Heerlijke buitenrit gemaakt met Jerai + verslag springles

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ptries

Berichten: 3119
Geregistreerd: 21-06-01
Woonplaats: Bilthoven

Heerlijke buitenrit gemaakt met Jerai + verslag springles

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-02 23:13

Okay, 2 verslagen v/d dag

Ten eerste ben ik 1 mei verhuisd naar een nwe stal en Jerai en ik hebben het echt super naar onze zin!! De mensen zijn superaardig en de paarden ook. Ik merk aan Jerai dat ze hier een stuk happyer is als op onze vorige stal. Maar goed, de verslagen (voor mensen die geen zin hebben in lange verhalen, je kan beter doorgaan naar een volgend topic Haha!)

Springles:
Gisteren dus de eerste springles op Amelisweerd. Jerai en ik zijn wat dat betreft niet een supercombi, ik ben geen held en Jerai heeft maar 1 oog. Ik moet haar dus heel erg helpen en dat is best moeilijk voor me. We zijn begonnen met balkjes en een kruisje, bij de balkjes dacht Jerai "Hé leuk springen!!" en ze draafde er de eerste keer niet overheen, maar nam de balkjes als een sprong. Na een paar aanwijzingen, ging ze er wel gewoon in draf overheen. Het kruisje ging ook nog prima, maar toen gingen we een in-uitje doen. Eerst met een sprong en daarna balken, zodat Jerai wist dat er na de sprong nog wat kwam. Jerai heeft wel 1 x geweigerd op het in-uitje (puur mijn schuld) maar dat ging uiteindelijk heel goed. Toen kwam een driesprong, eigenlijk wilde ik al stoppen, maar na wat bemoedigende woorden van Kelly (vriendin van mij) deed ik het toch maar wel, ik moet altijd een beetje gepushed worden en Kelly weet dat Pling De eerste keer ging het mis (ook weer door mijn zenuwen, Jerai reageerd heel erg op mij), maar uiteindelijk ben ik eroverheen gegaan. De springles was dus supergaaf en Barbara (de instructrice op A'weerd) geeft supergoed les. Ze geeft hele goede aanwijzingen en blijft ook heel rustig. Verder zijn we nog met zijn drietjes in volle rengalop door de bak heen geschoten, omdat er een zwart met groen watermonster uit de sloot tevoorschijn kwam (de hond vond het ook warm en besloot even een duik in de sloot te nemen). Al met al een superleuke les.

Verslag 2: Buiten hobbelen.
Vandaag was het echt te warm om in de bak te gaan rijden. Dus ben ik samen met Smollie (een haflinger) en haar vrouwtje (waarvan ik de naam vergeten ben Frusty ) naar buiten geweest.

Eerst een heel stuk langs de weg, wat supergoed ging (maar daar had ik v/d week al uitgestapt). Toen ter hoogte van Bunnik gingen we naar het bos. Helaas had heel wandelend Nederland ook zin om naar het bos te gaan, het leek de markt op zaterdag wel. Boos! Ik heb geloof ik wel tachtig gehoord "ooooh die pony heeft maar 1 oog (nee je meent het Clown )" De tachtigste keer was ik het aardig zat, dus ik quasi verbaasd "Hè verdorie, we moeten weer dat glazen oog gaan zoeken" (mensen stonden heel verbaasd te kijken Haha!). Ook kwamen we nog mensen tegen die heel irritant precies met ene hele kudde midden op het pad bleven staan waar we in moesten (terwijl ik toch mijn hand had uitgestoken) Jerai en Smollie (vooral Jerai) waren aardig opgefokt van al die drukte en halthouden tussen al die mensen ging niet, dus ik ben maar gewoon door het groepje heengereden. Daarna kwamen we op een rustiger pad, waar de pony's even de benen mochten strekken. Jerai kon alleen niet in galop, omdat Smollie voorop ging en jerai erachter wegens haar "ik doe net alsof ik een volbloed ben en ik ga er zo heel hard vandoor neigingen" alleen Jerai hield Smollies galop in draf bij Haha! Nadat ze eventjes de benen hadden gestrekt, was Jerai een stuk rustiger (het scheelde ook dat al die mensen daar niet waren). Verder heb ik nog en bijna "Patries maakt kennis met de zwaartekracht-ervaring" gehad, omdat Jerai doodsbang blijkt te zijn voor kano's Verward Frusty en dus in een keer op haar achterbenen omdraaide. Gelukkig was Smollie een stuk heldhaftiger en toen die dapper voorbij "die monsters in het water" ging, durfde "Jerai de held op sokken" ook wel.
Was wel een gezellig ritje dus. Na het rijden heb ik Jerai helemaal afgespoten.

Aan haar kano angst (het eerste waar ze bang voor is buiten) ga ik van de week werken, ze verhuren bij ons vlakbij kano's en dan neem ik haar 1st aan de hand mee en ga de hele dag langs het water staan en daarna ga ik een paar keer langs het kanopad rijden, kijken of dat helpt.

Kortom: Jerai en ik hebben het super naar ons zin, ze staat lekker in het land en heeft geen ruzie met de anderen, de lessen zijn leuk, de mensen zijn leuk en ik kan eindelijk weer normaal naar buiten. Ben helemaal happy dus Haha!

Bobo

Berichten: 1786
Geregistreerd: 25-11-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-02 20:01

Leuk dat jullie het zooo goed naar jullie zin hebben op die nieuwe stal! Succes ermee verder!

gwenlover
Berichten: 65
Geregistreerd: 07-05-02
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-02 20:02

ik heb gesprongen op een shetlander. Na de hindernis begon zij keihard te galoperen.En ik lag er naast.big lol haha
doei
-x- mij

Charmotte

Berichten: 4245
Geregistreerd: 16-05-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-02 10:14

Gaaf dat jullie het zo naar jullie zin hebben!
Ik kom binnenkort wel een keer langs....
Geef Jerai maar een knuffel van mij Lovers

Ptries

Berichten: 3119
Geregistreerd: 21-06-01
Woonplaats: Bilthoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-02 12:24

Hey, thnx voor de reacties iedereen, ik ben ook heel blij met mijn nieuwe plekkie. Jerai heeft het erg naar haar zin en dat merk ik ook met rijden, ze loopt weer een stuk beter, is minder afgeleid enzo. Je moet inderdaad gauw een x-tje mee Nikki, zou hartstikke leuk zijn!!

Flevolander

Berichten: 3841
Geregistreerd: 24-11-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-02 12:43

gwenlover schreef:
ik heb gesprongen op een shetlander. Na de hindernis begon zij keihard te galoperen.En ik lag er naast.big lol haha
doei
-x- mij

Verward nieuweling ?