Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
dan gebeuren er vast veel minder ongelukken. 

Anya schreef:Kortom: ik ben niet van plan om mij het ruiterbewijs van de SRR aan te laten smeren.
Als dat werkelijk doorgevoerd wordt dan rij ik als grensruiter mijn paard wel even naar Duitsland. En mocht ik toch in Nederland willen rijden, dan ben ik over het geheel genomen een stuk sneller weg dan de controle (als die al afdoende georganiseerd zou zijn). En anders neem ik de boete wel voor lief. Altijd nog een stuk goedkoper dan een extra verplichte wa-verzekering.

Alane schreef:ik ga er ook vanuit dat bepaalde voorwaarden aangepast zullen worden en dat bijv. iemand die Z rijdt (noem maar even een dwars straat) het ruiterbewijs gewoon krijgt zonder examen te hoeven doen.
Loesjuh schreef:Goede brief hoor, zeer duidelijk! Ik ben het er alleen wel mee eens dat rijden in het buitenland misschien ook niet helemaal werkt.
Anya schreef:Nou even dan.. In mijn geval werkt het. Als grensruiter heb ik mijn paard enige jaren in Duitsland gehad. Omdat ik zelf in Nederland woon, en ik toestemming heb gevraagd bij mijn verzekering. Ben ik verzekerd en hoef ik niet te voldoen aan de duitse verzekeringsvoorwaarden. Ik ben verzekerd binnen 30 km van over grens.
Wendy schreef:Alane schreef:ik ga er ook vanuit dat bepaalde voorwaarden aangepast zullen worden en dat bijv. iemand die Z rijdt (noem maar even een dwars straat) het ruiterbewijs gewoon krijgt zonder examen te hoeven doen.
Dus een Z-ruiter die nooit de bak uit komt, zou dan wel het ruiterbewijs moeten krijgen.
Dat lijkt me dan weer niks... voor iedereen dezelfde voorwaarden lijkt me wel een uitgangspunt.
Zoals destijds gebeurde bij het brommercertificaat dat mensen die voor een bepaalde datum waren geboren het ding kregen zonder examen was m.i. ook een slechte maatregel. Wat zegt dat papiertje dan nog?