben waar je moet opschrijven welk paard naar de smid moet ed.
Zoals Cowgirl zegt, als ze pech had kon ze voor de dure rekeningen opdraaien.. tis natuurlijk wel goed bedoelt allen niet slim. En om et dan uitgebreid op bokt te gaan lopen vertellen hoe slecht die stal wel neit is vind ik helemaal super onprofessioneel!



Citaat:
Zo hallo dat paard is al 2 jaar niet bekapt ! En dan vind jji het erg dat ze er wat aan doet? Dat paard moet harstikke pijn hebben gehad. En hun verandwoording ze kunnen er kennlijk niet mee omgaan. Jou andwoord slaat nergens op.


Het is HUN verantwoording en daar heb jij nix mee te maken, al snijden ze em in plakjes en vreten ze em op, daar hebj ij nix mee te maken, dan kan je wel gaan lopen blaten hoe zielig et wel niet is maar je doet er nix aan en je hebt er ook nog helemaal nix mee te maken.

Avanti

Berichten: 13903
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-02 15:01

Steef schreef:
Citaat:
Citaat:
Zo hallo dat paard is al 2 jaar niet bekapt ! En dan vind jji het erg dat ze er wat aan doet? Dat paard moet harstikke pijn hebben gehad. En hun verandwoording ze kunnen er kennlijk niet mee omgaan. Jou andwoord slaat nergens op.


Het is HUN verantwoording en daar heb jij nix mee te maken, al snijden ze em in plakjes en vreten ze em op, daar hebj ij nix mee te maken, dan kan je wel gaan lopen blaten hoe zielig et wel niet is maar je doet er nix aan en je hebt er ook nog helemaal nix mee te maken.


Als een paard word mishandelt bel je toch ook de dierenbescherming? En dan zeg je toch ook niet dat eigenaar verandwoordelijk zijn. En dat niemand zich ermee mag bemoeien. En dat de eigenaar de rekening moeten betalen is toch logish anders moeten ze maar geen paard nemen.

Jan_324
Berichten: 6933
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-02 15:08

Waarom laten jullie die mensen niet gewoon? Tis natuurlijk niet helemaal de bedoeling dat een paard zolang niet bekapt wordt, maar jullie gaan meteen schreeuwen hoe slecht diegen wel niet zijn?

Ik zou flink boos worden als iemand voor mij de smid zou bellen!

Tinne

Berichten: 13717
Geregistreerd: 07-11-01
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-05-02 15:09

XoNo schreef:
5 jaar...nog ff. Dat paard is voor het laatst een half jaar geleden bekapt. Te lang, dat weet ik ook wel, maar ik kan me ook wel vinden in de uitspraak van Steef. Tuurlijk, ik vind het ook verschrikkelijk, maar het zijn toch echt de zaken van de eigenaar, en niet die van jou. Hoe zou jij het vinden als andere mensen de hoefsmid voor JOUW paard lopen te bellen. Ik zou ze persoonlijk de nek omdraaien.


Ja dat weet ik ook wel, maar ik kon da paard echt niet zo zien lopen hoor... en ik had het al hartstikke vaak tegen de mensen daar gezegd (en ik was niet de enige) en ze deden er toch nix aan, dan bel ik zelf wel...

Enne Steef, ik ben GEEN pennymeisje, maar ik moest toch ff mn verhaal kwijt...als je t zo stom vind wat ik heb gedaan, dan moet je t maar niet lezen...

Avanti

Berichten: 13903
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-02 15:11

Steef schreef:
Waarom laten jullie die mensen niet gewoon? Tis natuurlijk niet helemaal de bedoeling dat een paard zolang niet bekapt wordt, maar jullie gaan meteen schreeuwen hoe slecht diegen wel niet zijn?

Ik zou flink boos worden als iemand voor mij de smid zou bellen!


Ja ik zou ook erg boos worden als ze dat bij mij zouden doen, ik kan me wel een beetje in jouw inbeelden, van die jonge miesjes diedenken dat ze alles beter weten. Maar op zich is het wel erug voor het paard, maar zou jij dat ook geen melding maken van bijv. mishandeling of verwaarlozing? Want waar trek je de grens dan?

Jan_324
Berichten: 6933
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-02 15:14

Citaat:
Ja ik zou ook erg boos worden als ze dat bij mij zouden doen, ik kan me wel een beetje in jouw inbeelden, van die jonge miesjes diedenken dat ze alles beter weten. Maar op zich is het wel erug voor het paard, maar zou jij dat ook geen melding maken van bijv. mishandeling of verwaarlozing? Want waar trek je de grens dan?


Dat bedoel ik!!

En ik zou niet zo snel een melding maken bij een geval waar ik denk dat er mishandelt wordt, ik laat mensen maar lekker, je kunt er toch weinig tegen doen en vaak valt et wel mee en ken je de situatie niet.

