Boer die paard in de trailer trekt

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-01 14:12

Pas weer iets stoms meegemaakt: ik kom terug van onze paarden, staat iets verderop een grote paardenvrachtwagen op het fietspad. Er stond een boer met een pony naast die een grote stok in zijn hand had waarvan de punt in drieen gespleten was, dus lekker scherp. Hij stond tegen de kont van een erorm bange Haflinger aan te prikken die links en rechts voor de laadklep heen en weer vloog. Binnen stond (helemaal achterin!!) een boer met een lang touw aan de haflinger te trekken. Beestje wilde er dus met geen mogelijkheid in. Ten eerste zag die niet waar hij heenmoest (donker binnen) en ten tweede snapte hij volgens mij helemaal niet wat de bedoeling was. Eentje die aan je halster staat te trekken met een lang touw en eentje die constant in je kont prikt. Beest was helemaal in paniek, bokken, stijgeren, naar de stok schoppen en niet een stapje op de laadklep willen zetten.
Dus toen vroeg ik: "Zal ik even helpen?" Schijnheilig Dat mocht wel. De man vanuit de vrachtwagen GOOIT gewoon dat superlange touw naar me toe van 'red je er maar mee' dus daar schrok de pony ook weer van. Ik had nog lekker wat biksjes in mijn rijbroek dus heb hem daar wat van gegeven, even over zijn hals gekriebeld en ben toen vlak naast hem meegelopen de laadklep op. En ja hoor, hij liep zo naar binnen!!! Haha! "Nou je mag de rest ook wel inladen HAHAHA" Boos! Heel grappig, maar niet mijn bedoeling dus toen heb ik gezegd: 'jullie weten nu hoe het moet' en toen heb ik mijn fiets weer gepakt. En de man liep inderdaad met de volgende pony mee de laadklep op en dat ging in een keer goed. Stonden ook wat oude mensen langs het fietspad met de fiets want die konden dus niet langs de vrachtwagen en daar kreeg ik nog even een complimentje van "Goed zo meis, zo kan het ook" Bloos Mijn goede daad weer gedaan Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-01 14:20

Goed hoor en wat een geluk dat die boeren naar jou luisterden! Gelukje voor de ponies.

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-01 14:28

Hey Goed zeg!
"liefde" overwint alles, vooral liefde voor eten!!!! Lachen

Dorine
The one and only

Berichten: 4131
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-01 14:31

Cody, fantastisch gedaan hoor!
Ik moet plotseling aan wat grappigs denken. Ik hoorde ooit van een niet bang, maar juist koppig paard dat niet in de trailer wilde (want dan reden ze naar de manege en dat betekende les en hard werken...).
Dus die mensen wilden geen geweld gebruiken, en namen een waterspuit (zo'n speelgoed-ding), en als het paard echt weer zo'n bui kreeg, hups in z'n kontje een waterstraaltje (vond-ie niet lekker, en huppelde dan maar gauw naar voren de trailer in).
Alleen in het geval van de boer moet het anders. Je geeft Cody de waterspuit, en die spuit de boer nat in zijn ...*LOL* *LOL* *LOL* !!!
Cody sterkte, ik hoop dat de boer het nu voortaan anders doet?
Groetjes, Dorine.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-01 14:35

hahaha, die boeren gingen af als een gieter, WHAHAHAHAHA! En dat voor de ogen van al die mensen. Echt een leuk verhaal!

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-01 15:21

Ja vond het zelf ook wel grappig eigenlijk. Moest wel even grinniken toen ik later weer op de fiets zat. Was ook bluffen natuurlijk, wie weet liep die pony met mij ook niet de trailer op, maar ja, ik wist in ieder geval dat de manier die zij gebruikten in ieder geval niet zou gaan werken. Dus het was te proberen. En dan heel relaxt weer op je fietsje stappen. Schijnheilig

maaike_vdv

Berichten: 4128
Geregistreerd: 09-04-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-01 19:15

Gaaf zeg! Ze dachten vast dat je een "paardenfluisteraar" was... Haha!

