ONZE TREKTOCHT!!

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Tiko

Berichten: 3706
Geregistreerd: 17-11-01
Woonplaats: Utrecht

ONZE TREKTOCHT!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-05-02 22:51

EEJ!

Oke, een trektocht is een groot woord: we gingen woensdag om 9:00 weg en kwamen donderdag om 19:30 weer aan......

Woensdag vertrokken we...onze slaapspullen (Die van Mandy (NaVy!) & mij) lagen al bij onze slaapplaats en de rest (proviand voor onderweg etc.) hadden we in zadeltassen. Mandy heeft een endurance hoofdstel maar aangezien ik die niet heb had ik een touwhalster onder een hoofdstel (zonder neusriem) waaraan ik een leadrop (uuuuuuuuuh hoe schrijf je dat???) had vastgemaakt en die heel ingenieus aan mijn zadel had bevestigd.

Het eerste stuk hebben we gestapt (een aardig stuk...we deden er ruim 1,5 uur over voor we bij het eerste stuk bos kwamen) Toen even ontbeten (ja..had ik nog niet gedaan) en de gezorgd dat we geen last hadden van de bagage en toen op weg gegaan. We konden zowaar de weg vinden en alles ging verder prima (op wat kleine frustaties omtrent Tiko's gehoorzaamheid na.......).
Toen we uit het bos kwamen en dachten alleen een ontzettend lang stapstuk voor ons te hebben vonden we toch nog een extra stukje bos. We hebben ondertussen ook nog wat gekocht voor de mensen waar we overnachten (stond ik daar midden in een dorp met 2 paarden terwijl mandy met cap en al de winkel in rende....echt lachuh...). We kwamen nog treinen tegen en ze waren niet eens bang (zien ze niet zo vaak). Toen moesten we een lang stuk stappen langs een weg langs veel boerderijen enz. gevolg --> veel tractoren! En toen kwam er dus een tractor langs, en vlak daarna een hele grote vrachtauto, navy schrok, steigerde, gleed de sloot in Bloos ! Gelukkig was Mandy er op tijd af, en kwam Navy er heel huids weer uit!! rustig verder gestapt en alles is verder goed gegaan!!

Toen we bij de stal waar we overnachten aankwamen (9,5 uur later) mochten we Tiko &Navy in de wei zetten. Een uurtje later haalden we ze binnen, en toen bleek dat Navy iets had waarvan wij dachten dat het misschien een drukking was Bloos! Paar mensen naar gekeken, en weer zeker een uur later kwam er iemand die ons kon helpen aan. Die heeft er naar gekeken en gezegd dat mits het donderdag niet groter werd, we gewoon verder konden rijden, mits een dressuurzadel (die loopt niet langs de stukken waar de drukkingen zaten), of een spons eronder.

Volgende dag om ong. 9:15 vertrokken en eerst 5 uur (!!!) gestapt. In het bos wel redelijk door gereden, maar het was wel vrij warm! Ons verbaasd over de snelheid van Tiko's galop en de snelheid van de draf van Navy en ons nog uitgeleefd in een watertje op een zandverstuiving.

Als we een stuk van het bos verwijderd zijn (lees: al redelijk dicht bij huis) ontdek ik dat ik mijn telefoon die ik eind Januari voor mijn verjaardag heb gekregen verloren ben Huilen Huilen Huilen !
Later ontdekt ik dat ik ook nog mijn vestje was verloren (hoe doe ik dat toch..???).

AL met al was het een geslaagde toch, en ze waren ontzttend braaf! Jammer genoeg hadden (vooral) Tiko en ik ontzttend veel last van vliegjes en mugjes! Huilen

Rond halfacht waren we weer op stal, misschien ook wel iets later, toen ik naar huis was gefiets nog naar het bos gereden met mijn ouders, maar mijn telefoon niet gevonden!

Naja....het was echt gezellig!! Tiko heeft af en toe echt humor! Als hij dorst heeft loopt ie gewoon naar een plas en gaat ie drinken, weten wij weg even niet dan 'denkt' TIko het wel te weten.....en nog wat 'grappige' (iig achteraf gezien) voorvallen!

T is geloof ik een heel lang onboeiend stuk geworden, maarja, sorry, t is ook bijna middernacht en ben behoorlijk moe!

Tiko is BOKTTINKER 2003!!


Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-02 09:50

Klinkt erg gezellig en leuk!
Hoe gaat het nu met Navy d'r drukkingen? Heeft ze niks overgehouden van de sloot?

:evaw:

gwenlover
Berichten: 65
Geregistreerd: 07-05-02
Woonplaats: Amersfoort

heej richtje/myrthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-02 19:03

Haha
ik ben het mandy.
Ik heb een week geleden op Gwen gereden. ze is ehct lief.
doei
-x- mandy

carola

Berichten: 8681
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-02 19:08

Heeeeeey GAAAAAF!!! Echt een kick geeft dat he?
Jammer dat Navy wat last van een soort drukking had. Maar daar leer je alleen maar van. Op m'n eerste trektocht had ik ook vanalles verkeerd gedaan (de gewichten van de bagage verkeerd verdeeld...), maar daar heb ik veel van geleerd.
Hoeveel kilometer hebben jullie nou gelopen grofweg?
Wanneer komen jullie hier de veluwe trail doen?

Eindig niet, maar begin! (quote Dorine)

Tiko

Berichten: 3706
Geregistreerd: 17-11-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-05-02 21:23

Ik weet niet precies hoeveel km we gereden hebben. Op de heenweg hebben we 9,5 uur gereden, stel dat ze met 6 km/h stapte (denk wel iets meer zelfs, Navy stapt erg senl --> Tiko draaft steeds bij) en in het bos hebben we wat extra rondjes gereden en vrij veel gedraafd en gegalopeerd. ook in de berm hebben we af en toe nog flinke stukken gedraafd. ik denk dat we in totaal zo'n uur gerust hebben zouden we nog 8,5 uur gereden hebbenm met gem. denk ik toch zeker een snelheid van 8km/h. dus..ff rkenen...68 km. lijkt me wel veel, maar we denk niet dat we langzamer gereden hebben (Navy heeft een super snelle draversdraf en Tiko galopeert dus bijna de hele tijd...kan me dan echt niet houden ---> kudde instinct of gewoon liefde Lovers Lovers .
Op de terug weg hebben we iets minder lang in het bos gereden, en meer gestapt (maar dat heeft nix te maken met de afstand..).

We willen proberen van de zomer richting de veluwe te komen, moeten alleen flink sparen (wordt moeilijk als Tiko ook nog moet eten, optijd naar de hs en da en ontwormd worden Haha! ben nou eenmaal een arme sloeber....)
T was toch ong. 50 euro per nacht (toch 110 piek..ik denk nog steeds in guldens!) en stel dat je drie nachten gaat ben je + proviand al ruim 350 gulden kwijt.....

We proberen iig van de zomer te komen, en dan als het lukt, een klein weekje. Of naar de Ardennen natuurlij Haha!
Lijkt me echt gaaf, naar Yvonne enz. Maarja, dan mag ik nog langer sparen.....

Tiko is BOKTTINKER 2003!!

Tin
Berichten: 3715
Geregistreerd: 29-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-02 22:24

Wat gezellig,en wat leuk dat de twee dagen zo geslaagd waren.
Maar Tiko heeft wel een erge goede conditie ,want hij ging vandaag ook weer aan de kletter samen met mijn pony ,ik dacht die zal wel heel moe zijn ,nou dat viel dan ook wel weer mee!!!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Dnies90, flora, fokfanaat, Natascha en 32 bezoekers