Tinne

Berichten: 13717
Geregistreerd: 07-11-01
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-05-02 15:15

avantilover schreef:
Ik kan me wel een beetje in jouw inbeelden, van die jonge miesjes diedenken dat ze alles beter weten


Even voor de duidelijkheid: ik ben geen jong meisje die altijd alles beter loopt te weten, maar als ik al 1000x tegen ze heb gezegd dat hij opnieuw bekapt en beslagen moet worden en ze doen het nog niet, dan zorg ik er zelf wel voor en dan kan t me helemaal nix schelen of ik de rekening dan wel of niet zelf zou moeten betalen.

Avanti

Berichten: 13903
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-02 15:16

Tinne"]
[quote="avantilover schreef:
Ik kan me wel een beetje in jouw inbeelden, van die jonge miesjes diedenken dat ze alles beter weten


Even voor de duidelijkheid: ik ben geen jong meisje die altijd alles beter loopt te weten, maar als ik al 1000x tegen ze heb gezegd dat hij opnieuw bekapt en beslagen moet worden en ze doen het nog niet, dan zorg ik er zelf wel voor en dan kan t me helemaal nix schelen of ik de rekening dan wel of niet zelf zou moeten betalen.
[/quote]

Dat weet ik wel, maar ik snap wel hoe hij denkt Knipoog Maar ik snap jou ook helemaal! Haha!

Tinne

Berichten: 13717
Geregistreerd: 07-11-01
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-05-02 15:20

avantilover"]
[quote="Tinne"][quote="avantilover schreef:
Ik kan me wel een beetje in jouw inbeelden, van die jonge miesjes diedenken dat ze alles beter weten


Even voor de duidelijkheid: ik ben geen jong meisje die altijd alles beter loopt te weten, maar als ik al 1000x tegen ze heb gezegd dat hij opnieuw bekapt en beslagen moet worden en ze doen het nog niet, dan zorg ik er zelf wel voor en dan kan t me helemaal nix schelen of ik de rekening dan wel of niet zelf zou moeten betalen.
[/quote]

Dat weet ik wel, maar ik snap wel hoe hij denkt Knipoog Maar ik snap jou ook helemaal! Haha!
[/quote]

Pfew...dan is er tenminste nog iemand die mij snapt...

Avanti

Berichten: 13903
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-02 15:23

Tinne"]
[quote="avantilover"][quote="Tinne"]
[quote="avantilover schreef:
Ik kan me wel een beetje in jouw inbeelden, van die jonge miesjes diedenken dat ze alles beter weten


Even voor de duidelijkheid: ik ben geen jong meisje die altijd alles beter loopt te weten, maar als ik al 1000x tegen ze heb gezegd dat hij opnieuw bekapt en beslagen moet worden en ze doen het nog niet, dan zorg ik er zelf wel voor en dan kan t me helemaal nix schelen of ik de rekening dan wel of niet zelf zou moeten betalen.
[/quote]

Dat weet ik wel, maar ik snap wel hoe hij denkt Knipoog Maar ik snap jou ook helemaal! Haha!
[/quote]

Pfew...dan is er tenminste nog iemand die mij snapt...
[/quote]

Haha! ik had het zelfde gedaan denk ik Knipoog Ben net zo erg Haha! *LOL*

Tinne

Berichten: 13717
Geregistreerd: 07-11-01
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-05-02 15:25

avantilover"]
[quote="Tinne"][quote="avantilover"]
[quote="Tinne"][quote="avantilover schreef:
Ik kan me wel een beetje in jouw inbeelden, van die jonge miesjes diedenken dat ze alles beter weten


Even voor de duidelijkheid: ik ben geen jong meisje die altijd alles beter loopt te weten, maar als ik al 1000x tegen ze heb gezegd dat hij opnieuw bekapt en beslagen moet worden en ze doen het nog niet, dan zorg ik er zelf wel voor en dan kan t me helemaal nix schelen of ik de rekening dan wel of niet zelf zou moeten betalen.
[/quote]

Dat weet ik wel, maar ik snap wel hoe hij denkt Knipoog Maar ik snap jou ook helemaal! Haha!
[/quote]

Pfew...dan is er tenminste nog iemand die mij snapt...
[/quote]


Haha! ik had het zelfde gedaan denk ik Knipoog Ben net zo erg Haha! *LOL*
[/quote]

Ja en ik denk dat er hier nog veel meer zijn die hetzelfde hadden gedaan, maar dat geven ze gewoon niet toe en zeggen gewoon dat het de verantwoordelijkheid van de eigenaar is en dat je er zelf niet naar om moet kijken...nou, toevallig houd ik van da paard, dus doe ik wat het beste voor hem is!