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-01 20:12

Ja, ik fluisterde ook stiekem tegen hem, dat het niet eng was. Je moet simpel beginnen he *LOL*

visje

Berichten: 4546
Geregistreerd: 11-04-01
Woonplaats: België (Vlaams-Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-01 20:16

Ja!!!!! Zo heb er er eens een paar iets bijgeleerd! De pony had vast door dat je hem niets zou doen. En na de hel, doe je alles liever! *LOL* *LOL* *LOL*

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-01 20:31

Ow, trailer verhalen, daar kan ik een boekwerk over open doen. Over hoe t moet en hoe vooral niet. En dat het per paard verschillend is!
Ik heb ook eens meegemaakt dat iem op het fietspad stond (gewoon meubelvrachtwagending) en 2 oude mannetjes voor mij op de fiets moesten er omheen. Eentje had een tas aan zn fiets en die wilde afstappen, toen viel hij onder zijn fiets. Dat was zo zielig. Dus ik gauw die fiets eraf gerukt, springt er op dat moment iemand uit die vrachtwagen (DIE banketstaaf HAD HET ZIEN GEBEUREN) en helpt dat mannetje overeind. Oh, als ik toen een zweepje gehad had, dan had ik m gebatst en geskupt en gekilld! Wat een banketstaaf, en maar met de eer strijken, echt Misselijk , maar ja, ik ben maar lekker verder naar huis gefietst, heb me nog wat lopen ergeren, maar ja, zo zijn mensen nou een maal! Erg vind ik dat... Blech!

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23417
Geregistreerd: 09-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-01 22:22

De oude eigenaar van mijn pony prikte ook altijd met iets in haar kont en dan ging ze wel maar hij nam niet de moeite om de achterklep open te doen, welnee gewoon door het voorluik ook vastzetten was onzin, als je ze los liet kon er makkkelijk een meer in. Hij zette de trailer dan altijd in de bak en gooide de klep open daarna ving ie ze wel weer, ben zo blij dat mijn paardje daar weg is.... *LOL*

Riëtte

Berichten: 5201
Geregistreerd: 26-02-01
Woonplaats: Bovensmilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-01 22:37

Ik had vanavond menles met een voor mij nieuw/vreemd paardje. echt wel een lief beest, een Fjord. Na afloop haal ik de broek eraf, geef hem een vriendelijk klopje op zijn bik als beloning, schrikt dat beest zich naar, blijkt dat ie dat als afstraffing ziet. Verward Sorry, Yvonna (zo heet ze) was niet de bedoeling!
Sorry voor het afdwalen van het onderwerp!

In ieder geval goed van je Marije dat je effe hebt ingegrepen!

Pril

Berichten: 1831
Geregistreerd: 13-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-01 23:58

Hartstikke goed van je hoor! Als je op zo`n moment kwaad was geworden op die boeren was het alleen maar erger geworden want dan hadden zij dat weer afgereageerd op die pony. Maar in plaats daarvan gewoon even een handje helpen, boktpluimpje voor Cody *LOL*

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-01 23:59

Bloos

kikki
Berichten: 33
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: belgië

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-01 17:47

tof van je, cody!!!!
Nu snappen die boeren eindelijk eens hoe het moet!
In onze streek wonen ook veel boeren en die houden er ook zo hun maniertjes op na Boos!
We waren bijvoorbeeld eens op een buitenrit een het paard van mijn zus wou niet vooruit. Toevallig was dat voor een boererij en de boer stelde (vriendelijk Boos! )voor om er een stok bij te halen!!! Mijn zus heeft hem eens de waarheid gezegd en dat is haar merrie toch vooruit gegaan.
Die boeren hebben volgens mij nooit beter geweten...maar daar kunnen we iets aan doen!!!
veel groetjes,
kikki Party!! Party!! Party!!

Soraya

Berichten: 6875
Geregistreerd: 14-04-01
Woonplaats: Hoogvliet

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-01 17:58

lauw!! Je dist die boeren gewoon! Flex.

maar jah, jij hebt je goede daad weer verricht door die pony's van hun leed af te helpen!!!

xxx soraya

Thirza

Berichten: 9261
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-01 22:14

ik heb het wel eens gehad dat er een boer aankwam (omdat hij zag dat BamBam erg moeilijk deed) en hij hielp me gewoon netjes echt tof van die man

Cody ik vind het goed van je dat je bent gaan helpen

aglaranna

Berichten: 449
Geregistreerd: 11-04-01
Woonplaats: België, vlaams-brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-01 19:32

Wow, goed zeg cody!!!
amaai!
Die hun gezicht had ik wel willen zien!! *LOL* *LOL* Party!!