shet gereden, beetje draaierig!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Bobo

Berichten: 1786
Geregistreerd: 25-11-01
Woonplaats: Breda

shet gereden, beetje draaierig!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-02 19:34

Ik had vandaag afgesproken met een tante dat ik op de nieuwe shet (mooi zwart beestje, maar eigenwijs!!) kwam rijden. Maar het vangen van de shet was ook moeilijk met 3 man moesten we met touwen de shet de vangen, 1ste keer met insluiten ging die er onderdoor en de 2x sprong die en de 3e keer in volle galop wegstuiven maar mijn tante had hem net beet en had hem dus. Na een half uurtje Schijnheilig Dus opzadelen, meneer wou zijn bit niet in dus na 10 minuten proberen toch maar die bit in en zadel erop. Toen ik erop zat stoof meneertje al gelijk weg en ik had de grootste moeite om hem te kalmeren. Hij was heel erg eigenwijs, terwijl ik met een oefening bezig was keerde hij zich opeens en begon hij weer hard te galopperen. Ik viel d’r bijna af! Na een uur hebben gereden (meer gedaan waar hij zin in had) ging ik hem afzadelen, dat ging wel gemakkelijk en ik liet hem maar meteen de wei in. Ik had al een paar jaar niet meer op een shet gereden en ik dacht dat ze wel makkelijk waren, blijkt maar weer eens van niet! Schijnheilig Toen ik thuiskwam merkte ik wel dat ik draaierig was, nooit gedacht dat een shet zo eigenwijs kon zijn!

gwenlover
Berichten: 65
Geregistreerd: 07-05-02
Woonplaats: Amersfoort

ook shet

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-02 19:48

ik heb vandaag ook op een shet gereden.
We gingen springen en toen viel ik er af, het was heel leuk.
Na de hindernis ging ie keihard galoperen.
doei
-x-gwenlover

Dennis

Berichten: 31466
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-02 20:20

Als een shet goed opgevoed is is die niet eigenwijs. Ze hebben alleen gevoel voor humor.
Gewoon doorzetten en netjes opvoeden. Ik heb ook wel eens 1km van huis gestaan en Dennis ging niet verder(toen hij ong 1 maand onder het zadel was). Maar Dennis is geen shet. Tis een mini paardje.