Avanti

Berichten: 13903
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-02 15:29

Tinne"]
[quote="avantilover"][quote="Tinne"]
[quote="avantilover"][quote="Tinne"]
[quote="avantilover schreef:
Ik kan me wel een beetje in jouw inbeelden, van die jonge miesjes diedenken dat ze alles beter weten


Even voor de duidelijkheid: ik ben geen jong meisje die altijd alles beter loopt te weten, maar als ik al 1000x tegen ze heb gezegd dat hij opnieuw bekapt en beslagen moet worden en ze doen het nog niet, dan zorg ik er zelf wel voor en dan kan t me helemaal nix schelen of ik de rekening dan wel of niet zelf zou moeten betalen.
[/quote]

Dat weet ik wel, maar ik snap wel hoe hij denkt Knipoog Maar ik snap jou ook helemaal! Haha!
[/quote]

Pfew...dan is er tenminste nog iemand die mij snapt...
[/quote]


Haha! ik had het zelfde gedaan denk ik Knipoog Ben net zo erg Haha! *LOL*
[/quote]

Ja en ik denk dat er hier nog veel meer zijn die hetzelfde hadden gedaan, maar dat geven ze gewoon niet toe en zeggen gewoon dat het de verantwoordelijkheid van de eigenaar is en dat je er zelf niet naar om moet kijken...nou, toevallig houd ik van da paard, dus doe ik wat het beste voor hem is!
[/quote]

En zeker bij je verzorg paard, maar waren de eigenaaars niet erug boos?

Tinne

Berichten: 13717
Geregistreerd: 07-11-01
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-05-02 15:31

avantilover"]
[quote="Tinne"][quote="avantilover"]
[quote="Tinne"][quote="avantilover"]
[quote="Tinne"][quote="avantilover schreef:
Ik kan me wel een beetje in jouw inbeelden, van die jonge miesjes diedenken dat ze alles beter weten


Even voor de duidelijkheid: ik ben geen jong meisje die altijd alles beter loopt te weten, maar als ik al 1000x tegen ze heb gezegd dat hij opnieuw bekapt en beslagen moet worden en ze doen het nog niet, dan zorg ik er zelf wel voor en dan kan t me helemaal nix schelen of ik de rekening dan wel of niet zelf zou moeten betalen.
[/quote]

Dat weet ik wel, maar ik snap wel hoe hij denkt Knipoog Maar ik snap jou ook helemaal! Haha!
[/quote]

Pfew...dan is er tenminste nog iemand die mij snapt...
[/quote]


Haha! ik had het zelfde gedaan denk ik Knipoog Ben net zo erg Haha! *LOL*
[/quote]

Ja en ik denk dat er hier nog veel meer zijn die hetzelfde hadden gedaan, maar dat geven ze gewoon niet toe en zeggen gewoon dat het de verantwoordelijkheid van de eigenaar is en dat je er zelf niet naar om moet kijken...nou, toevallig houd ik van da paard, dus doe ik wat het beste voor hem is!
[/quote]

En zeker bij je verzorg paard, maar waren de eigenaaars niet erug boos?
[/quote]

Het was niet eens mn verzorgpaard, maar toen hij nog in de sport liep, moest ik die altijd groomen... De eigenaar was alleen erg pissed dat ik de hoefsmid had gebeld en niet de mensen die er fulltime werken (daar kwam ik net achter Knipoog ) Ik ben toch blij dat ik het heb gedaan

Cowgirl

Berichten: 23721
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-02 16:00

Ik begrijp je standpunt volkomen hoor.
Echt waar want ik heb hetzelfde meegemaakt.
Ik stond toen ook bij iemand op stal die nogal erg laks was met de hoefsmid bellen.
Dit paard kon ook bijna niet lopen en was ook nog eens hoogdrachtig.
Ik heb ook wel eens gedacht ik bel zelf de smid wel. Ik heb het niet gedaan, soms heb ik er spijt van maar soms ook weer niet.
Het was niet mijn paard en ik had geen zin in ruzie.
Het is inmiddels alweer 5 jaar geleden ofzo en het paard heeft nu een nieuw en beter huis.
Het ligt er misschien ook wel aan wat voor band je hebt met de pensionhouder/eigenaar van het paard.
Als ik nu op die stal had gestaan had de eigenaar een hele moeilijke aan e gehad, das een ding wat zeker is en had ik het ook wel gedurft om de smid te bellen.

Maar nogmaals, informeer volgende keer eerst bij de eigenaar voor je zoiets onderneemt.

' On bended knee is no way to be free'
Peter R de Vries.

sunshine

Berichten: 12055
Geregistreerd: 08-11-01
Woonplaats: Reusel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-02 16:19

wat stom zeg.
ik vind het goed dat jed e hoefsmid hebt gebelt.
dat had ik ook gedaan.

Wie helpt mij mee Blacky te vinden? Hij zou in Drenthe hebben gestaan!
Pandijks Orion 17-05-1990 ...The day when I stop loving you, is the day when I close my eyes, forever..ik mis je nog steeds iedere dag ;(


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: BritHittepit, Rinkex en 35 bezoekers